Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@04:09:17 GMT

هیچ آتش سوزی در پارس جنوبی رخ نداده است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۲۹۶۵

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: هیچ آتش سوزی در سکوی ۱۶ پارس جنوبی رخ نداده است و اخبار منتشر شده مربوط به آتش سوزی گاز‌های نشتی از یک خط لوله دریایی در فاصله ۱۵ کیلومتری این سکو بود که بر اثر برخورد صاعقه گاز‌های موجود در سطح آب دریا شعله ور، اما بلافاصله مهار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس همچنین افزوده است: در پی نشتی گاز از خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش روابط عمومی این شرکت، پیرامون انتشار اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در یکی از سکو‌های گازی پارس جنوبی به اطلاع می‌رساند، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سکوی ۱۶ اتفاق نیفتاده و تأسیسات این سکو در وضعیت ایمن قرار دارند.

روز گذشته (جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰) خط لوله انتقال گاز سکوی ۱۶ در بستر دریا دچار نشتی شد که بلافاصله پس از بررسی و شناسایی موقعیت آن، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

در پی این حادثه و بر اثر برخورد صاعقه با سطح آب، گاز منتشر شده در سطح آب و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سکو دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله پس از قطع تولید گاز، آتش نیز مهار شد.

در زمان حاضر سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

با وجود حادثه یادشده، شرکت نفت و گاز پارس ضمن جبران کسری گاز از سایر سکو‌ها متعهد به نگهداشت تولید وفق برنامه مصوب است. برچسب ها: پارس جنوبی ، شرکت گاز ، شرکت نفت ، سکوی 16 ، آتش سوزی ، اطلاعیه شرکت نفت و گاز

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پارس جنوبی شرکت گاز شرکت نفت سکوی 16 آتش سوزی اطلاعیه شرکت نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس جنوبی آتش سوزی سکوی ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!

به گزارش همشهری آنلاین، بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا با ارتفاع ۲۸۰ متر با حضور اهالی ورزش در برج میلاد تهران به طور رسمی افتتاح شد.

بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ کد خبر 848320 منبع: ایسنا برچسب‌ها برج میلاد ویژه ورزشی تهران ورزش

دیگر خبرها

  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • خون هواداران زن پرسپولیس بر سکوی ورزشگاه
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه