Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده بویین‌زهرا و آوج در مجلس گفت: وزارت نیرو باید بودجه ساخت شبکه آبرسانی سد بالاخانلو را تأمین کند تا ۳۰ روستای ما از تنش آبی نجات پیدا کنند. - اخبار استانها -

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به اولویت‌های مهم بودجه منطقه‌ای استان قزوین در لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: در بحث حوزه انتخابیه بویین‌زهرا و آوج یکی از موضوعات مهم احداث و تکمیل سد مخزنی بالاخانلو است که اتمام آن به دلیل مشکلات اعتباری و برخی سوء مدیریت‌ها سال‌ها عقب افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بودجه حوزه مدیریت آب و تنش آبی در لایحه بودجه سال آینده بیش از 2 برابر شده است، اضافه کرد: به همین خاطر وزارت نیرو باید بودجه ساخت شبکه آبرسانی سد بالاخانلو را تأمین کند تا 30 روستای جنوب استان ما از تنش آبی نجات پیدا کنند.

عباسپور ادامه داد: البته احداث سد بالاخانلو باعث می‌شود که منابع آبی مناسب رودخانه حاجی عرب علاوه بر شهرستان بویین‌زهرا و دانسفهان که در حوزه انتخابیه ما قرار دارد، آب آشامیدنی و شرب شهرهای اسفرورین و شال را هم تأمین کند که در محدوده شهرستان تاکستان قرار دارند. بنابراین تکمیل این سد برای مدیریت بحران آب در 2 شهرستان بزرگ استان حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: در ضمن وزارت نیرو توجه ویژه‌ای هم به بهره‌برداری از سد نهب داشته باشد؛ چرا که چندین هزار هکتار از زمین‌های بویین‌زهرا و تاکستان هم به طور مشترک از این سد آبیاری می‌شوند و اگر فازهای بعدی سد نهب تکمیل شده و شاهد بهره‌برداری از شبکه آب‌رسانی نهب باشیم، آن وقت می‌توانیم بحران تنش آبی بخش کشاورزی در جنوب استان را مدیریت کنیم.

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار سدهای بالاخانلو و نهب

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم دولت برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار سدهای بالاخانلو و نهب خبر داد و گفت: ایجاد سدهای مخزنی جلوه گردشگری خاص را در جنوب استان ایجاد خواهد کرد و به همین خاطر چندین شرکت سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری تمایل به احداث مراکز خدمات گردشگری در کنار سدها دارند.

اجرای طرح مطالعاتی بهره‌گیری از آب سد نهب قزوین بودجه نداردچالش‌های آبگیری سد نهب قزوین / 262 هکتار از اراضی زراعی زیر آب می‌رودواگذاری عجیب 220 هکتار از اراضی ملی پیرامون سد نهب/خسارت چند میلیاردی به ‌بیت‌المال ‌

عباسپور افزود: یکی از مشکلات بزرگ استان در طول یک دهه اخیر متمرکز کردن نگاه گردشگران به شهرستان قزوین و محروم کردن سایر شهرستان‌ها از جذب گردشگر بوده که همه تلاش ما این است که به تدریج با طراحی بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آنها را به سمت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرهای جنوبی استان سوق دهیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین وزارت نیرو مجلس استانداری قزوین وزارت نیرو سد بالاخانلو بویین زهرا وزارت نیرو تنش آبی شبکه آب سد نهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس بیان کرد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کلانشهرها ، گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است

روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یافته‌های متعدد و تجربه در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهرسازی سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد!حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد.

نماینده کرج و فردیس در مجلس با بیان اینکه سندرم تراکم بلای جان کلانشهرها است،گفت: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (افزایش 25درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

عسگری در همین راستا اضافه کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست