Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمود حریری روز شنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند در موضوع شیوع ویروس کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان از اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

وی اظهار داشت: ارکان مدیریت هوشمند طرح شامل واکسیناسیون، انجام غربالگری و پیوند آنها به زندگی روزانه شهروندان با استفاده از سامانه مدیریت هوشمند بیماری است و حوزه های مشمول طرح تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های حاکمیتی، دولتی، عمومی و خصوصی، دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲قانون مدیریت بحران، واحدها و فعالیت‌های صنفی(تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی) را دربر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: حوزه های علمی- تحقیقاتی و آموزشی (دانشگاهها و حوزه های علمیه)، حوزه های فرهنگی و اجتماعی (نمازهای جمعه و جماعت، مراسم‌های دینی و ملی و غیره) و  تردد و حمل نقل(درون شهری، برون شهری، خوروهای شخصی) را نیز شامل می شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت ادامه داد: مرحله اول اجرای این طرح دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲قانون مدیریت بحران، مرحله دوم حمل و نقل درون شهری، سپس واحدها و فعالیت های صنفی و در نهایت حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای بین شهری و در نهایت به مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی منتهی می شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان مراحل اول و دوم طرح هوشمند کرونا را اجرا کرده است، اضافه کرد: در زمان حاضر مرحله سوم طرح در واحدها و فعالیت های صنفی از روز "پنجم دی ماه" در سطح شهرستان آغاز شده است که بر  این مبنا لیست مشاغل پیوست با داشتن تاییدیه تزریق ۲ دُز واکسن در سامانه و اخذ کد از سامانه مجاز به فعالیت هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان ادامه داد: سایر مشاغل خارج از لیست صرفا با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن در زمان فعالیت و مراجعین به واحدها و فعالیتهای صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن در سامانه و همچنین در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند که این موارد از الزامات اجرای مرحله سوم است.

وی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی این مرحله اخطار کتبی و پلمب واحدهای صنفی است که بدون داشتن الزامات طرح و اخذ کد از سامانه امید فعالیت دارند، اظهار داشت: در مرحله دوم مسدود کردن پوز بانکی به مدت دوهفته برای واحدهای ناقض الزامات تعیین شده و در مرحله بعدی هم در صورت عدم رعایت الزامات پلمب به مدت ۳۰ روز خواهد بود و در این میان در صورت رعایت الزمات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد.

حریری خاطرنشان کرد: در این مرحله دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تابعه اتاق اصناف، اتحادیه مربوط، سازمان صمت، نیروی انتظامی، سازمان های نظام پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشـگری و صنایع دستی مسوول و ناظر اجرای این مرحله هستند.

به گفته این مسوول، مرحله چهارم طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند کرونا در حوزه حمل و نقل برون شـهری و تردد خودروهای بین شهری از ۱۲ دی در سطح شهرستان و با همکاری دستگاههای متولی امر اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا زنجان کرونا طرح واکسیناسیون کرونا زنجان بهداشت و سلامت واحدها و فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است