Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@07:08:36 GMT

آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه پیشمه ترکمنی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۳۹۴۱۷

آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه پیشمه ترکمنی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیشمه ترکمنی یک شیرینی سنتی ترکمنی است که در روغن سرخ می شود و بسیار خوشمزه و البته پر کالری است. 

پیشمه شیرینی سنتی ترکمن ها است که با آرد ، شکر و تخم مرغ تهیه شده و در روغن داغ سرخ می شود و سپس رویش پودر قند می پاشند و با پودر پسته تزئین می کنند.

پیشمه ترکمنی شباهت زیادی به پیراشکی و گوشفیل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زبان محلی ترکمنی ، پیشمه به هر چیز پختنی گفته می شود که نام یک شیرینی خاص هم محسوب می شود. 

شکر ۱ لیوانشیر  ۱ لیوانتخم مرغ ۲ عدد کره  ۱ ق غذا خوریبیکینگ پودر  ۱ ق غذا خوریگلاب  ۱ ق غذا خوری وانیل و پوست پرتقال  به مقدار لازمآرد  به مقدار لازم

طرز تهیه پیشمه ترکمنی 

آرد را الک کنید و کنار بگذارید. 

کره را ذوب کنید و با شکر مخلوط نمایید. 

تخم مرغ ها ، وانیل و رنده پوست پرتقال را اضافه کرده و به مدت ۵ – ۷ دقیقه با همزن برقی بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود. 

شیر گلاب را اضافه کرده و هم بزنید یکدست شود. 

نیمی از آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید. 

بقیه آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر لطیفی بدست آید که به دست نمی چسبد. 

در یک شیر جوش روغن بریزید تا داغ شود. 

حرارت را ملایم کنید تا پیشمه ترکمنی مغز پخت شود.

به اندازه گردو از خمیر بردارید و گرد کنید و در روغن شناور سرخ کنید و سپس روی کاغذ حوله ای قرار دهید تا روغن اضافه اش کشیده شود. 

سطح پیشمه هنگام سرخ شدن ترک می خورد پس از این بابت نگرانی نداشته باشید. 

مقدار شیرینی خمیر را می توانید متناسب با ذائقه خودتان تنظیم کنید. 

اگر نیمی از شیر را با ماست جایگزین کنید خمیر شما لطافت بیشتری خواهد داشت. 

انتهای پیام


کد خبر: 1123973 برچسب‌ها آموزش شیرینی پزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان