Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی موسسه رازی، دکتر نوید داداش پور دواچی گفت:  تولید موفقیت آمیز «رت فلورسنت» به شیوه «کریسپر» انجام شده که این مدل حیوان آزمایشگاهی در مطالعات مربوط به پیوند سلول، اعضا و بافت، مطالعات سم شناسی و ارزیابی بی خطری داروها استفاده می شود.

وی ادامه داد:  این طرح نتیجه تحقیقات اولیه و به سرانجام رسیدن پروژه تولید حیوانات آزمایشگاهی تراریخته در موسسه رازی است که طی چند سال گذشته با هدف نهادینه کردن فناوری تولید حیوانات ترانس ژنیک در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه دنبال شده و امروز با تولید رت فلورسنت، به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داداش پور دواچی با اشاره به نوین بودن تحقیقات روی حیوانات ترانس ژنیک به ویژه حیوانات آزمایشگاهی در کشور افزود: در موسسه رازی در آغاز تولید موش «ناک - اوت» با نقص عملکرد ژن تولید کننده آنزیم گلوکز شش فسفات دهیدروژناز مورد بررسی قرار گرفت؛ در ادامه تصمیم به تولید مدل ناک-این گرفته شد و بر اساس اعلام نیاز یکی از مراکز درمانی و تحقیقاتی در کشور تولید رت فلورسنت در دستور کار قرار گرفت. 

عضو هیات علمی موسسه رازی و رییس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی با اشاره به موفقیت آمیز بودن این طرح در آزمایشگاه، یادآور شد: موفقیت قطعی این طرح زمانی مشخص می شد که رت مدل، یک نسل زادآوری کند و ژن به نسل بعدی نیز منتقل شده باشد که خوشبختانه نتایج تحقیقات و ردیابی در ۲ نسل از این گونه، نشان داد این پروژه با موفقیت طی شده و ژن مورد نظر به نسل های بعدی انتقال یافته است.

وی گفت: می توانیم اعلام کنیم تولید رت مدل پروتئین سبز فلورسنت در موسسه رازی با موفقیت به انجام رسیده است و به زودی آماده ارائه خدمات به مراکزی که درخواست این مدل رت را داشته باشند، خواهیم بود. 
 
داداش پور دواچی در ادامه تاکید کرد: با حمایت های لازم و کافی از محققان، امکان دستیابی به تولیدات هایتک و در مرز دانش فراهم خواهد شد که یقینا در مرحله اول موجب قطع وابستگی کشور به واردات این مدل ها می شود و در ادامه با برنامه ریزی برای صادرات چنین تولیداتی، منابع و روش های جدید درآمد زایی ارزی پایدار برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی از تولید مثل هسته اولیه رت فلورسنت تا حدود چهار ماه آینده، یک کلونی پرجمعیت از حیوان فلورسنت به وجود خواهد آمد که هر سر از این حیوانات در بازارهای جهانی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو قیمت دارد.

رییس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی با بیان این که اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مستقل از نفت مشروط به اعتماد به محققان و فراهم بودن زیرساخت ها، امری دست یافتنی است، تصریح کرد: متاسفانه و از جهتی خوشبختانه موتور محرک اغلب مراکز معتبر تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا از هموطنان ما هستند. متاسفانه شاهد هستیم که دانشجویان نخبه پس از فارغ التحصیلی دچار مشکلاتی از جمله نبود فضای کاری مناسب شده و در نهایت تصمیم به مهاجرت و خروج از کشور می گیرند و سرمایه ای که صرف آن ها شده است با خروج این افراد از کشور خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد:  این موضوع همان دغدغه ای است که مقام معظم رهبری نیز مدتی پیش به آن اشاره کردند و مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان نخبه و تشویق آن ها به ترک کشور را خیانت برشمردند و وظیفه دولتمردان است که برای رفع این دغدغه چاره اندیشی کنند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است. 

برچسب‌ها موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج واکسن دانش‎ بنیان ‎ها استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج واکسن موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج واکسن دانش بنیان ها استان البرز حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد

سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم" فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. - اخبار بازار -

رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ضمن حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه IRAN EXPO2024 و بازدید از دستاوردهای این مجتمع بزرگ صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم"  فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.
وی ضمن افزود : فعال کردن بازار سرمایه نیز از جمله سایر اقدامات است تا از این طریق شرکت های بورسی بتوانند به بخش معدن ورود کنند البته این رویکرد سال گذشته با معدن جانجا محقق شد و امسال هم چنین برنامه هایی توسعه می یابد تا ظرفیت های معدنی کشور از طریق شرکت های بورسی فعال شده و سرمایه های خُرد وارد بخش معدن شوند.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت در ادامه به اهمیت تامین مواد اولیه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت : رویکرد معدنی این مجتمع عظیم صنعتی در دوره جدید متفاوت و اثربخش است و سبب شده با حضور فعال در مزایده های معدنی کشور موفقیت های خوبی را در سال گذشته کسب نماید.
محتشمی پور تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلند نیازمند نوع خاصی از مواد معدنی است و همچنین از یارانه انرژی هم برخوردار نیست ،در مقابل فولادی های دیگر با شرایط متفاوت تولید قرار دارند بنابراین ذوب آهن اصفهان کمبود مواد اولیه و سایر فولادی ها کمبود انرژی را تجربه می کنند.
وی اضافه کرد : معادن دولتی در قالب قراردادهای برداشت و فروش به صورت مداوم وارد مزایده می شوند و  انشاا... امسال هم با برگزاری مزایده چند معدنی که در اختیار ایمیدرو قرار دارد این روند ادامه می یابد که فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت های معدنی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت گفت : در طول سالیان متمادی واحدهای معدنی ذوب آهن اصفهان گرفته شد و حتی واحدهای صنعتی که می توانست برای این مجموعه ارزش آفرین باشد مانند بخش ورق از آن جدا شد و این موضوع محدودیت هایی را برای شرکت ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که علت صدور مجوزهای احداث واحدهای فولادی با وجود کمبود مواد اولیه برای شرکت های فعلی چیست، چنین گفت : در طی سال های 97 و 98 بر اساس سیاست های موجود از جایگاه دولت و حاکمیت در قیمت گذاری زنجیره فولاد مداخله هایی صورت گرفت و این رویکرد باعث شد جذابیت سرمایه گذاری در پایین دست افزایش یافت و لذا شرکت های بسیاری وارد این مقوله شدند و راهکار برطرف شدن این چالش، ادغام شرکت های فولادی بزرگ با یکدیگر و همین طور مجموعه های معدنی است تا اشکالات موجود در زنجیره فولاد برطرف شود و همچنین توان سرمایه گذاری شرکت ها نیز افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد