Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@13:43:35 GMT

قیمت قزل آلا به 65 هزارتومان رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۱۲۹۱

قیمت قزل آلا به 65 هزارتومان رسید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا با کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی به ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان رسیده است. ناطقان: آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: قیمت هر کیلو قزل آلا بعد از شب یلدا با کاهش ۲ تا ۳ هزارتومانی در عمده فروشی‌ها به ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان رسیده که این امر بیانگر ورشکستگی تولیدکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





او قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با افزایش قیمت در هفته‌های اخیر، تولیدکنندگان نسبت به تولید رغبت بیشتری از خود نشان دادند که مجدد با تورم و افزایش قیمت نهاده، سود‌های قبلی از بین رفت و به عبارت دیگر این افزایش هزینه تمام شده، کام تولیدکننده را تلخ کرد.

نبی زاده ادامه داد: علی رغم افزایش ۵۰ درصدی قیمت قزل آلا نسبت به سال قبل، اما هزینه‌های تولید به قدری افزایش یافت که جوابگوی هزینه تولید نیست و هم اکنون خیلی از مزارع متضرر هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره وضعیت صادرات قزل آلا گفت: امسال برآورد‌ها حاکی از آن است که صادرات قزل آلا به ۱۲ هزار تن برسد، اما نمی‌دانیم در سامانه گمرک آمار‌ها چطور ثبت می‌شود و این احتمال وجود دارد که با کد دیگری در سامانه ثبت شده باشد که جزو آمار قزل آلا نمی‌آید.

به گفته او، با توجه به روند خوب صادرات، پرورش دهندگانی که می‌توانند تولید صادراتی داشته باشند، وضعیتشان مناسب است.

نبی زاده درباره تاثیر تغییر در تخصیص نرخ ارز نهاده بر بازار قزل آلا گفت: تغییر نرخ ارز نهاده‌های دامی به واسطه افزایش قیمت مرغ منجر به رقابتی شدن بازار با قزل آلا می‌شود، هر چند به دلیل کاهش قدرت خرید خانوار و وضعیت معیشتی مردم حاضر به افزایش قیمت نیستیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی ادامه داد: با تغییر نرخ ارز نهاده، قیمت مرغ به قیمت قزل الا نزدیک می‌شود که با این وجود ماهی به جایگاه واقعی خود در سبد مصرفی می‌رسد.

او گفت: تغییر در تخصیص نرخ ارز هر چه سریع‌تر باید اتفاق بیفتد یا به تمامی بخش‌ها ارز ترجیحی داده شود تا تولیدکنندگان بتوانند با آسودگی‌خاطر به تولید ادامه دهند، این درحالی است که در سه سال گذشته تولیدکنندگان قزل آلا به سبب بحث یارانه با مشکلاتی روبه رو شدند.



این مقام مسئول درباره اینکه واحد‌های پرورشی با ۵۰ درصد ظرفیت هم کار نمی‌کنند، گفت: طی سه سال گذشته با تخصیص ارز ترجیحی به واردات نهاده‌های دامی، تقاضا برای خرید ماهی به واسطه ارزان بودن مرغ کاهش یافت، کمااینکه به رغم عرضه محصول با ضرر هم مردم توان خرید ندارند که نبود تقاضا در بازار قزل آلا بیانگر افت مصرف ماهی است که با این وجود آینده روشنی پیش روی تولید نیست.

نبی زاده با تاکید بر این موضوع که تغییر در تخصیص نرخ ارز تاثیر ناچیزی بر بازار قزل آلا دارد، گفت: تولیدکنندگان قزل آلا ۵ درصد یارانه و تولیدکنندگان مرغ ۹۵ درصد یارانه می‌گیرند که با این وجود افزایش قیمت ماهی چندان نیست و در مقابل نوسان قیمت مرغ منجر به رقابتی شدن بازار قزل آلا می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: قزل آلا ، اتحادیه ، کیلو ، بازار ، ماهی ، سردآبی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قزل آلا اتحادیه کیلو بازار ماهی سردآبی بازار قزل آلا افزایش قیمت نبی زاده نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • نفت در مدار رشد؟
  • تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • قیمت طلا افزایش یافت