Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر شهید سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب الله لبنان در گفت‌وگویی به روایت خاطراتی از دیدار با سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخت.

به گزارش ایسنا، بتول موسوی، دختر شهید سید عباس موسوی در گفت‌وگو با شبکه العهد گفت: شنیدم که مادر حاج قاسم سلیمانی به رحمت خدا رفته است ، ناراحت شدم و با خود گفتم که حتما اکنون قلب حاج قاسم اندوهگین شده است اما هیچگاه به این فکر نکردم که دیداری با هم خواهیم داشت زیرا با هم آشنایی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستم از من خواست که برای فردای آن روز وقتم را خالی بگذارم بدون اینکه دلیلش را بگوید، روز بعد نزد من آمد و هر دو به همراه خاله ام به مکتبی رفتیم. آنجا به من گفت که ما نزد حاج قاسم سلیمانی هستیم ،در آن لحظه احساس کردم کل دنیا را به من داده اند ، ما برای تسلیت به مناسبت درگذشت مادر او رفته بودیم، در طبقه پایین چای خوردیم سپس از ما خواستند که به طبقه بالا برویم ، حاج قاسم جلوی در برای استقبال ما بود.

دختر شهید موسوی می گوید: حاج قاسم شخصا از ما استقبال کرد و در لحظات اول احساس بی قراری داشتم اما زود حس اطمینان و حس مهربانی یک پدر مهربان به من دست داد و گویی که از سال ها پیش او را می شناختم. حاج قاسم شروع به سوال پرسیدن کرد، درباره همه جزئیات از من سوال کرد و این سوال ها نشان می‌دهد که او به خانواده شهدا اهمیت می دهد و نزد او جایگاه خاصی دارند، از من پرسید آیا دخترم زینب را می شناسی؟ گویی تلاش می کرد به من بگوید که می خواهم با زینب آشنا شوی.

بتول موسوی می گوید: حاج قاسم تسبیحی در دست داشت ، به اوگفتم که من قبلا تسبیحی از حضرت امام خامنه ای هدیه گرفتم اما آن را گم کردم . ناگهان تسبیح را به من داد و گفت این تسبیح برای من بسیار عزیز است و یکی از بزرگان آن را به من داده است ، دائما گم می شود و آن را پیدا می کنم آن را به تو می دهم به شرطی که هر روز هزار بار صلوات بفرستی ، سپس به من گفت زمانی که شهید شوم این تسبیح باید با من دفن شود، در این لحظه ترس من بیشتر شد زیرا من نه تنها باید صلوات می فرستادم بلکه باید تسبیح را نیز نزد خود نگه می داشتم. از همان دیدار اول اشتیاقش به شهادت را احساس کردم و داستان هایی درخصوص امام زمان و اهل بیت علیهم السلام و عشقش به امام خامنه ای را به من گفت.

وی می گوید: زمانی که با او خداحافظی کردیم، حاج قاسم گفت ان شاءالله که خدمتتان می رسیم اما با توجه به مشغله و مسئولیت هایی که ایشان داشت من گمان نمی کردم که واقعا به خانه ما بیاید، یک ماه بعد برادرم یاسر تماس گرفت و گفت که مهمان داریم ،حاج قاسم با هدایای زیادی نزد ما آمد و در دفعات بعد که نزد ما آمد نیز همان گونه بود.

بتول موسوی می گوید: حاج قاسم در مورد تسبیح از من سوال کرد به ا گفتم که باخود نیاوردم زیرا نمی دانستم که مهمان شما هستید. او گفت که دفعه بعد ان شاءالله به منزل بتول خانم می رویم، خیلی خوشحال شدم و گمان نمی کردم که حاج قاسم با این جایگاه نظامی و سیاسی حساس به منزل من بیاید، قبل از رفتن بلند شد و هدایایی بین ما تقسیم کرد.

دختر شهید موسوی می گوید: مدتی بعد حاج قاسم با دسته گل به خانه من آمد و هدایایی نیز به برادرانم داد، چند روز قبل از آمدن حاج قاسم من به مشهد رفته بودم و تسبیحی که به من داده بود در آنجا گم کرده بودم و هرچقدر که تلاش کردم نتوانستم آن را پیدا کنم این امر برای من خیلی سخت بود زیرا امانت حاج قاسم بود و به این فکر میکردم که واکنش او به این مساله چه خواهد بود. حاج قاسم در مورد مسائل مختلف با خانواده صحبت می کرد و من کنارش نشستم و گفتم تسبیحی که به من دادی را نزد امام رضا علیه السلام گم کردم، آهی کشید و تسبیحی که در دستش بود را به من داد.

دختر شهید عباس موسوی در پایان می گوید: حاج قاسم در دیدار آخر بسیار آرام بود و لبخندی بر لب داشت، در این دیدار من زیاد صحبت نکردم و فقط به صحبت هایش گوش می دادم و لبخندهایش را نظاره گر بودم و گویا که با او خداحافظی می کردم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی موسوی می گوید دختر شهید حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

 استاندار اصفهان در سفر منطقه‌ای به شرق اصفهان و بازدید از طرح رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر گفت: یکی از طرح‌های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به بازدید از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان افزود: امسال در سفر منطقه‌ای شورای اداری استان به شرق شهرستان مسائل چالش‌آفرین منطقه بررسی و از طرح‌های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.


او گفت: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش‌های مردم در این حوزه‌ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.


استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.


احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان موسوم به «حلقه طلایی» از سال‌های گذشته آغاز شده است.


بخش‌هایی از تقاطع‌های غیرهمسطح این رینگ از جمله مجموعه پل‌های میدان استقلال، اشکاوند، مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب در سال‌های گذشته احداث شده است.


حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در کیلومتر صفر آن مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در مسیر آن روستای خاتون‌آباد، به سمت اتوبان فرودگاه قرار دارد.


مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و به سمت دولت‌آباد، محدوده خُورزوق و میدان استقلال پیش می‌رود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهانشهر و سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز خود یعنی مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌رسد.


عملیات اجرایی در کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با اقدامات انجام شده، کیلومتر چهار تا هفت آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر کیلومتر صفر تا چهار آن در حال اجراست.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است