Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@08:41:51 GMT

شرایط کرونایی جدید برای عمره‌گزاران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۴۴۵۷

شرایط کرونایی جدید برای عمره‌گزاران

عربستان سعودی از امروز شنبه اجازه می‌دهد کسانی که دو دز  واکسن روسی «اسپوتنیک وی»  علیه ویروس کرونا  دریافت کرده‌اند برای انجام عمره و حج وارد این کشور شوند.

روسیا الیوم نوشت: این اقدام پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی پروتکل‌های مربوط به قرنطینه  افراد  را به روز کرد که به افراد کاملاً ایمن شده اجازه ورود به عربستان سعودی را می‌دهد و واکسن روسی اسپوتنیک  را به لیست افرادی که مجاز به ورود هستند، اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هانی بن حسنی حیدر» سخنگوی ریاست عمومی مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) تاکید  کرد: تدابیر جدیدی برای رعایت فاصله گذاری میان نمازگزاران و عمره گزاران در مسجدالحرام و صحن‌های آن اتخاذ شده است.

وی افزود: برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا بار دیگر برچسب‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی میان نمازگزاران و عمره گزاران در صحن مطاف و مصلاها گذاشته شد تا سلامت زائران و نمازگزاران حفظ شود.

وی در خصوص اقامه نماز در مسجدالحرام گفت: تیم های میدانی به صورت شبانه روزی آماده به خدمت هستند تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

یک مسئول سعودی نیز بر ضرورت استفاده نمازگزاران از ماسک، مواد ضد عفونی کننده ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همکاری با کارکنان حرم مکی تاکید کرد.

بر اساس گزارش سخنگوی ریاست عمومی مسجد الحرام و مسجدالنبی(ص) ، مسجدالحرام ده بار در روز با 34 هزار لیتر مواد ضدعفونی می‌شود و برای این کار بیش از 500 دستگاه ضد عفونی استفاده می‌شود./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان عمره گزاران شرایط کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی