Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در ویژه برنامه همایش قهرمان من با اشاره به رویداد فرهنگی «قهرمان‌من» در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مساجد به عنوان تنها سنگر و حامی جبهه‌های جنگ بودند که در ابعاد مختلف نقش‌آفرینی کردند و امروزه نیز با شیوع کرونا، مساجد به عنوان کانون‌های محوری و منشاء حرکات مردمی نقش ویژه‌ای ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار آن فعال‌سازی قرارگاه‌های شهید سلیمانی در قالب پیشگیری، درمان و مقابله با بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت، این در حالی است که در راستای کمک‌های مؤمنانه، تقدیم بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و همچنین کمک‌رسانی در حوادث غیر مترقبه نیز نقش‌آفرینی کردند.

فدا افزود: این قرارگاه‌ها در سطح استان فعال هستند و به تبع آن در شهرستان‌ها با محوریت امام جمعه مساجد و مسؤولیت فرماندار به عنوان رکن اساسی در ارتباط با مردم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: خدمت‌رسانی، رفع معضلات و مشکلات محلات و توجه به ویژگی‌ها و فرصت‌های محلات در فعال‌سازی قرارگاه‌های محله‌محور حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفته و از امشب فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: فعال‌سازی قرارگاه و همبستگی، پیوستگی و همکاری نهادهای خدمت‌رسان، برگزاری سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، رزمایش و رویداد فرهنگی «قهرمان من» و نقش‌آفرینی صنوف و اشخاص مختلف در قرارگاه‌ها و پویش قهرمان من به عنوان ۴ محور اصلی فعالیت این قرارگاه‌ها شناخته می‌شود؛ رزمایش و رویداد فرهنگی «قهرمان من» به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روشنگری، بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و ترویج مکتب شهید سلیمانی انجام می‌شود.

فدا اضافه کرد: از ابتدایی کرونا فعالیت این قرارگاه‌ها با ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها آغاز شد و سپس با غربالگری منزل به منزل ادامه یافت، همچنین در زمینه مقابله و درمان نیز به ادامه فعالیت خود پرداختند و ظرفیتی ایجاد شد که مردم در قالب اقشار مختلف همانند جنگ، اربعین، دهه محرم، جشن‌های نیمه‌شعبان و غیره نقش‌آفرین باشند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: کمک‌رسانی به کادر درمان و تقدیر از آن‌ها نیز در دستور کار این قرارگاه قرار داشت، همچنین در قالب کمک‌های مؤمنانه نیز کمیته امداد، بنیاد علوی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس، سپاه صاحب‌الزمان(عج) و خیرین به کمک یکدیگر آمدند و ظرفیتی ایجاد شد تا بتوانیم کمک‌های مردمی را به دست نیازمندان برسانیم.

وی تاکید کرد: در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی نیز به عدد سن حاج قاسم، ۶۳ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان آماده‌سازی و میان آن‌ها توزیع می‌شود؛ همچنین در شرایطی که ازدواج برای جوانان سخت شده بود، بالغ بر هزار و ۸۰۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان و در زمان آغاز مدارس نیز لوازم‌التحریر برای نیازمندان تهیه شد، همچنین آزاد‌سازی زندانیان نیز در دستور کار این قرارگاه‌ها بود.

فدا عنوان کرد: در زمان واکسیناسیون هم ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون به همت این افراد و گروه‌ها افزایش یافت؛ امید است که در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع شهدای دفاع مقدس نیز قرارگاه‌ها با همدلی و هم‌افزایی در کنار یکدیگر حضور داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در بیان مکتب حاج قاسم گفت: روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی از جمله مأموریت‌های پویش «قهرمان من» و قرارگاه‌ها به شمار می‌رود، لازم به ذکر است که تمامی قرارگاه‌ها آمادگی دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی آحاد مردم را دارند و مردم می‌توانند با مراجعه به قرارگاه‌ها هرگونه کمک و مساعدت خود را به نزد ما برسانند، هر کسی می‌تواند به نظر حاج قاسم خدمتی را در استان انجام دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ ق

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان جهیزیه فرمانده سپاه صاحب الزمان عج حاج قاسم سلیمانی قرارگاه ها استان اصفهان شهید سلیمانی سالگرد شهادت دستور کار قهرمان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود