Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:32:17 GMT

اوت میل یا میان وعده جو دوسر چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۳۹۶۳

اوت میل یا میان وعده جو دوسر چیست؟

اوت میل در واقع ترکیب جو دوسر با آب یا شیر است که می‌توان آن را هم به صورت پخته شده و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب در شیر یا آب تهیه کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آذوقه فود، رفع گرسنگی و خستگی بین روز، خوراکی های تکراری، درد معده و افزودنی‌های غیرطبیعی همه و همه از مشکلاتی است که در انتخاب یک میان وعده خوب با آن درگیر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک میان وعده خوب چه مشخصاتی دارد؟ میان وعده خوب، خوراکی است که سالم و مغذی و در عین حال خوشمزه باشد و انرژی لازم را برای ما تامین کند. ولی معمولا یافتن چنین خوراکی راحت نیست و  فراهم کردن آن نیز وقت گیر بوده و با دردسر همراه است و در همه جا نیز نمی‌توان آن را آماده کرد.

از جمله موادغذایی مناسب برای میان وعده که به تازگی بسیار پرطرفدار شده و متخصصان تغذیه، آن را برای تمام سنین پیشنهاد می‌کنند، جو دوسر است. خوراکی‌های بر پایه جو دوسر به مدت طولانی شما را سیر و پرانرژی نگه می‌دارند و برای سلامتی مفید هستند زیرا جو دوسر علاوه بر کنترل سطح کلسترول و قند خون، فواید منحصر به فرد دیگری نیز دارد که آن را برای زندگی پردغدغه امروزی مناسب کرده است. چطور می‌توانیم از جو دوسر به عنوان میان وعده استفاده کنیم! برای شروع بهتر است با آن بیشتر آشنا شویم.

جو دوسر چیست؟

نام اصلی گیاه جو دوسر، یولاف می‌باشد و برخلاف تصور همگان با جوی معمولی بسیار متفاوت است و تنها نامی شبیه به آن دارد. دانه‌های این غله مفید کاملا باریک و کشیده و از دو طرف یکسان است و به همین دلیل به آن جوی دوسر می‌گویند.

این غله منبع بزرگی از انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی (مانند مس، منگنز، آهن)، فیبر و آنتی اکسیدان هاست. جو دوسر غله‌ای سبوسدار و بدون گلوتن بوده و فیبر و پروتئین بالاتری نسبت به سایر غلات دارد و از همه مهمتر حاوی بتاگلوکان است که برای سلامت قلب، سیستم ایمنی و تنظیم قند خون مفید است و دارای اثر ضد تومور می‌باشد. جو دوسر بهترین منبع پروتئین و چربی برای بدن انسان بخصوص کودکان و برای کاهش وزن نیز بسیار مفید می‌باشد.

جودوسر از جمله مغذی‌ترین و سالم‌ترین غلات روی زمین است فواید زیادی برای سلامتی دارد. به همین دلیل جو دوسر پایه وعده غذایی پرطرفداری به نام اوت میل است. اوت میل‌ها، وعدهای غذایی خوشمزه و بسیار مفیدی هستند که این روزها به دلایل مختلف برای همگان پیشنهاد می‌شود.

مهمترین فواید جو دوسر :

۱- کاهش قند خون

۲- کاهش وزن

۳- جلوگیری از بروز بیماری های قلبی

۴- درمان مشکلات گوارشی و یبوست

۵- مراقبت از پوست

۶- کاهش احتمالی آسم در کودکان.

حال که با این ماده غذایی کم نظیر آشنا شدیم بهتر است با یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها با پایه جو دوسر یعنی اوت میل نیز آشنا شویم.

اوت میل (میان وعده جو دوسر) چیست؟

اوت میل در واقع ترکیب جو دو با آب یا شیر است که می‌توان آن را هم به صورت پخته شده و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب در شیر یا آب تهیه کرد.

اوت میل سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده بوده و غذایی مناسب برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و قند خون را نیز کنترل می‌کند. لذا متخصصان تغذیه همواره قرار دادن اوت میل را در برنامه غذایی توصیه می‌کنند.

اوت میل میان وعده ای خوشمزه و کامل است، پس می‌توان آن را حتی در وعده‌های اصلی از جمله صبحانه و شام نیز مصرف کرد، اما آماده‌کردن اوت میل کار زمان‌بری است و در هر مکانی نیز قابل تهیه نیست. پس برای بهره مندی از مزایای آن چه باید کرد؟

جو دوسر برای همه

آذوقه برای اینکه همه بتوانند جو دوسر را در هر زمان و مکانی مصرف کنند و نیز با توجه به تغییر گرایش به مصرف غذاها و میان وعده‌های سالم و مفید، محصول میان وعده جو دو سر خود را با ویژگی‌های خاصی همچون آماده‌شدن آسان و فوری و خوشمزه و مغذی بودن به بازار عرضه کرده است. با توجه به مشغله فراوان افراد در جهان امروز، سریع آماده شدن اوت میل بسیار اهمیت دارد لذا آذوقه از جو دوسر پرک فوری استفاده می نماید که علاوه بر حفظ کامل مواد مفید جودوسر با شیر یا آب داغ یا ماکروفر در زمان بسیار اندکی (کمتر از ۵ دقیقه) آماده مصرف می شود.

جو دو سر به تنهایی چندان خوشمزه نمی باشد و معمولا با میوه، دانه ها و طعم دهنده هایی مانند شکر و عسل مزه دار می‌شود. آذوقه برای رفع این مساله با اضافه کردن میوه ها، دانه ها و طعم دهنده های طبیعی به اوت میل، آن را خوشمزه نموده و با طعم های هیجان انگیز مصرف این غله مقوی و مغذی رابرای همراهان خود لذت بخش تر کرده است.

این محصول در چهار طعم تکه‌های شکلات و پسته، توت فرنگی شاتوت، ماسالا و تکه های خرما، سیب و دارچین به بازار عرضه شده است که برای افراد بسیار جذاب و مطلوب می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوت میل جو دوسر آذوقه میان وعده توان آن هم به صورت میان وعده قند خون اوت میل جو دوسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت ارز و سکه در بازار، بحث بر سر تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت در میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. بحثی که دامنه آن حتی به مجلس و نمایندگان حامی ابراهیم رئیسی نیز کشیده است و چه در نطق‌های میان دستور خود و چه در تذکرها از تغییر تیم اقتصادی می‌گویند، گاهی حتی کار به تهدید نیز کشیده و برخی از نمایندگان خواهان اخراج رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شدند.

در این میان، حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره انتقادات و درخواست‌ها چهره‌های سیاسی برای تغییر تیم اقتصادی گفت: «اینکه دولت تصمیم به تغییر تیم اقتصادی دارد یا خیر، یک بحث جدا است اما باید دید انگیزه افرادی که این مسئله را مطرح می‌کنند چیست؛ آیا به دنبال تضعیف دولت هستند یا به دنبال تقویت آن. گاهی اوقات دلسوزی‌ها به گونه‌ای است که در پشت ماجرا شیطنت‌هایی برای تضعیف و کاسته شدن توامندی‌های دولت وجود دارد.»

پشت زمزمه‌ها برای تغییر تیم اقتصادی یک شیطنتی وجود دارد
وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت مشغول به کار است، گفت: «اگر چه دولت با فراز و نشیب‌ها و یک‌سری مشکلاتی دست به گریبان است اما اعضای مدت در طی این مدت گذشته، سوار بر کار شده و تجربیات جدیدی به دست آوردند؛ اینکه الآن می‌گویند باید تیم اقتصادی تغییر کند باید دید انگیزه‌شان چیست؟ باور من این است که پشت این زمزمه‌ها، یک شیطنتی وجود دارد.»
این چهره سیاسی اصولگرا، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای دولت درپی گرانی ارز و دلار، خاطر نشان کرد: «دیگر دولت قبل، دولت قبل مطرح نیست؛ دولت می‌گوید در مواردی که نیاز به ارز هست، من با نرخ خودم تامین می‌کنم و هر کسی اگر مسئله‌ای دارد مطرح کند. یک‌سری بحث‌ها مانند قاچاق یا جوسازی روانی نیز مطرح است که ربطی به دولت ندارد.»

کسی اعتراضی ندارد

وی افزود: «در حال حاضر، دولت کار خود را دارد انجام می‌دهد و خزانه ارزی آن بد نیست. آن چیزی هم که به صورت قانونی و رسمی به مردم مربوط می‌شود را تامین کرده و کسی هم اعتراضی ندارد. برخی می‌خواهند خارج از این قواعد عمل کرده و اقداماتی مانند قاچاق و اختلال در نظام اقتصادی کشور به وجود بیاورند. دولت دارد کار خود را انجام می‌دهد و اینکه دولت قوی یا ضعیف است، به شیطنت‌هایی که مبنی بر جو روانی است، باز می‌گردد.»

انواری درباره سکوت دولت سیزدهم درباره پرونده‌های فساد به خصوص چای دبش گفت: «چه کسی گفته است که دولت این پرونده را بایکوت کرده است؟ پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است. خیلی مباحث مطرح می‌شود اما باید آگاهانه‌تر برخورد کرد و یک عده که ناآگاه هستند شروع به تکثیر آن کرده و غافل هستند.»

وی گفت: «باید در انگیزه افرادی که این موارد را تولید کرده و به میان افکار عمومی می‌فرستند، تردید کرد. می‌خواهند به هر بهانه‌ای مانند مسکن، ارز یا بنزین امنیت روانی و اجتماعی را بر هم بزنند و زمانی که موضوعی را پیدا نکردند کی‌گویند چرا اسامی مفسدان را اعلام نمی‌کنید. مگر همه کارهایی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد باید اعلام کرد؟ وقتی روی آن کار کردند نتایج مشخص می‌شود.»

دیگر خبرها

  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!