Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج با اشاره به تحریم‌ها و تهیه قطعات از بازار آزاد گفت: وجود اجناس بی کیفیت در بازار باعث بروز مشکلات و شکایات زیادی از واحد‌های صنفی ما شده است.

به گزارش بازارنیوز، محمد فتحی با بیان اینکه ۷۵۰ واحد صنفی در کرج داریم، افزود: ۵۰ واحد نیز در دست اقدام برای کسب جواز هستند، البته تحریم‌ها و مشکلاتی اعم از بالا بودن کرایه مغازه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باعث شده است که تعدادی از واحد‌های صنفی جمع آوری کنند و کارگر همکاران دیگر شدند که در مجموع در ۲ سال گذشته حدود ۱۵۰ واحد کسب باطله داشتیم.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج اظهار کرد: عمده مشکلات واحد‌های صنفی ما گرانی اجناس و بی کیفیت بودن آن است. با توجه به اینکه شهروندان ما حدود ۱۵ تا ۲۰ سال قبل یک لوازم خانگی اعم از یخچال، ماشین لباسشویی یا ... را به مبلغ ۵ میلیون تومان خریداری کردند و امروز فقط قیمت یک قطعه آن معادل ۵ میلیون تومان است، این موضوع همکاران ما را دچار مشکل کرده است.

فتحی اضافه کرد: شهروندان به جرم بی کیفیت بودن جنس از همکاران ما شکایت می‌کنند و متاسفانه اداره تعزیرات هم در راستای حمایت از مصرف کننده باعث بروز مشکلات و تشکیل پرونده برای واحد صنفی ماست و دنبال بی کیفیت بودن اجناس نیست. بار‌ها راجع به این موضوع پیگیری و صحبت کردیم، اما کسی پاسخگو نبوده است.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج با اشاره به افزایش نرخ ارز که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده افزود: این روند برای تعمیرکاران ما هم‌مشکل ایجاد کرده است. قیمت‌ها نسبت به ۱۰ سال قبل تا حالا حداقل ۱۰۰ درصد افزایش داشته که سرسام آور بوده، هیچ کنترلی نبوده و حق مردم و مصرف کننده پایمال شده است.

فتحی گفت: هر کسی به هر قیمتی بوده جنس را وارد کرده و در بازار آزاد فروخته است، چون شرکت‌ها تحریم هستند همه قطعات در بازار آزاد تهیه می‌شود وهمین باعث بروز مشکلات زیادی بوده است، تاجران اجناس درجه یک، ۲ و درجه ۳ به بازار وارد کردند، از طرفی مشتری از جنس و کیفیت آن اطلاعاتی ندارد، فقط قیمت می‌گیرد و این تفاوت قیمت درجه یک و ۳ هم معضل دیگری است که باعث ایجاد مشکل بین همکاران ما و مشتریان شده است

فتحی گفت: هر کسی به هر قیمتی بوده جنس را وارد کرده و در بازار آزاد فروخته است. چون شرکت‌ها تحریم هستند همه قطعات در بازار آزاد تهیه می‌شود وهمین باعث بروز مشکلات زیادی بوده است. تاجران اجناس درجه یک، ۲ و درجه ۳ به بازار وارد کردند، از طرفی مشتری از جنس و کیفیت آن اطلاعاتی ندارد، فقط قیمت می‌گیرد و این تفاوت قیمت درجه یک و ۳ هم معضل دیگری است که باعث ایجاد مشکل بین همکاران ما و مشتریان شده است.

بیشتر شکایات ما از واحد‌های بدون جوازی است که در سایت‌ها و فضای مجازی فعالیت می‌کنند
وی با اشاره به اینکه این مسائل باعث شده واحد‌های صنفی ما مدام‌درگیر شکایت باشند، افزود: از طرفی، چون تاجر اجناس چینی درجه یک، دو و سه را وارد کرده مغازه دار هم گاهی درجه ۳ را به عنوان درجه یک می‌فروشد و در نهایت این‌معضلی برای ما می‌شود، چرا که کیفیت اجناس پایین و در نتیجه زود خراب می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج اظهار کرد: برای حل این معضل جلسه‌ای در سازمان و مجمع امور صنفی داشتیم و به دادسرای عمومی، اماکن و تعزیرات حکومتی شکایت داشتیم.

فتحی اضافه کرد: البته بیشتر شکایت‌های ما از واحد‌هایی است که جواز کسب ندارند و در سایت‌ها و فضای مجازی فعالیت می‌کنند و قیمت‌های گزافی هم از مردم می‌گیرند.

نارضایتی مردم از این نوع تعمیرکاران باعث نارضایتی همشهریان شده و فکر می‌کنند این‌ها جواز کسب دارند و بابت نارضایتی به اتحادیه یا تعزیرات مراجعه می‌کنند، بعد متوجه می‌شویم که این‌ها جواز کسب ندارند و غیرقانونی کار می‌کنند

وی در تشریح این موضوع گفت: نارضایتی مردم از این نوع تعمیرکاران باعث نارضایتی همشهریان شده و فکر می‌کنند این‌ها جواز کسب دارند و بابت نارضایتی به اتحادیه یا تعزیرات مراجعه می‌کنند، بعد متوجه می‌شویم که این‌ها جواز کسب ندارند و غیرقانونی کار می‌کنند.

فتحی با بیان اینکه از نماینده دادستان درخواست رسیدگی به این موضوع را کردیم گفت:، اما پیگیری و همکاری نشده و شهروندان از این معضل و روند آسیب و خسارت زیادی می‌بینند. گا‌ها این موضوع و ورود افراد بی هویت و منجر به دزدی از منازل آن‌ها شده است.

وی در ادامه افزود:، چون جواز و مکان‌مشخصی هم ندارند که پیگیری و شکایت شود اجناس بنجل و بی کیفیت برای تعمیرات می‌آورند که در نهایت برای همکاران ما باعث دردسر می‌شود. امیدواریم مسئولان در این حوزه بیشتر رسیدگی کنند تا همکاران ما و مردم متحمل آسیب و خسارت نشوند.

فقط اطلاعات واحد‌های صنفی جوازدار و تحت پوشش اتحادیه در سامانه ۱۱۸ وارد شده است
رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج در خصوص نحوه شناسایی و تشخیص واحد‌های جواز دار برای مردم گفت: برای این کار از سال گذشته، اطلاعات صحیح و به روز واحد‌های صنفی را در سامانه ۱۱۸ قرار دادیم. قبلا نظارت دقیق و اطلاعات درستی از واحد‌ها وجود نداشت و ورود افراد فاقد صلاحیت فنی و فاقد جواز کسب در بازار لوازم خانگی که شماره تلفن و تماس آن‌ها در سامانه ۱۱۸ وجود داشت، به معضل بزرگی تبدیل شده بود.

فتحی با اشاره به شکایت‌های متعددی که به دنبال این روند ایجاد می‌شد، اضافه کرد: با پیگیری اعضای هیات مدیره و همچنین اتاق اصناف، رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت و در حال حاضر هیچ شماره‌ای از واحد‌های غیرمجاز و بدون جواز کسب در سامانه ۱۱۸ وجود ندارد و فقط شماره واحد‌های مجاز و تحت پوشش اتحادیه در سامانه وجود دارد.






/بازار

برچسب ها: لوازم خانگی ، قطعات ، کرج لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QD1

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: لوازم خانگی قطعات کرج باعث بروز مشکلات جواز کسب بازار آزاد واحد های صنفی سامانه ۱۱۸ همکاران ما واحد ها بی کیفیت درجه یک صنفی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید

سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف از یکی از واحد‌های تولیدی فعال در زمینه فرآوری کشمش در شهر شال، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین زهرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نگهبان شرکت در اظهارات خود به ورود سارقان و ضرب و جرح توسط آن‌ها اشاره کرده بود، افزود: سارقان پس از ضرب و جرح نگهبان مقادیر قابل توجهی کشمش، تجهیزات و لوازم شرکت را به سرقت برده بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان داشت: ماموران در بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت سرنخ‌های از دست داشتن ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بدست آورده و با هماهنگی قضائی فعالیت‌های آن‌ها را تحت نظر گرفتند.

سرهنگ عبدالمالکی ادامه داد: هر ۲ متهم در حالی که قصد فروش ۵۰۰ کیلو از کشمش‌های سرقتی را داشتند در اقدامی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شده و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همدستی ۲ عضو دیگر باند اعتراف کرده اند، بیان کرد: ۲ سارق دیگر در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شده و حدود هزار ۴۳۰ کیلو گرم کشمش و بخش قابل توجهی از اقلام سرقتی در مخفیگاه آن‌ها کشف شد.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در قزوین

سرهنگ مهدی حاجیان راد رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری و فروش لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در یکی از واحد‌های صنفی شهرقزوین، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی به عمل آمده، تعداد ۴ هزار و ۴۲۳ عدد انواع لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق، کشف و یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ حاجیان راد با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را حدود ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان کرد: دراین خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد شهرستان قزوین حین کنترل خودرو‌های عبوری در آزادراه قزوین - زنجان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۳ هزار و ۵۷۶ قوطی نوشابه انرژی که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی و تائیدیه بهداشت بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله بالغ بریک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید