Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات با اشاره به فضیلت بالای زیارت جامع قبور ائمه اطهار که به «زیارت دوره» مشهور است، گفت: با همت خادمان ستاد توسعه و بازسازی عتبات و دوست‌داران اهل بیت علیهم السلام در کشور‌های عراق، سوریه، عربستان و ایران اسلامی، برای نخستین بار طرح بزرگ زیارت دوره نیابتی معصومین، امامزادگان و همسر و مادران تعدادی از ائمه اطهار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زیارت دوره، شامل زیارت قبور مطهر بیش از ۱۲ معصوم و امامزاده جلیل القدر است، ادامه داد: براساس این طرح، خادمان و رابطان ستاد توسعه و بازسازی عتبات در کشور‌های ذکر شده، در روز پنجشنبه ۱۶ دی مصادف با ایام شهادت ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) به نیابت از ثبت‌نام کنندگان، به حرم و قبور مطهر حضرات معصومین در مدینه، قبرستان بقیع، نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء، بلد، سوریه، قم، مشهد مقدس، حرم شاهچراغ در شیراز و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در ری مشرف شده و آداب زیارت را بجا خواهند آورد.

افضلی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از روز یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ به بخش «نایب الزیاره» در سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات به نشانی https://atabat.org/fa/forms/4 مراجعه کرده و به نیابت از خود یا عزیزان درگذشته‌شان ثبت نام کنند.

به گفته معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات، خادمان ستاد، هنگام اجرای طرح زیارت نیابتی، از مشاهد مشرفه و قبور مطهر، عکس و فیلم تهیه کرده و در صفحه مجازی ستاد (اینستاگرام) به نشانی atabat_org منتشر خواهند کرد.

سقایی خیران حرم ساز و موکب‌های اربعینی به روستا‌های بی‌آب

وی درباره دومین طرح ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستا‌های محروم کشور از مشکل بی‌آبی رنج می‌برند، طرح آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب پویش «باران مهر» اجرا می‌شود.

افضلی افزود: براساس این طرح، با همت بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ موکب و خیران حرم‌ساز کشور، مخازن ثابت در روستا‌های هدف مستقر شده و با تهیه خودرو‌های سیار آبرسانی، این امکان فراهم می‌شود مردم روستا‌های بی‌آب در تمام شبانه‌روز امکان برداشت آب از تانکر‌های ثابت را داشته باشند.

وی ضمن دعوت از تمامی خیران حرم‌ساز و موکب‌های اربعینی برای مشارکت در پویش «باران مهر» اظهار کرد: در سال نخست اجرای این طرح که همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها آغاز می‌شود، ۱۰ درصد روستا‌های بی‌آب کشور، تحت پوشش قرار خواهند گرفت و بر اساس نتایج حاصله از اجرای طرح در سال اول، برای مابقی روستا‌ها در سال‌های آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات یادآور شد: سال گذشته موکب‌های اربعینی در قالب پویش «مهر حاج قاسم» و با بودجه ۴۰ میلیارد تومانی که توسط مردم و خیران حرم‌ساز تامین شد، کمک‌های مومنانه، خدمات بهداشتی و تامین اقلام ضروری خانوار‌های محروم در سراسر ایران را اجرا کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات ابرسانی به روستاها عتبات زیارت دوره ستاد توسعه و بازسازی عتبات خیران حرم ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان