Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: به علت شرایط کرونا، کاروان راهیان نور مقاومت در دو سال گذشته برگزار نشد، ولی با فروکش کردن این ویروس منحوس، کاروان‌های راهیان نور مقاومت ادامه خواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، سردار علی‌محمد اکبری امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان امنیت و سلامت و مدافعان حرم به ویژه سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دهه بصیرت مصادف با میثاق امت با ولایت و میثاق امت با ارزش های اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری افزود: ملت ما از فتنه‌های گوناگون در 43 سال گذشته تا فتنه 88 که از برنامه‌های از پیش طراحی شده استکبار در راستای انقلاب‌های مخملین بود، عبور کردند.

وی، خباثت خناسان و عناد معاندان و انتقام منتقدین و فریب اقوام را از مؤلفه‌های فتنه بعد از انتخابات 88 دانست، که با پیشتازی بعضی از خواص و رمز فتنه که تقلب در انتخابات بود، زمینه اغتشاش در کشور را به مدت حدود 7ماه فراهم کردند.

اکبری ادامه داد: فتنه 88 تا زمانی ادامه یافت که فتنه‌گران به محرم حسینی و مقدسات عاشورا بی‌حرمتی کردند و در این زمان مردم یکبار دیگر همچون انقلاب سال 57 که به فرموده امام راحل با محرم و صفر به پیروزی رسیده بود، به میدان آمدند و حماسه آفریدند.

وی تصریح کرد: با مرور زمان، حقانیت نظام اثبات شد و مردم صف خود را از فتنه‌گران جداکردند و بنابر تصمیم مسئولان نظام که سعی داشتند کسی از قطار انقلاب پیاده نشود، متأسفانه برخی از خواص همچنان بر موضع متوهمانه خود ایستادند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم(ع) استان گفت: بیش از 800 عنوان برنامه در زمینه‌های مختلف، رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی، فضای مجازی و... برای گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در رده‌های مختلف سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) اعم از نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

وی برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در راستای ترویج روحیه مردم‌یاری سردار سلیمانی و ارسال بیش از 12 هزار بسته معیشتی به شهرستان‌های مختلف استان، راه اندازی پویش مردمی(#یلِ ایلم ) در فضای مجازی، برپایی نشست‌های روشنگری و مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها در اقصی نقاط استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور را از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام برشمرد.

 اکبری با اشاره به مکتب شهید سلیمانی، پایه‌های این مکتب را مبتنی بر ولایتمدری بی‌نظیر در طول تاریخ، شجاعت و نترسیدن از هیچ چیز غیر از خدا، فروتنی، مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌نوازی، ایستادگی مقابل ظلم و حمایت از مظلومین و نجات بشریت از شرّ گروهک‌های تکفیری دانست.

فرمانده سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم(ع) استان تصریح کرد: خون حاج قاسم یکبار دیگر اسلام را زنده کرد و وحدت بین ادیان و اقوام را تقویت نمود و در شهادت حاج قاسم، مخالفین و منتقدین نظام هم زیر تابوت ایشان آمدند و بر انتقام خون شهید تأکید کردند و آرامش جدیدی در کشور ایجاد شد.

وی تشییع جنازه بی‌نظیر شهید سلیمانی در عراق، خوزستان، مشهد مقدس، تهران، قم و کرمان را یادآوری کرد و گفت: حاج قاسم از خدا خواسته بود شهادت او را به گونه‌ای قرار دهد که بیشترین تأثیرگذاری را در دنیا داشته باشد و امروز می‌بینیم که راه حاج قاسم راه روشنی است و همیشه زنده است و خون حاج قاسم بیشتر از زمان حیات دنیوی او اثر دارد و ترس دشمنان از حاج قاسم بیشتر از زمان حیات دنیوی ایشان است.

اکبری با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله در سوریه و آزادسازی شهرهای نبل الزهرا و حلب و تدمر و...، تأکید کرد: حاج قاسم نه تنها برای شیعیان، بلکه برای همه ادیان و اقوام منشأ خدمت بود و در سیل و زلزله هم جزء اولین نفرات بود که ورود پیدا می‌کرد و مسئولین را برای کمک و خدمت به مردم راهنمایی می‌کرد.

وی حضور مردم استان چهارمحال و بختیاری در تشییع جنازه پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در تهران و همچنین راه‌اندازی اولین کاروان راهیان نور مقاومت و حضور در بیت‌الزهرای کرمان و گلزار شهدای این شهر را یادآوری کرد که مورد تقدیر خانواده این شهید بزرگ قرار گرفت و افزود: به علت شرایط کرونا، کاروان راهیان نور مقاومت در دو سال گذشته برگزار نشد، ولی با فروکش کردن این ویروس منحوس، کاروان‌های راهیان نور مقاومت ادامه خواهد داشت.

اکبری خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم جدا از مکتب اسلام و مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی نیست و حاج قاسم را بعنوان الگویی باید معرفی کرد که در مکتب اسلام و مکتب امام خمینی(ره) درس آموخت و در راه اسلام ایستاگی کرد و در همین راه همچون ائمه اطهار(ع)  به شهادت رسید.

عکس‌هایی از دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانیمستند "میراث فرمانده"، روایت وزرای خارجه از فرماندهی سردار سلیمانی در عرصه دیپلماسی پخش می‌شودحاج علی‌اکبری در مشهد: شهید سلیمانی زندگی شهادت ‌گونه داشت

وی حاج قاسم را مصداق بارز برای عمل به آیه شریفه «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولواالامر منکم» دانست و گفت: حاج قاسم حق‌گو، حق شناس و حق‌بین بود و به جز از خدا از هیچ چیز و هیچ کس نمی ترسید و امروز باید در مدارس و محیط های دانش آموزی و دانشجویی، این شهید بعنوان الگو معرفی و سیره زندگی ایشان تدریس شود.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع استان چهارمحال و بختیاری راهیان نور مقاومت حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: اگر مثل مکتب حاج قاسم زندگی کنیم، درگیر دعواهای حزبی و جناحی و قومی نمی‌شویم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری در بیت الزهرا(س) گرگان اظهار داشت: گلستان استانی با تنوع قومی و فرهنگی است اما از دیرباز تا به امروز بر مدار وحدت و همدلی حرکت کرده و این وحدت ماحصل تلاش‌ها و زحمات افراد مختلفی مانند آیت الله نورمفیدی است که جا دارد این مسئله نحوه به وحدت رسیدن استان گلستان، تجربه‌نگاری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مثل مکتب حاج قاسم زندگی کنیم، درگیر دعواهای حزبی و جناحی و قومی نمی‌شویم، گفت: استان گلستان ظرفیت های متعدد فرهنگی و میراثی دارد و نیز مشارکت بالای مردم استان گلستان در انتخاب اسفند ماه سال گذشته قابل توجه و ارزشمند است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: رصد، سیاستگذاری، هدایت گری و راه‌سنجی از اصولی است که در شورا سر لوحه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد نخبگان استان‌ها در مسیر مصوبات نقش داشته باشند؛ گفت: امنیت و اقتصاد هر زمان آسیب ببینند، اثرش را بر روی فرهنگ هم شاهد هستیم. انتظار می رود شوراهای فرهنگ عمومی با توجه به سند مهندسی فرهنگی، مسئله محوری و تفکر قرارگاهی جدی بگیرند.

الهام متین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دبیر شورا هم در این جلسه گفت: در سال گذشته 6 جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان همراه با 24 مصوبه برگزار شد.

وی سپس به برخی از اقدامات شاخص شورای فرهنگی عمومی اشاره کرد و افزود: رونمایی از نقشه بُرش مهندسی فرهنگی استان ذیل نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نیز تدوین 6 کلان طرح در قالب قرارگاه شهید آوینی از جمله اقدامات قابل‌توجه برای استان است.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان هم با اشاره به اینکه مسئله محوری و توجه قرار دادن به مسائل استان ضرورت دارد که بیشتر محور شورای فرهنگ عمومی استان قرار بگیرد، گفت: در همین راستا اقدامات عملیاتی انجام‌شده است.

وی سپس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قرارگاه امام حسن عسگری(ع) و طرح نور و قدردانی از مسئولان، گفت: باید اقدامات ایجابی به اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب بچربد و باید به‌دوراز افراط‌وتفریط و با یک عقلانیت در این حوزه عمل کنیم.

استاندار گلستان سپس با اشاره به برخی از اولویت‌های استان و ضرورت توجه همگانی به شورای فرهنگ عمومی، درباره اقدامات عملیاتی قرارگاه امام حسن عسگری(ع) مواردی را مطرح کرد.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه هنوز اثربخشی و تاثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی برای جامعه ملموس نیست، گفت: علی رغم جایگاه و قدرت تاثیرگذاری این شورا، هنوز به طور شایسته تاثیرگذاری‌اش در جامعه ملموس نیست.

وی سپس با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک منشور راهبردی است، افزود: پیشنهاد می کنم هر یک از محورهای این بیانیه در هر یک از استان های کشور مورد توجه قرار بگیرد و با بهره مندی از ظرفیت شورا و نخبگان، راهکارهای ارتقاء و اجرا و نهادینه شدنش در جامعه تدوین شود و در قالب یک بسته پیشنهادی به بالادستی‌ها تقدیم و پس از ارزیابی‌های نهایی عملیاتی شود.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم با اشاره به اینکه استان گلستان همواره در مدار وحدت و همدلی بوده است، گفت: برای این یکدلی و وحدت در استان سال ‌ها تلاش شده است و اگر هم هر زمان مسئله‌ای پیش آمده با همین روحیه وحدت در گلستان، موضوع حل شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد و معیشت بی‌شک بر روی فرهنگ جامعه تاثیرگذار است، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید مسئله محور باشد و به جای تعداد زیادی عنوان جلسه و مصوبه، بر مسئله ای مشخص تمرکز کند تا بتوانیم در کنار هم آن را در جامعه اجرا کنیم.

آیت الله نورمفیدی درباره عفاف و حجاب و طرح نور و مسائل مرتبط با آن گفت: مراقب باشید در حین اجرای قانون به گونه‌ای رفتار نشود که با پی‌آمدهای سوء مواجه شویم. با حسن رفتار و توجه به نیازها و اولویت‌های جامعه و با درایت و برمدار قانون رفتار کنید.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت