Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرزین رضاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاهش به معنای از بین رفتن بیماری نیست و سویه جدید اومیکرون ۲.۵ برابر سویه های قبلی کرونا از جمله دلتا سرعت دارد.

وی با بیان اینکه امروز کردستان روز بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت، افزود: در ۲ روز گذشته ۲ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را در استان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیصی کرونا قادر به شناسایی تمام ژنوتیپ‌های کووید ۱۹ است، اضافه کرد: در صورت مثبت شدن تست با کیت دیگری، نوع ژنوتیپ مانند دلتا یا اومیکرون در آزمایشگاه استان از هم جدا و بعد از تایید اولیه جهت تایید نهایی به انستیتو پاستور کشور ارسال خواهد شد.

دکتر رضاعی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: سنندج با ۸۴ بیمار بیشترین تعداد بیماران را دارد و بعد از آن سقز با ۱۲، بانه با ۱۳ و مریوان با ۱۰ در رده های بعد هستند، بیجار و کامیاران هرکدام با ۶، قروه با سه و دیواندره با ۲ بیمار کمترین تعداد بستری را دارند.

وی گفت: ۲۸ بیمار بدحال هم در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: بیشترین واکسن‌های تزریق شده در استان تاکنون به ترتیب سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، بهارات، برکت، کووک و پلاس است.

دکتر رضاعی تاکید کرد: رسیدن به مصونیت جمعی و قطع زنجیره سرایت ویروس، مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون است و هم اکنون همه نوع واکسن در استان وجود دارد و شهروندان می‌توانند به انتخاب خود آن را تزریق کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، یک هزار و ۹۳۰ کردستانی به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

برچسب‌ها کرونا سینوفارم کردستان آسترازنکا اسپوتنیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سینوفارم کردستان کرونا سینوفارم کردستان آسترازنکا اسپوتنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ جنایت جدید شد که طی آن ۶۶ نفر شهید و ۱۳۸ نفر مجروح شدند. 

به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی طی ۲۰۵ روز جنگ، به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان