Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ،علی فرهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت : دوربین های تله تعبیه شده توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک ، تصاویر شگفت انگیزی را از حیات وحش این منطقه در طول شب و روز به ثبت رسانده اند.

وی اظهار داشت: این تصاویر شامل گونه های ارزشمندی چون پلنگ، شوکا و خرس است که با توجه به شناخت کارشناسان و محیط بانان و همیاران محیط زیست از منطقه توسط یک دوربین و تنها ظرف مدت ۳۰  روز در پائیز سال جاری به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار افزود: این تصاویر زیبا که بوسیله یک دوربین و تنها در یک نقطه از منطقه طی فصل پائیز به ثبت رسیده است بیانگر تنوع زیستی غنی و ارزشمند این زیستگاه است.

فرهی اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد از عرصه منطقه شکار ممنوع درفک در محدوده شهرستان رودبار واقع شده است که این عرصه ها زیستگاه حیات وحش بسیار ارزشمندی از جمله گونه هایی مانند مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوی ای، گرگ ، گراز و موارد دیگر است که به همت محیط بانان و همیاران محیط زیست که اکثرا از بومیان مناطق بوده اند روند رو به رشدی را تجربه می کند. 

وی ضمن قدردانی  از همکاری عظیم غلامی و حسین آقایی دوتن از همیاران پرتلاش شهرستان که در ثبت این تصاویر ، از پرسنل و محیطبانان دلسوز و مردم فهمیم شهرستان رودبار  که با تلاش بی وقفه امنیت مناسبی را برای بقای این تنوع زیستی کم نظیر فراهم آورده اند قدردانی و تشکر کرد.

استان گیلان دارای ١٥ منطقه چهارگانه شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده  ) نیز بوده ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

برچسب‌ها رودبار گیلان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودبار گیلان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان رودبار گیلان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته