Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@03:11:34 GMT

مرور هفتگی بر مجلات جهان/ عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۹۲۸

مرور هفتگی بر مجلات جهان/ عکس

قدس آنلاین نگاهی دارد به مجلات جهان در آستانه سال نو میلادی

اسپِکتیتور

هفته نامه اسپکتیتور در شماره ویژه کریسمس خود، در طراحی جالبی بر روی جلد، به مشقت های بابانوئل در برآورده کردن آرزوهای سیاستمداران بریتانیایی می پردازد! با توجه فرهنگ عامیانه کریسمس، بابانوءل فهرستی از اسامی کودکان بد دارد و برای آن ها در روز کریسمس هدیه نخواهد آورد، آنگونه که اسپکتیتور طراحی کرده، نام تمامی سیاستمداران انگلیسی در فهرست بابانوئل به چشم می خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله مقالات مختلفی از جمله احتمال بروز انقلابی دیگر در آمریکا و همینطور شرایط سخت بوریس جانسون در نجات منصب خود، در این شماره به چاپ رسانده است.

اِسکوایر

مجله اسکوایر که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود به بهانه اکران نسخه جدید فیلم ماتریکس، در مصاحبه ای ویژه به سراغ کیانو ریوز یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود رفته است. این نشریه همچنین در مقاله دیگری، مردان زیادی که علاقه ای به معالجه و درمان بیماری یا مشکلات خود ندارند را هدف قرار داده و راه هایی برای راضی کردن آن ها پیشنهاد می کند. همچنین طرز برخورد با والدین و جدا کردن عشق ورزدین به آن ها و همزمان مواجه شدن با سیاست هایشان را مطرح می کند. اسکوایر نگاهی به سبک لباس پوشیدن در دوران جدید انداخته و البته بهترین رستوران های جدیدی که در آمریکا به تازگی کار خود را آغاز کرده اند را معرفی می کند.

نیوساینتیست

هفته نامه علمی نیوساینتیست در شماره ویژه کریسمس و سال نوی میلادی خود، به چاپ چندین و چند مقاله جذاب دست زده است. از بین این مقالات می توان به متدهای جدید روانشناختی افراد با توجه به شکل خنده آن ها، چگونگی ساخته شدن کهکشان راه شیری، زندگی اسرارآمیز پنیرها، نگاه به نهنگ هایی که از دوران باستان بدون تغییر باقی مانده اند، مزایا و معایب کار کردن از خانه، بررسی سه ماموریت انسان در مریخ در سال ۲۰۲۱، چگونگی تزریق میلیاردها دز واکسن در سالی که گذشت و بررسی وضعیت خارق العاده آب و هوایی جهانی اشاره کرد.

آتلانتیک

ماهنامه آتلانتیک در تازه ترین شماره خود آخرین وضعیت بحران و شکاف سیاسی در آمریکا که در اثر وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ و با حمله طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا به اوج خود رسید را مورد بررسی قرار داده و آینده آمریکا را با توجه به آن پیش بینی می کند. این مجله با تیتر «۶ ژانویه یک تمرین بود» معتقد است هنوز باید منتظر وقوع اتفاقات اصلی و بحرانی در آمریکا باشیم.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در شماره پایانی سال خود، دو شماره را در یکی ادغام و برای مخاطبینش منتشر کرده است. پرونده اصلی این شماره لکسپرس که طراحی جالب توجه روی جلد این نشریه را نیز به خود اختصاص داده، با عنوان «خدا و علم» است. در این پرونده چندین صفحه ای، لکسپرس، تاریخچه نقش مذهب و اعتقادات یکتاپرستانه بشر و دانشمندان و تاثیر آن در تولید و گسترش علم را مورد بررسی قرار داده است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در جدیدترین شماره خود شرایط خاص حزب جمهوری خواه آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این مجله در طراحی روی جلد جالب خود که نماد این حزب یعنی فیل را نشان می دهد که چند ستون از ساختمان کپیتول را همراه خود می برد، و با تیتر «دور شدن»، سیاست های در پیش گرفته شده توسط جمهوری خواهان که شباهتی به مفاهیم دموکراسی در سیاست آمریکا ندارد را زیر ذره بین برده است. این مجله همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا بازی های رایانه ای اعتیادآور هستند؟» جدیدترین یافته ها که شباهت زیادی به یافته های قدیمی در مورد اعتیادآور بودن بازی های رایانه ای ندارند را مورد توجه قرار می دهد.

هیستوری

ماهنامه هیستوری در شماره ویژه کریسمس خود، موضوعات و مباحث جذاب تاریخی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه در مقاله ای با عنوان «چرا پیروز جنگ جهانی دوم در پرل هاربر مشخص شد؟» معتقد است نوع پاسخ هیتلر به حمله هوایی ژاپنی ها به پرل هاربر، آغاز کننده سقوط متحدین در راه شکست در جنگ جهانی دوم بود. هیستوری همچنین در مقاله دیگری بازتاب فوق العاده دقیق شرایط جامعه دهه شصت بریتانیا در موزیک های گروه بیتلز را مورد واکاوی قرار می دهد.

کریتیک

ماهنامه کریتیک که یکی از مجلات نوظهور و موفق در سطح جهان به شمار می آید و از سال ۲۰۱۹ کار انتشار خود را شروع کرده، در شماره ویژه سال نوی میلادی خود نیز چند مقاله جالب توجه را در خود جای داده است. مقاله ای با عنوان «کلیسایی با کریسمس از راه دور» نقش همه گیری ویروس کرونا در کلیساها و شکل عبادت مسیحیان را زیر ذره بین برده است. مقاله دیگری نیز با عنوان «عامل بمب انتحاری و من» توسط نویسنده استرالیایی یعنی پل رافایل نوشته شده که داستان حضورش در سال ۲۰۰۸ در افغانستان و حضور در یک قدمی یک حمله انتحاری توسط کسی که در طول بسیاری از مسیر همراهش بود را نقل کرده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان، آغاز سال نوی میلادی را فرصت مناسبی برای پرونده ای در مورد شروع تازه دیده است. این نشریه در مقاله خود با عنوان «جادوی یک شروع تازه» چگونگی موفقیت هر نوع انقلاب و شروعی تازه، چه می خواهد کوچک باشد چه بزرگ، چه در یک جامعه اتفاق بیفتد چه در یک فرد، را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

اینوِستِرز کرونیکل

هفته نامه اینوسترز کرونیکل در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای با عنوان «سال جدید، امید جدید» می خواهد به سوال بسیاری از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف پاسخ دهد که در جهانی که توسط کووید ۱۹ تغییر کرده است، منتظر چه چیزهایی باشند. این مجله همچنین در مقاله های دیگری، نشانه هایی که از طریق آن ها می توان یک شرکت آینده دار و پر استعداد در حوزه فناوری را تشخیص داد معرفی کرده، و همچنین می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چه شرکتی می تواند تسلای بعدی باشد؟

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیترروزنامه ها مجله بین المللی شماره ویژه قرار می دهد هفته نامه قرار داده شماره خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نساجی گلزنی به ذوب آهن را تمرین کرد (عکس)
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی