Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در گزارش اتحادیه جهانی کشتی آمده است: در حالی که جهان با همه‌گیری کووید-۱۹ مبارزه می‌کرد، بسیاری از رقابت‌های بین‌المللی کشتی یکی پس از دیگری به تعویق افتاد. تمام مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای و جهانی به استثنای یک مسابقه لغو شد و هیچ یک از مسابقات قهرمانی رده سنی برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با ورود جهان به سال ۲۰۲۱، اتحادیه جهانی کشتی (UWW) برای میزبانی رویدادها بر اساس دستورالعمل‌های COVID-۱۹ که توسط کمیته بین‌المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی تعیین شده بود، برنامه‌ریزی کرد. در حالی که کانون توجه بازی‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ بود، UWW موفق شد در سال ۲۰۲۱ یک تقویم تقریباً کامل را میزبانی کند که شامل مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان می‌شد، رویدادی نادر، بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی برای نخستین مرتبه در یک سال برگزار شد.

بلافاصله پس از المپیک توکیو در ماه آگوست، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با مقامات فدراسیون کشتی نروژ دیدار کرد تا تصمیم نهایی در مورد میزبانی یا عدم میزبانی مسابقات جهانی اسلو در ماه اکتبر را اتخاذ کند. در تصمیمی بی سابقه، این دو برای میزبانی مسابقات به توافق رسیدند و فرصتی را برای کشتی گیران برای کسب مدال در دو رویداد معتبر فراهم کردند.

کشتی به موفقیت بزرگی در المپیک دست یافت زیرا میجیان لوپز (CUB) اولین کشتی‌گیر مردی بود که با کسب طلای ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی توانست چهار مدال طلای المپیک را کسب کند. ژاپن با ۴ مدال طلا به برتری خود در کشتی زنان ادامه داد در حالی که ایالات متحده در کشتی آزاد المپیک ۵ مدال کسب کرد.

در این بازی ها مجموعا ۲۶ کشور حداقل یک مدال کسب کردند که نیجریه و سن مارینو برای نخستین مرتبه در کشتی المپیک مدال کسب کردند. جدای از آن، آلمان، ترکیه و قرقیزستان اولین مدال‌های خود را در کشتی زنان کسب کردند.

عبدالرشید سعدالله‌یف از روسیه و کایل اسنایدر از آمریکا سرانجام پس از سه سال یک بار دیگر روبروی هم در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک توکیو قرار گرفتند و حریف روسی به دومین طلای المپیک خود دست یافت. دیوید تیلور (ایالات متحده آمریکا) برای سومین مرتبه حسن یزدانی را در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک شکست داد، در حالی که گیبل استیوسون (ایالات متحده آمریکا) جوان، گنو پتریاشویلی از گرجستان و طاها آکگول از ترکیه از پیش رو برداشت و طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم را به گردن آویخت.

در کشتی فرنگی، کوبا ۲ مدال طلا در وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کسب کرد و محمدرضا گرایی از ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم همگان را حیرت زده کرد و طلا را به دست آورد. ژان بلونیک از اوکراین نقره المپیک ریو خود را در توکیو به طلا ارتقا داد در حالی که موسی اولویف از روسیه در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی یکبار دیگر آرتور الکسانیان از ارمنستان را شکست داد.

کشتی‌گیران پس از بازگشت از سرزمین آفتاب، تنها دو ماه بعد در اسلو، نروژ به سرزمین خورشید نیمه شب رفتند تا در مسابقات قهرمانی جهان حضور یابند. یک بار دیگر، برخی از مبارزات حماسی بین عبدالرشید سعدالله‌یف و اسنایدر که فصل دیگری را به رقابت خود اضافه کردند، شاهد بودیم. ماجرای مشابه دیگری نیز اتفاق افتاد و حسن یزدانی با کسب مدال طلا در اسلو و گرفتن انتقام باخت در فینال المپیک، بخش جدیدی از رقابت خود با تیلور آمریکایی را رقم زد.

در کشتی فرنگی تیم‌های ایران و روسیه بیشتر مدال را کسب کردند اما در رقابت تیمی روسیه با شش امتیاز بیشتر از ایران، قهرمان شد.

عبدالرشید سعدالله‌یف و محمدرضا گرایی اولین کشتی‌گیرانی بودند که در همان سال به ترتیب در وزن‌های ۹۷ و ۶۷ کیلوگرم طلای المپیک و جهانی را کسب کردند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی کیلوگرم کشتی طلای المپیک کشتی فرنگی کسب کردند مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد

نحوه ورود به تشک خاص حسن یزدانی به سوژه صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی تبدیل شد.

صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی با انتشار تصاویری از نحوه ورود خاص حسن یزدانی به تشک در مسابقات جهانی و المپیک، این طرز ورود را شناخته‌شده‌ترین دانست.


حسن یزدانی این روز‌ها در کنار ساحل خزر تمرینات هوازی را با جدیت دنبال می‌کند، روی تشک مرور فن دارد و در سالن بدنسازی نیز به تقویت عضلات بدنی می‌پردازد.

در فاصله سه ماه مانده به آغاز کشتی‌های حسن یزدانی در المپیک او به ٦٠ درصد آمادگی کامل بدنی دست یافته و هیچ مشکلی از منظر جراحی کتف دست خود ندارد.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد