Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  علیرضا قراگوزلو، مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: زنبورستان‌های همدان به عنوان برترین عسل جهان شناخته شده و این امر برای استان یک افتخار به شمار می‌رود.

او افزود: اردیبهشت ماه سال آینده به مناسبت روز جهانی زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برگزاری جشنواره جام زنبور طلایی استان را در برنامه خود دارد و در این جشنواره تولید کنندگان برتر عسل در استان معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه عسل ارگانیک یکی از زنبورداران همدانی در جشنواره زنبور طلایی کشور اسلووانی از نظر کیفیت در بین تولید کنندگان برتر عسل شناخته شد، جشنواره زنبور طلایی استان همدان برای به دست آوردن امتیاز اصلی جشنواره اسلوونی برای سال آینده برای این زنبور دار همدانی از نقش موثری برخوردار خواهد بود تا بتواند آیتم‌های دیگر جشنواره اسلوونی را کسب کند.

قره گوزلو تصریح کرد: زنبورستان اینجیناری به عنوان نخستین و تنها زنبورستان ارگانیک کشور در همدان تا شش ماه آینده عسل خود را تحت عنوان برند نادر به کشور ایتالیا فروخته و قرارداد خود را بسته، که این امر برای کشور بسیار ارزشمند است.

او با اشاره به اینکه عسل نخستین زنبورستان ارگانیک کشور با برند عسل نادر مربوط به یکی از زنبورداران استان همدان در بین ۱۸۰ کشور در جشنواره اسلوونی از نظر کیفیت جزو عسل های  برتر شناخته شد، تعداد ۱۷ نامزد از کشور‌های آرژانتین، اتریش، فیلیپین، گرجستان، کرواسی، آلمان، اسلواکی، صربستان، توگو ، اسلوونی و ایران برای جایزه ۲۰هزار یورویی زنبورطلایی ۲۰۲۱ رقابت کردند که یکی از این نامزد‌ها «نادر اینجیناری» زنبوردار همدانی از کشورمان ایران بود که در جمع این نامزد‌ها حضور داشت.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کلیت این جشنواره فقط کیفیت عسل نبود و در این جشنواره عسل زنبورستان ارگانیک استان همدان عسل برتر شناخته شد، اما نفر اول جشنواره نشد و جایزه ۲۰هزار یورویی را دریافت نکرد، ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر کیفیت عسل آیتم‌های دیگری نیز لحاظ شده بود که از جمله این آیتم‌ها می‌توان به اقدامات بشر دوستانه اشاره کرد که با برگزاری جشنواره زنبور طلایی استان همدان برای به دست آوردن امتیاز اصلی جشنواره اسلوونی برای سال آینده برای این زنبوردار همدانی از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

قراگوزلو عنوان کرد: زنبورستان ارگانیک زنبوردار همدانی مجوز تولید عسل ارگانیک زنبورستان خود را از شرکت سرس پارسی که در زمینه بازرسی محصولات ارگانیک (باغی و زراعی، دامداری، زنبورداری و کود) فعالیت دارد و تحت نظر و نماینده شرکت سرس آلمان است دریافت کرده و به عنوان تنها و نخستین زنبورستان ارگانیک کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنبورداران جهاد کشاورزی جشنواره اسلوونی زنبور طلایی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است

ایسنا/مازندران مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی، مصرف بهینه سم، کود و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تولید محصول سالم و ارگانیک است، اظهار کرد: مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است و بسیار فناوری پیشرفته‌ای دارد.

محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند، افزود: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد. اساس و فلسفه مبارزه با آفات در مجموعه جهاد کشاورزی، استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها پاسخگو نبود، روش‌های شیمیایی چاره کار است.

هادی زاده با اعلام اینکه ۱۶۵ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در محمودآباد تولید شده است، اظهار کرد: سطح پرورش قارچ خوراکی این شهرستان  ۶۷۰۰ مترمربع بوده و تعداد بهره‌برداران ۱۵ نفر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: برای کشت زراعی جدید در سال جاری ۲ هزار و ۳۷ تن انواع کود شیمیایی شامل ۱۲۵۵ تن ازت، ۳۵۷ تن فسفات و ۴۲۵ تن پتاس برای بخش کشاورزی محمودآباد تامین و بین کشاورزان متقاضی این شهرستان توزیع شد.

هادی زاده با اظهار اینکه هزینه‌های انجام شده برای تغذیه گیاه در برابر افزایش محصولی که به دست می‌آید، به صرفه است، گفت: برای کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید، انواع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان توسط کارگزاران خریداری شده و در فروشگاه‌های عرضه کود شیمیایی موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته، مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال به شهرستان محمودآباد تخصیص یافته است، اظهار کرد: متقاضیان برای خرید ۱۰۶ دستگاه تیلر و ۳۵ دستگاه نشاکار ۴ و ۶ ردیفه به بانک معرفی شدند.

وی ذکر کرد : امسال از محل خط اعتباری فاز ۱۱ مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات با سود ۲۳ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان