Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک مورد سویه اُمیکرون در شهرستان بروجن شناسایی شده است، گفت: با ورود سویه جدید به استان باید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شود.

غلامعلی حیدری ۱۱ دی‌ماه در حاشیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری تشکیل شد با بیان اینکه حتی یک مورد مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در استان قابل قبول نیست، اظهار کرد: باتوجه به سرایت‌پذیری بالای سویه جدید اُمیکرون و جلوگیری از بروز پیک جدید باید فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ انکارناپذیر رسانه‌ها، فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعت و ... نقش بسزایی در اقناع‌سازی مردم در بحث واکسیناسیون و جلوگیری از هرگونه عادی‌انگاری و کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری قابل توجه است، تاکید کرد: مربیان بهداشت در مدارس وظیفه آگاه‌سازی دانش‌آموزان برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارند، آموزش و پرورش در اسرع وقت لیست مدارس فاقد مربی بهداشت را احصا و نسبت به معرفی و آموزش آن‌ها اقدام کند.

حیدری در خصوص ضرورت تجهیز مدارس به سیستم تهویه هوا در استان در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: آموزش و پرورش خرید و تهیه سیستم تهویه هوای مدارس، به‌ویژه مدارس در مناطق سردسیر که به‌علت برودت هوا امکان باز بودن پنجره وجود ندارد را از طریق منابع داخلی پیگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: جلسات قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در استان به صورت مستمر تشکیل و نسبت به پیگیری و اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا اقدام شود.

وی تاکید کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی که دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند،حق حضور در اداره را ندارند، لیست این کارکنان احصا و برابر مقرارات باآن‌ها برخورد شود.

حیدری با بیان اینکه یک مورد سویه اُمیکرون در شهرستان بروجن از توابع چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، یادآور شد: با ورود سویه جدید به استان باید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شود، همچنین فرماندار بروجن اقدامات لازم در جلوگیری از این سویه جدید را مدنظر قرار دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: تقویت طرح شهید سلیمانی در شرایط فعلی می‌تواند مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی را در مدیریت بیماری کرونا یاری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کرونای ا میکرون کرونا در ایران رعایت دستورالعمل های بهداشتی استاندار چهارمحال و بختیاری سویه جدید ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد