Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، دولت آلمان پس از ذوب شدن راکتور فوکوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۱میلادی زمانی که زمین لرزه و سونامی، این نیروگاه ساحلی را در فجیع ترین حادثه هسته ای جهان از زمان چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ از بین برد، تصمیم گرفت بر سرعت فاصله گرفتن از تولید برق هسته ای بیفزاید.

سه راکتور آلمانی شامگاه جمعه پس از سه دهه و نیم فعالیت، از حرکت باز ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه راکتور دیگر نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ خاموش می شوند.

آمار و ارقام اولیه نشان می دهد که این شش نیروگاه هسته ای در تولید تقریبا ۱۲ درصد از برق آلمان در سال ۲۰۲۱ سهیم بودند.

در این سال، سهم انرژی تجدیدپذیر در آلمان تقریبا ۴۱ درصد بود و این میزان برای زغال سنگ تقریبا ۲۸ درصد و تولید گاز حدود ۱۵ درصد بود.

 آلمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ با توسعه زیرساخت های برق بادی و خورشیدی، ۸۰ درصد از تقاضای برق خود را با انرژی های تجدیدپذیر تامین کند.

311311

کد خبر 1588315

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آلمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازده وایکینگ کارلو آنچلوتی در جهنم آلیانز

به گزارش "ورزش سه"، این دوئل بزرگ فوتبال اروپاست، مسابقه‌ای که بیشتر از هر مسابقه ای در تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان تکرار شده است: امشب بایرن و رئال مادرید برای بیست و هفتمین بار به مصاف هم می روند و این بازی رفت در آلیانز است.

کارلو آنچلوتی در جست‌وجوی فینالی که ششمین در یازده سال گذشته و هجدهمین در تاریخ رئال خواهد بود (14 برد و سه باخت تاکنون)، او تقریبا تمام تیم خود را در مونیخ در اختیار دارد. در این میان تیبو کورتوا و داوید آلابا مصدوم هستند و دنی کارواخال نیز محروم ولی همه راهی مونیخ شده اند.

رئال که قهرمانی لالیگا را در مشتش دارد و قبلا سوپرجام را نیز برده، حالا به پانزدهمین لیگ قهرمانان خود فکر می کند و کارلتو با تیم کاملی که دارد، تقریبا ترکیب اصلی خود را نیز انتخاب کرده و بعید است در هیچ پستی تردید داشته باشد. 

در غیاب کارواخال این لوکاس واسکز است که دفاع راست خواهد بود و ده بازیکن دیگر نیز تقریبا همان بازیکنانی هستند که در بازی برگشت برابر سیتی حاضر بودند (شوامنی در منچستر محروم بود و امشب بر می گردد):

ترکیب احتمالی رئال مادرید: لونین، لوکاس واسکز، ناچو، رودیگر، مندی، کروس، شوامنی، والورده، بلینگام، وینیسیوس و رودریگو

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • یازده وایکینگ کارلو آنچلوتی در جهنم آلیانز
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد