Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر در اکتساب شاخصه جریان‌شناسی ناکام باشیم نمی‌توانیم تحلیل درستی از مسائل و جریانات جاری یا پیش‌روی جامعه داشته باشیم و تشخیص حق از باطل سخت و ناممکن می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در دیدار با پرسنل دادسرای نظام اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که مردم باید به آن تمسک پیدا کنند بصیرت است چرا که اگر بخواهند در برابر فتنه‌های آخرالزمانی‌ خودشان را حفظ کنند هیچ راهی جز بهره‌گیری از بصیرت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با‌‌‌ اشاره حدیثی از امام صادق علیه السلام افزود: یکی از ویژگی‌های انسان بصیر زمان‌شناسی است و به این شاخصه نیاز است تا مورد هجوم حوادث قرارنگیریم و بتوانیم فتنه‌های هر‌زمان را بشناسیم و در مقابل آن‌‌ها ایستادگی کنیم. 

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: در نهج‌البلاغه بعد از مذمت دنیا دومین مسئله‌ای که بسیار برجسته دیده می‌شود دشمن‌شناسی است لذا اگر می‌خواهید جریانات دشمن را به درستی بشناسید باید به سراغ نهج‌البلاغه برویم و شاخصه‌ها و ویژگی‌های دشمنان را از آن استخراج کنیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: مسئله حائز اهمیت بعدی جریان‌شناسی است که باید آن را هم به دست بیاوریم به طوریکه اگر در اکتساب شاخصه جریان‌شناسی ناکام باشیم نمی‌توانیم تحلیل درستی از مسائل و جریانات جاری یا پیش‌روی جامعه داشته باشیم و تشخیص حق از باطل سخت و ناممکن می‌شود.

عبادی‌زاده بیان کرد: ما با بصیرت می‌توانیم اتفاقات اطراف خود را درک کنیم و از طریق معرفت و عقل به بررسی آن‌ها بپردازیم، بصیرت برای طی طریق ما مانند چراغ است که موجب می‌شود با توجه به آن راه را گم نکنیم و این چراغ راه و شاخص نعمت بزرگ ولایت است و وظیفه ما در طلیعه ظهور این است که بدانیم تکلیف ما نسبت به ولایت چیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام: حماسه 9 دی نشان از بصیرت و ولایت‌مداری مردم در مقابل فتنه‌گران استرئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع: بصیرت مردم موجب شکست فتنه 88 شدعضو کمیسیون فرهنگی مجلس: هدف فتنه 88 براندازی نظام بود / بصیرت مردم بساط فتنه‌گران را جمع کرد

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: معنا‌ی دیگر بصیرت شناخت خودی از غیرخودی است لذا ما باید بدانیم این دو خط چه خصوصیاتی دارند تا فریب نخوریم، بنابراین یک جنبه از بصیرت مربوط به معرفت است و جنبه دیگر بصیرت نیاز به معرفت ندارد و به قول علمای علم منطق حضوری است نه حصولی و نورانیت دل همان حضور است به طوری که وقتی دل ما خالی از رذیلت‌های اخلاقی باشد نور قلب ما افزایش پیدا می‌کند و پیام‌هایی به قلب انسان‌ها الهام می‌شود که ناشی از بصیرت است بنابراین ترک گناه یکی از راه‌های نورانیت قلوب و افزایش بصیرت است. 

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر آگاهی و شناخت‌ ما نسبت به موضوعات پیرامون بسیار دارای اهمیت است چرا که ما با این شناخت است که در رابطه با پدیده‌ها حکم می‌کنیم.

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جریان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، دقایقی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6094689

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»