Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی سازی برنامه های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در استان چهار هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعالیت می‌کنند، تعداد ۶۸۰ فقره جواز تأسیس هم صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۴۸۰۰ واحد فعال صنعتی در استان با اشتغالزایی ۱۳۰ هزار نفری فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راستی تصریح کرد: برای توسعه بخش صنعت در نظر داریم ۱۱۰ واحد راکد و نیمه فعال صنعتی استان را که ۲۲ واحد از اینها در خارج از شهرک ها و ۸۸ واحد نیز داخل شهرکها مستق  شده اند را به چرخه تولید بازگردانیم. 

وی تولید خودرو در استان را از جمله طرح های اولویت دار صنعت برشمرد و گفت: شرکت آذهایتکس بزودی تولید کامیونت و کامیون را در داخل استان شروع می کند.

راستی میزان صادرات استان را در هشت ماهه گذشته یک میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در این مدت میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است. 

رئیس سازمان صمت استان در ادامه به تشریح وضعیت معدنی آذربایجان‌شرقی پرداخت و افزود: ظرفیت ذخیره سازی معادن استان ۸.۷ میلیارد تن و رتبه اول ذخیره سازی معدن متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

راستی اذعان داشت: از حدود ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

وی راه اندازی معدن نفلین سینیت با ۵.۲ میلیارد تن ذخیره معدنی و کارخانه کاتد مس را از جمله مگاپروژه های بخش معدن استان اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان صادرات رشد اقتصادی رئيس سازمان صمت آذربایجان شرقی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • باران همچنان میهمان کرمانیها