Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به تعرفه سنگین واردات خودروسازان ما همچنان در حاشیه امن قرار خواهند داشت و بازار خودروهایی که آنها تولید می‌کنند، در عمل تهدید نخواهد شد. - اخبار استانها -

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو یک طرح عارضی و موقتی است، اظهار داشت: هدف مجلس از طرح واردات خودرو فقط تنظیم بازار است و اصل کار این است که در کشور خودروسازی رقابتی داشته باشیم که خودروها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: زمانی ما صحبت از واردات خودرو می‌کنیم که خودروسازان داخلی نخواهند یا نتوانند با سازوکار عرضه و تقاضا قیمت خودرو در بازار را تنظیم کرده و این محصول را با کیفیت مطلوب به دست مردم برسانند. بنابراین اگر مشکل قیمت و کیفیت در بازار خودرو نداشته باشیم، دلیلی برای استمرار واردات خودرو در آینده وجود نخواهد داشت.

سیاهکلی در ادامه با ذکر اینکه در حال حاضر یک‌سری کلاس‌های خودرویی در داخل کشور تولید نمی‌شود، گفت: برای مثال امروز خودروهای آفرودی و خودروهایی که در معادن و راهسازی کاربرد دارند، در داخل تولید نمی‌شوند که این نوع خودروها حتماً باید وارد شوند. بنابراین برای مدیریت حمل‌ونقل در کشور مجموعه‌ای از خودروها لازم است که بخشی از اینها در داخل تولید نمی‌شود و باید آنها را از راه واردات تأمین کرد.

وی ادامه داد: بنابراین طرح موضوع واردات خودرو بیشتر به ناظر بخش‌هایی است که ما در آن یا کمبود خودرو داریم و یا فقدان یک خودرو در یک کلاس خاص داریم. ضمن اینکه با توجه به تعرفه سنگین واردات خودروسازان ما همچنان در حاشیه امن قرار خواهند داشت و بازار خودروهایی که آنها تولید می‌کنند، در عمل تهدید نخواهد شد.

مجوز واردات خودرو صادر شداصلاح طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع/ شرایط واردات خودرو مشخص شدنایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس: عموم مردم در طرح "ساماندهی واردات خودرو" می‌توانند واردکننده باشند

نباید از رقابت در بازار خودرو بترسیم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه نباید از رقابت در بازار خودرو بترسیم، گفت: به هر حال بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا در کشورهایی مانند آلمان و ژاپن هم از ورود خودروهای خارجی به بازار خود وحشت ندارند؛ چرا که به کیفیت محصولات خود اطمینان دارند و اصل رقابت را در بازار جهانی پذیرفته‌اند.

سیاهکلی افزود: دولت در طول چند دهه گذشته همواره دست خودروسازان را گرفته و مواظب بوده که با واردات به آنها آسیب نزند؛ اما چون این حمایت به یک رویه تبدیل شده، خودروسازان در حوزه ایجاد تغییر و تحول بسیار تنبل شدند و به همین خاطر باید با واردات هر چند محدود یک تحرکی برای رقابت در خودروسازان داخلی ایجاد کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس واردات خودرو واردات مجلس واردات خودرو واردات کمیسیون صنایع واردات خودرو بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی