Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرصه سیاسی سودان همچنان به دلیل اعتراض‌ها به حضور ارتش در روند تشکیل دولت متلاطم است. خبرگزاری سودان – اعتراض‌های گسترده در سودان همچنان برگزار و مداخله نیرو‌های امنیتی در این اعتراض‎ها، به کشته شدن معترضان منجر می‌شود.   به گزارش «رویترز»، براساس اعلام کمیته مرکزی پزشکان سودان شمار کشته شدگان دور جدید سرکوب اعتراض‌ها در این کشور به ۵ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معترضان در هفته‌های اخیر تظاهرات گسترده‌ای علیه حکومت نظامی در سودان برگزار کردند؛ آن‌ها خواستار کنار کشیدن ارتش از جریان انتخابات آزاد برای تشکیل دولت هستند.   تظاهرات روز جمعه، یازدهمین دور تظاهرات بزرگ سودان از زمان کودتای اکتبر بود که در شهر‌های «خارطوم»، پایتخت و «ام درمان»، دیگر شهر بزرگ این کشور برگزار شد.   پلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در تظاهرات ده‌ها هزار نفری روز جمعه، ۴ نفر در «ام درمان» کشته شدند و در مجموع ۲۹۷ معترض زخمی شدند.   «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده نظامی سودان، اعلام کرد که ارتش سودان به کسی اجازه به هرج و مرج کشاندن کشور را نمی‌دهد. بیشتر بخوانید: اعتراض‌ها در سودان ادامه بن بست سیاسی در سودان دفتر حقوق بشر سازمان ملل از قتل‌ها و جراحت‌های به وقوع پیوسته در جریان اعتراض‌های روز جمعه در سودان ابراز نگرانی کرد.   کمیته مرکزی پزشکان سودانی از زمان آغاز سرکوب معترضان توسط نیرو‌های امنیتی در ماه اکتبر تاکنون به ۵۳ نفر رسید.   «عبدالله حمدوک» در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)، پس از کودتای یک ماه قبل‌تر که منجر به پایان دادن به دوره مشارکت انتقالی با احزاب سیاسی توسط ارتش شد، مجددا به قدرت رسید.

اعتراض‌ها علیه نقش آفرینی ارتش در تشکیل دولت و برگزاری انتخابات در سودان، دور جدید اعتراض‌ها در سودان است که در سال ۲۰۱۹ منجر به سرنگونی «عمر البشیر» شده بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: سودان عبدالله حمدوک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سودان سودان عبدالله حمدوک اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد