Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار است که در هفته جاری، ساختمان سه گوش بهارستان میزبان وزرای اقتصاد، صمت، نفت و جهاد کشاورزی به منظور پاسخ به سوال برخی از نمایندگان و ارائه گزارش پیرامون موضوعات مهم اقتصادی کشور، خواهد بود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ وکلای ملت در حالی کار خود را  در هفته دوم دی ماه آغاز می‌کنند که قرار است در  بر اساس دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در این هفته ، به مظور دریافت پاسخ سوالات خود و دریافت گزارش عملکرد، میزبان وزاری اقتصاد، صمت، نفت و جهاد کشاورزی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


FATF پای خاندوزی را به مجلس کشاند

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ، نخستین فرد از میان اعضای هیئت دولت و تیم اقتصادی است که قرار است به منظور نحوه اجرای بند‌های دستور العمل گروه اقدام ویژه مالی مصون به (FATF)، با حضور در کمیسیون اصل ۹۰  بحث و گفتگو‌هایی را با نمایندگان عضو این کمیسیون پیرامون این موضوع داشته باشد؛ علاوه بر این ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر علل حضور خاندوزی در مجلس شورای اسلامی در هفته جاری خواهد بود.

 

گفتنی است که جلسه برسی دستور العمل FATF قرار بود هفته‌های قبل در کمیسیون اصل ۹۰ انجام شود، اما این امر به دلایل نا معلومی در آن هفته لغو قرار است  این جلسه  در هفته جاری و همزمان با گذشت یک روز از انتشار توئیتی جعلی با نام «محمد باقر ذوالقدر» دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام انجام شود؛  حال باید دید که سرنوشت این لوایح سه گانه همزمان با روند مثبت مذاکرات وین چگونه رقم خواهد خورد.


روز‌های پر کار فاطمی امین در ساختمان سه گوش بهارستان


علاوه بر خاندوری «سید رضا فاطمی امین» از دیگر وزارای اقتصادی دولت است که قرار است در هفته جاری و در میان راه‌رو‌های ساختمان مجلس، روز‌ها پر کاری را سپری کند؛ وزیر صمت قرار است به مانند وزیر اقتصاد با حضور در کمیسیون اصل ۹۰، گزارش‌هایی را در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا به نمایندگان عضو این کمیسیون ارائه دهد.

علاوه بر این وزیر صمت موظف است که در روز سه شنبه (۱۴ دی) با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی را پیرامون آخرین وضعیت تنظیم بازار کالا‌های اساسی و غیر اساسی و همچنین توضیحاتی در مورد ساختار سازمانی جدید وزارت صمت در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی را به اعضای این کمیسون ارائه دهد؛ حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و پاسخ به سوالات نمایندگان نیز از دیگر علل احضار فاطمی امین به مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

طرح جنجالی بنزین، اوجی را به بهارستان برد

علاوه بر وزرای مذکور، «جواد اوجی» وزیر نفت دولت نیز از دیگر افراد کابینه سید ابراهیم رئیسی خواهد بود که قرار است به منظور برسی برنامه‌های وزارت نفت برای مسئله روش جدید توزیع یارانه بنزین به کمیسیون انرژی مجلس دعوت شود؛ مضاف بر این، دعوت از وزیر نفت به منظور حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای هم اندیشی پیرامون موضوع تهاتر محصولات نفتی در مقابل محصولات کشاورزی از دیگر علل حضور اوجی در ساختمان بهارستان خواهد بود.


حضور در کمیسیون عمران و پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر علت‌های حضور وزیر نفت در ساختمان مجلس شورای اسلامی است.


ساداتی نژاد و صالح آبادی آخرین میهمانان مجلس

در ادامه فرایند رفت و آمد‌های اعضای کابینه دولت سیزدهم، «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی از آخرین افراد اقتصادی دولت سیزدهم هستند که قرار است پیرامون توضیح در مورد برخی موارد با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گزارش‌هایی را به وکلای ملت ارائه دهند.


در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی قصد دارد به منظور ارائه توضیحاتی در مورد مشکلات  موجود در به تامین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان فعال در حوزه دام و طیور و موارد مرتبط با موضوع امنیت غذایی میهمان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ باشد.


علاوه بر این علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی از دیگر افراد تیم اقتصادی دولت است که قرار است با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی را پیرامون آخرین وضعیت وام پرداخت شده ازدواج جوانان و اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به نمایندگان عضو این کمیسیون ارائه دهد.


برسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس کیلد خورد


 در پایان مضاف بر حضور و پرسش و پاسخ وزاری اقتصادی دولت، باید به این نکته را هم پیرامون دستور کار نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد که از روز یکشنبه(۱۲ دی ماه) برسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه کلید خواهد خورد؛ حال باید دید به رغم انتقادات موجود نسبت به کلیات لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه تصمیمی را در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ اتخاذ خواهند کرد.


پایان پیام//

برچسب ها: خاندوزی ، فاطمی امین ، FATF ، بنزین ، وام ازدواج لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QCl

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خاندوزی فاطمی امین بنزین وام ازدواج حضور در کمیسیون مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل ۹۰ گزارش هایی اقتصادی دولت جهاد کشاورزی هفته جاری آخرین وضعیت فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم

صالح اسکندری، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امنا فهرست ۱۶ نفره خود را به مردم معرفی خواهد کرد، گفت: سیاست ما اشتراک حداکثری با فهرست صبح ایران است.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی "شانا" در دور دوم انتخابات ۱۳ نامزد اختصاصی دارد، گفت: احتمالاً ۳ نامزد دیگر به این فهرست اضافه شوند که متعلق به فهرست‌های امنا یا صبح ایران باشند.

وی با بیان اینکه سیاست امنا در دوره گذشته نیز اشتراک صفر نبوده و معتقد است باید فارغ از قبیله گرایی افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم، افزود: چنانچه شانا ۳ نامزد از امنا یا صبح ایران به فهرست خود اضافه کند، از نظر ما بلامانع است.

اسکندری با بیان اینکه ترکیب نهایی فراکسیون‌های مجلس بعد از دور دوم و تعیین تکلیف ۴۵ نفر باقی مانده شفاف‌تر خواهد شد، گفت: با توجه به عدم حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در مجلس دوازدهم بعید نیست دو فراکسیون قدرتمند از مجموعه نیروهای انقلابی با تفاوت دیدگاه و سلیقه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مبتنی بر بند ۱۵ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری اولویت بندی در مجموعه فعالیت‌های مجلس به منظور گره گشایی از امور اجرایی و رفع مشکلات معیشتی مردم باید در دستورکار قرار گیرد، افزود: تقویت ارزش پول ملی، پیگیری اجرای سند ملی آمایش و سیاست سرزمینی، پیگیری طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها که ان‌شاالله قانون شود، پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان توسط بانک‌ها در قانون جوانی جمعیت و … می‌توانند مهمترین موضوعات باشند.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه اولویت بنده بیشتر حضور در کمیسیون امور داخلی و شوراها است، گفت: اما معتقدم باید این کمیسیون با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارتقا پیدا کند و به کمیسیون "حکمرانی، امور عمومی و آینده" تبدیل شود.

وی با اشاره به تحولات گسترده در موضوع حکمرانی با توجه به پیش‌ران‌ها از جمله هوش مصنوعی، افزود: در مجالس برخی کشورهای اروپایی امروزه کمیسیون‌های آینده تشکیل شده و به طور تخصصی متغیرهای آینده در حکمرانی در حوزه سیاست گذاری، قانون گذاری و نظارت را پیگیری می‌کنند.

صالح اسکندری با بیان اینکه خبرگزاری مهر یکی از رسانه‌های پیش‌رو و خلاق در دوره‌های مختلف بوده است، گفت: سرمایه‌های انسانی ارزشمندی در این خبرگزاری حضور دارند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری مهر و پویش با مهر انتخاب کنیم می‌تواند مرجعیت ساز باشد، افزود: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات معمولاً آرا رأی دهندگان کیفی‌تر است، مرجعیت‌های سیاسی از این دست راهگشا است.

کد خبر 6094645 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم