Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@03:46:09 GMT

تبادل فهرست تاسیسات هسته‌ای با پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۳۱۸۱

تبادل فهرست تاسیسات هسته‌ای با پاکستان

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، وزارت خارجه هند اعلام کرد که دهلی نو امروز -شنبه- فهرست تاسیسات هسته‌ای را با اسلام آباد مبادله کرد.

همچنین فهرست شهروندان زندانی هر یک از دو کشور نیز مبادله شد.

فهرست تاسیسات هسته‌ای بر اساس معاهده ۱۹۸۸ مبادله شد تا از حمله به این تاسیسات جلوگیری شود.

این وزارتخانه افزود: «امروز اول ژانویه، هند و پاکستان از طریق مجاری دیپلماتیک به طور همزمان در دهلی و اسلام آباد فهرستی از تاسیسات هسته‌ای مشمول توافقنامه منع حمله به تأسیسات هسته‌ای بین هند و پاکستان را مبادله کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توافقنامه آمده است که هر یک از دو کشور باید در ابتدای هر سال همسایه خود را از فهرست تاسیسات هسته‌ای در خاک خود مطلع کنند تا از حمله به آن جلوگیری شود.

‌این اقدام یکی از مهمترین اقدامات برای حفظ امنیت در منطقه به شمار می‌رود و  اولین تبادل این اسناد در اول ژانویه ۱۹۹۲ انجام شد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پاکستان تاسیسات هسته ای فهرست تاسیسات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزقاسمی ظهر چهارشنبه در بازدید از تاسیسات شرکت آبفای استان ایلام اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای طرح‌های اساسی در پایداری آب شرب را به عنوان یک اولویت اصلی مد نظر قرار داده و سعی بر این است تا با تأمین اعتبار مورد نیاز به سرعت این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ارزشمندی در حوزه آبرسانی استان ایلام اجرا شده که نیاز است نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نحو مطلوبی محقق شود.

جزقاسمی خاطرنشان‌کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا با حمایت‌های لازم، پروژه‌های اولویت دار این استان تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

محمد محمدی، مدیرعامل آبفای استان، در جریان این بازدید گفت: اولویت شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار شهرها و روستاها است که انتظار می‌رود در تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز در این حوزه همکاری‌های لازم انجام شود.

بازدید از ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، آبرسانی و تصفیه خانه آب شهرستان ملکشاهی، تاسیسات آبرسانی شهر مهران، پایانه برکت، سیستم پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران، قرارگاه و پارکینگ اربعین، چاه‌های "دشت محسن آب"مهران، و بازدید تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان، از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود که مدیرعامل آبفای استان توضیحات لازم در خصوص هر پروژه را در زمان بازدید اعلام نمود.

علیرضا جزقاسمی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر دو روزه به استان ایلام به همراه مدیرعامل و معاونین آبفای استان از پروژه‌ها و تاسیسات امور آب و فاضلاب شهرهای ایلام، ملکشاهی، مهران و ایوان بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

کد خبر 6094299

دیگر خبرها

  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین