Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:18:45 GMT

سربازی دانشجویان دکتری حذف می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۰۰۹۵

سربازی دانشجویان دکتری حذف می شود؟

دکتر محمدعلی زلفی گل ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس رایزنی هایی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم و به منظور استفاده بهینه‌تر از توانمندی های فارغ التحصیلان یا دانش‌آموختگان دکتری، این افراد به جای اعزام به خدمت سربازی می‌توانند طرح پسا دکتری را بگذرانند.

وی ادامه داد: توافقات ابتدایی این طرح صورت گرفته شده است، قرار شد تا شیوه نامه‌های خاصی را طراحی کنیم که طرح شیوه‌نامه در آینده نزدیک نوشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه سربازی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حذف نمی‌شود،‌ تاکید کرد: دانش آموختگان دوره دکتری در صورتی که علاقمند باشند، می‌توانند در راستای نیازهای جامعه طرحی را زیر نظر استادی ارائه بدهند، در صورتی که این طرح به تایید ستاد کل نیروهای مسلح برسد، به عنوان پسا دکتری روی آن طرح کار می‌کنند و این فعالیت به عنوان جایگزین دوره سربازی افراد لحاظ می‌شود.

وزیر علوم یادآور شد: اعتبارات لازم برای طرح امریه‌ دکتری در نظر گرفته شده و امیدواریم این طرح به مرحله عملیاتی شدن برسد.

زلفی گل در ادامه با بیان اینکه سالی حدودا  ۵ تا ۶ هزار دانش‌آموخته دکتری داریم که باید به سربازی اعزام شوند،‌ تصریح کرد: در صورتی که طرح پیشنهادی وزارت علوم در این زمینه، به موافقت اولیه ستاد نیروهای مسلح رسیده باشد مشمولان از سال آینده می توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

وزیر علوم در پایان در خصوص دستمزد مشمولان این طرح خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمی که گرفته شده است حقوق این افراد حدود یک سوم تا یک دوم پژوهشگران پسادکترای معمولی خواهد بود./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: حذف سربازی سربازی دانشجویان دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟

به گزارش پارس نیوز، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند. منبع : اقتصاد100


 

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟