Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در پایان چهارمین نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره که از دوشنبه آغاز شده بود، گفت مهمترین هدف پیونگ‌یانگ برای سال ۲۰۲۲ شروع جهشی توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم در وضعیتی است که با "مبارزه بزرگ مرگ و زندگی" مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

این نشست‌ها با دهمین سالروز روی کار آمدن کیم در سال ۲۰۱۱ بعد از مرگ پدرش همزمان شد. او پیشتر از سخنرانی‌های نزدیک به سال نوی میلادی برای اعلام سیاست‌های مهم از جمله تعامل چشم‌گیر با کره‌جنوبی و ایالات متحده استفاده می‌کرد.

اما چکیده صحبت‌های کیم که امروز (شنبه) از رسانه دولتی کره‌شمالی منتشر شد، نشان می‌دهد او هیچ اشاره‌ای به ایالات متحده نداشته و تنها اشاره‌ای گذرا به گفت‌وگوهای نامعلوم درباره روابط بین دو کره و "روابط خارجی" دیده می‌شود.

تمرکز داخلی این سخنرانی بر بحران‌های اقتصادی بود که کیم در درون سرزمینش با آنها مواجه است، جایی که محدودیت‌های خودساخته در مرز برای مقابله با کرونا موجب شده تا این کشور منزوی‌تر از همیشه شود.  

براساس این گزارش کیم جونگ اون گفته است: وظایف اساسی پیش روی حزب و مردم در سال آینده، ارائه یک ضمانت قطعی برای اجرای برنامه پنج ساله و ایجاد تحولات چشمگیر در توسعه ملی و معیشت مردم است.

سهم عمده‌ای از سخنرانی کیم به مسائل داخلی اشاره داشت، از برنامه‌ای بلندپروازانه برای توسعه روستایی تا خورد و خوراک مردم، روپوش مدارس و لزوم سرکوب "تحرکات غیر سوسیالیستی".

او از پیشرفت‌های نظامی نامشخص به عنوان دستاوردی مهم در سال گذشته یاد کرد و درباره "وظایف نظامی" پیش روی دفاع ملی در سال ۲۰۲۲ هم سخنانی را مطرح کرد.

به گفته تحلیلگران، کارخانه تراکتورسازی مورد اشاره کیم جونگ اون هم احتمالا برای ساخت پرتابه‌هایی برای موشک مورد استفاده قرار می‌گیرند و گمان می‌رود کره‌شمالی به‌رغم محدویت های کرونا زرادخانه خودش را گسترش داده باشد.    

کد خبر 646926 برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالگرد استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، تا دقایقی دیگر دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

در حال تکمیل

کد خبر 6093788 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب آغاز شد+ فیلم
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • شروع مراسم دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین