Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پرچمدار حق بودن کار ساده‌ای نیست، عنوان کرد: احیای امر حق و امر اهل بیت (ع) کار دشواری است که به هر کسی داده نمی‌شود و در تراز انبیا و ملائکه است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی   با اشاره به اینکه اگر کسی از امتحان ایمان قلبی خدا سربلند بیرون آمد آنگاه می‌تواند فرمانده لشکر حق شود، گفت: ایمان با ادا درآوردن محقق نمی‌شود بلکه باید اتفاقی از جنس محبت در قلب ما بیفتد، زیرا مؤمن با خانواده و اطرافیان خود مهربان است و محبتش شدت دارد بنابراین اصلی‌ترین امتحان الهی، ایمان است که به قلب و محبت ربط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اولین جلوه ایمان محبت است، گفت: اگر کسی محبت خدا و اولیای خدا در دل او جا داشت، این محبت به همه اطرافیانش سرایت پیدا می‌کند، زیرا ایمان اگر وجود داشت باشد، به قلب انسان منحصر نمی‌شود و در اعضا و جوارح نمود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام قمی افزود: قاسم سلیمانی از سر ایمان برای خدا خالصانه مجاهدت می‌کرد، جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست، برای حفظ این حرم شب و روز نمی‌شناخت و این از تجلیات ایمان قلبی و محبت الهی است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر تجلیات ایمان را بصیرت و صبر دانست و ابراز کرد: مؤمن به نور الهی، به ظواهر بسنده نمی‌کند و اهل تعمق و دید وثیق است بنابراین در سختی‌ها اهل صبر و استقامت است و چنین کسی است که می‌تواند پرچمدار سپاه حق باشد و از حق دفاع کند.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه صبر برای ایمان به منزله سر برای بدن است، افزود: مردم قم از ۱۹ دی ۱۳۵۶ با بصیرت پای حق ایستادند و صبوری کردند و این انقلاب جلو رفت بنابراین این مردم گردن انقلاب حق دارند و اگر کسی اهل دقت باشد متوجه می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به صبر و بصیرت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در راه حق، گفت: حضرت زهرا سلام الله علی‌ها که محور اهل بیت (ع) بود با وجود اینکه می‌توانست زندگی راحتی داشته باشد، ولی به ساده‌ترین شکل ممکن ازدواج و زندگی کرد و جایی که دید حق به انحراف رفته، به میدان رفت و روشنگری کرد تا مشخص شود حق کجاست و ناحق چیست.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه امام زمان (عج) اسوه و الگوی زندگی خود را مادرشان زهرا سلام الله علی‌ها دانسته‌اند، گفت: سیره حضرت زهرا سلام الله علی‌ها این است که پای حق باید ایستاد، کسی که به ناحق حکومت می‌کند را باید استیضاح کرد، مردم را باید نسبت به امور آگاه کرد تا از، ولی خدا حمایت کنند و این همان بصیرت افزایی است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حضرت زهرا سلام الله علی‌ها از عزاداری هم برای تبیین حق استفاده می‌کرد که همین هم برای یک عده گران تمام می‌شد و اعتراض کردند که یا شب گریه کنید یا روز تا صدای حضرت به مردم نرسد.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها دسته عزا به راه انداختند و به جای مزار پیامبر (ص) بر مزار شهدای احد رفتند و عزاداری می‌کردند، افزود: حضرت به این دلیل بر مزار شهدای احد رفتند تا مشخص شود که آنجا چه افرادی نافرمانی و فرار کردند و چه افرادی ایستادگی کردند و جان پیامبر (ص) را نجات دادند و به این وسیله بصیرت افزایی و روشنگری صورت بگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در اینکه چه کسانی به عیادت شأن بیایند هم بصیرت افزایی داشتند و حتی مخفی بودن مزار صدیقه طاهره (س) مبتنی بر بصیرت است و برای کسانی که اهل ایمان و بصیرت هستند راه درست را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی حرم حضرت معصومه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضرت زهرا سلام الله علی ها حجت الاسلام قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است