Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرمزگان در هفته گذشته (۴ تا ۱۰ آبان ماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی ، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

سیاسی

جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب گذشته وارد بندرعباس شدند ومورد استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری،مدیران کل دفتر استاندارو امنیتی و انتظامی استان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید از مناطق مختلف مکران و جزیره های راهبردی هرمزگان در روز پنجشنبه نهم دیماه از جمله برنامه های اعضای این کمیسیون به هرمزگان بود.

اجتماع مردمی بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت روز پنجشنبه گذشته با حضور جمع کثیری از مردم و مسوولان در اقصی نقاط هرمزگان برگزار شد.

فرماندار جدید شهرستان بشاگرد یکشنبه شب گذشته طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، مدیرکل حراست، امام جمعه این شهرستان و جمعی دیگر از مسوولان و معتمدان محلی معرفی شد.

در این مراسم یعقوب دادعلی زاده به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان بشاگرد معرفی و از  زحمات احمد محمودی فرماندار سابق این شهرستان با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان هفته گذشته با صدور حکمی جداگانه محمد زرنگاری را به سمت سرپرست بخشداری هرمز بندرعباس و علی شهمرادی را به سمت سرپرست بخشداری سندرک میناب منصوب کرد.

اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: با موافقت هیات دولت سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی معابر شهری و جاده‌ها ناشی از زلزله آبانماه سال جاری در این استان تصویب و ابلاغ شد.

مهدی دوستی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: همچنین مبلغ چهار هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز از طریق بانک‌های عامل به منظور جبران خسارت های ناشی از وقوع زلزله در استان هرمزگان پرداخت می شود.

رییس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکن محرومان در روستا و مناطق محروم استان هرمزگان در دست ساخت است.

سعید زارع زاده روز شنبه گذشته در نشست شورای اداری کمیته امداد هرمزگان افزود: این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران درحال ساخت است که بخش بیشتری از این واحدها با تامین منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی فیروزی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان هفته گذشته در نشست کارگروه مشترک اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری هرمزگان از برنامه ریزی انجام شده جهت ایجاد حدود ۳۳ هزار شغل در استان برای سال آینده در حوزه های صنعت، معدن ، کشاورزی، خدمات ، بازرگانی و دیگر بخش ها خبر داد و گفت: سهم هر یک از دستگاه ها و به تفکیک حوزه های مختلف به زودی ابلاغ می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: توزیع هوشمند ۲۵ کالای اساسی با قیمت مصوب تنظیم بازار و حمل رایگان هفته آینده از طریق سامانه اینترنتی بازرگام در استان آغاز می شود.

علی باقرزاده همایی یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: هرمزگانی ها می توانند از یازدهم دیماه جاری از طریق سایت بازرگام نسبت به خرید کالاهایی همچون برنج، روغن، تخم مرغ ، مرغ منجمد، شکر و دیگر اقلام اساسی اقدام کنند.

اسحاق اصلاحی مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر بندرعباس یکشنبه هفته پیش اعمال کرد: افزایش نرخ بلیت شناورهای مسافری بین بندرعباس و جزیره های قشم و هرمز با مجوز ستاد تنظیم بازار و فرمانداری بندرعباس از امروز اعمال شد.

خلیل قاسمی، دبیر ستاد تنظیم بازار هرمزگان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ۲۱ آذر در واکنش به خبر افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری بین بندرعباس و جزیره های استان گفته بود این خبر صحت ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: سه میلیارد ریال در سال جاری برای استحکام بخشی و حصار کشی حمام گپ بندرعباس اختصاص یافت.

سهراب بناوند هفته گذشته در خصوص حصارکشی و استحکام بخشی حمام گپ بندرعباس، افزود: این بنا دارای ۲ نوع مالکیت خصوصی و دولتی (بانک) است که پس از ثبت در فهرست آثار ملی و آواربرداری پرونده قضایی توسط مالک شخصی آن در سال ۹۴ به جریان افتاد.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: هم اکنون مطالعه پنج هزار کیلومتر از رودخانه های این استان که از سه سال پیش شروع شده بود، به پایان رسیده و مطالعه ۱۵ هزار کیلومتر دیگر نیز در دست انجام است.

جمشید عیدانی دوشنبه گذشته اعلام کرد: هرمزگان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه دارد که پنج هزار کیلومتر از آن نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طرح های جدید آبرسانی به جزیره هرمز با عنوان «برکت شهید سلیمانی» با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

امین قصمی روز سه شنبه گذشته از این طرح ها به عنوان یک ظرفیت ویژه و تاثیرگذار در تامین آب مورد نیاز جزیره هرمز یاد کرد و افزود: ۴۷ میلیارد ریال از این میزان اعتبار را بنیاد برکت تامین کرده است.

قضایی، انتظامی، نظامی، دفاعی

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی پرونده مالیاتی ۴۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی به این استان انتقال یافت.

مجتبی قهرمانی یکشنبه شب گذشته در جریان دیدار با مجمع نمایندگان استان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور تشویق شرکت ها و صنایع بزرگ استان برای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود، اظهار داشت:در نتیجه این اقدام قاطع دستگاه قضایی، پرونده ۴۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی به هرمزگان منتقل شد که در نتیجه آن ، سهم مالیات این شرکت ها برای عمران و آبادانی استان هرمزگان اختصاص داده می شود.

هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان، ۴۱ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی از نوع شیشه در شهرستان بندرعباس کشف و ضبط شد.

رضا مختاری بازرس کل استان هرمزگان سه شنبه گذشته اعلام کرد: افزون بر ۲۵۰ تن ذرت فاسد شده از انبارهای مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هرمزگان با پیگیری بازرسی کل استان امحا شد.

هفته گذشته یک زندانی محکوم به قصاص در استان هرمزگان پس از تحمل ۱۷ سال حبس در نتیجه اعزام هیات صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری نشست های متعدد با اولیای دم از زندان آزاد شد

اجتماعی

هفته گذشته پنج مورد مثبت اومیکرون  در هرمزگان شناسایی و موجی از نگرانی را در میان مردم و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ایجاد کرد.

دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همین رابطه به رسانه ها اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مشاهده اومیکرون در استان، در صورتی که مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بی توجه باشند، شاهد اوج گیری این سویه جدید خواهیم بود.

دوشنبه گذشته زمین لرزه ای به قدرت پنج ریشتر بخش قلعه قاضی بندرعباس را لرزاند و در پی این زلزله ،  بهواحدهایی که بر اثر زمین لرزه ۲۳ آبان خسارت دیده بودند، آسیب بیشتری وارد شد و ترک های ساختمان ها عمیق‌تر شد.

هفته گذشته اداره کل هواشناسی هرمزگان، برای این استان هشدار سطح نارنجی برای وضعیت جوی و دریایی صادر کرد و به دنبال آن نشست های ویژه ای از سوی دستگاه های مختلف برای مقابله با شرایط بحران تشکیل و همه ارگان ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.

سه شنبه گذشته طرح کاهش آسیب های اجتماعی در روستاهای هرمزگان با همکاری و هماهنگی انجمن مددکاری استان، در گام نخست به صورت نمونه در چهار روستا کلید خورد.

در گام نخست روستاهای قلات بالا، بنوبند، بنوبند پاسنگ و سرخون از توابع شهرستان بندرعباس به عنوان چهار روستای پایلوت در طرح کاهش آسیب های اجتماعی روستایی در هرمزگان انتخاب شده اند.

فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته در حکمی، اسمعیل جهانگیری را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان منصوب کرد.

محمد مهدی اسماعیلی  با صدور حکمی اسمعیل جهانگیری را به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هویت یک شهید گمنام مدفون شده اهل استان اصفهان درمنطقه سیاهوی شهرستان بندرعباس پس از انجام آزمایش های (دی. ان. ای) شناسایی شده است.

علی رئوفی عصر سه شنبه گذشته در نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت شهید گمنام تازه شناسایی شده و تشییع سه شهید گمنام در استان که با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان برگزار شد، افزود: شهید ترابی اهل استان اصفهان بوده که در جنگ ایران و عراق به عنوان نیروی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۶ مفقود الاثر گردید که پس از شناسایی به صورت گمنام در منطقه سیاهو در سال ۹۶ تشییع و خاکسپاری گردید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به آغاز ثبت نام هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در استان، گفت: مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۳۰ بهمن ماه است.

محمد قویل چهارشنبه شب گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: این جشنواره در ۹ محور شامل دست سازه، فعالیت های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه، زبان خارجه، ریاضی، برنامه نویسی، مطالعات اجتماعی (مناظره علمی) و بازارچه های کسب و کار دانش آموزی برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از برگزاری نخستین مهرواره استانی زبان مادری «آوای حرا» از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خبرداد.

پروین پشتکوهی شنبه شب گذشته به رسانه ها اعلام کرد: مهرواره‌ «آوای حرا» با هدف پاسداشت زبان مادری و گویش‌های محلی استان هرمزگان ویژه گروه‌های سنی هفت تا ۲۲ سال برگزار می شود.

ورزشی

هفته گذشته سنگنوردان هرمزگانی در مسابقه های سنگنوردی جام فجر در ماده سرعت صاحب یک نشان طلا و یک برنز شدند.

تیم صنایع هرمزگان دوشنبه گذشته در هفته نخست لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور در دیدار با تیم بوتا پارس ایرانیان در سالن فجر بندرعباس، متوقف شد.

تیم آوای میناب حدید پنجشنبه گذشته درهفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه های کشور در میزبانی با نوین فولاد یزد در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، این تیم را با شکست بدرقه کرد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان استان هرمزگان گذشته در نشست شنبه گذشته سه شنبه گذشته شنبه شب گذشته میلیارد ریال هزار کیلومتر هرمزگان گفت رسانه ها هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان شامگاه شنبه در تشریح جزییات این طرح افزود: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق «خانسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو» بندرعباس اجرا شد.

وی بیان کرد: دراین طرح که با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد، در مجموع ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی هرمزگان اظهار کرد: همچنین مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین و پنج دستگاه خودرو شوتی در امر قاچاق نیز از قاچاقچیان به دست آمد.

وی با بیان اینکه در این طرح ضربتی ۱۰ فروند «تشتک فایبرگلاس قایق موتوری» نیز توقیف شد، اظهار کرد: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر که از تبعه بیگانه غیرمجاز و بدون مجوز اقامت بوده و در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند، دستگیر شدند و هماهنگی های لازم جهت بازگشت آنان به کشورشان انجام شده است.

سردار جاودان با تاکید بر استمرار طرح های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها از مردم استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو (انباشت) و یا قاچاق کالا، سوخت و موادمخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آیین بزرگداشت ورزش پهلوانی در بندرعباس
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس