Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن سبک معاملاتی است که در آن، معامله گر تنها به قیمت کنونی و روندهای ایجاد شده تکیه کرده تا تصمیم خود را برای خرید و فروش دارایی بگیرد. این روش، در حقیقت زیربنا و پایه‌ی تحلیل تکنیکال در بازارهای سهام، دارایی‌ها و ... است. بسیاری از معامله‌گرانی که معاملات کوتاه مدت انجام می‌دهند، کاملا به این روش تکیه کرده تا روندهای ایجاد شده را از دل چارت و نمودار بیرون بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجاییکه خروجی تحلیل تکنیکال بر پایه‌ی قیمت‌های گذشته‌ی دارایی بوده، می‌توان آن را یکی از زیرشاخه‌ها و مشتقات پرایس اکشن دانست.

کاربرد پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن هنر و دانشی است که به فرد، اجازه‌ی استخراج اطلاعات از دل نمودارهای قیمتی را می‌دهد. اگرچه از هر نوع نمودار و چارتی می‌توان در این سبک معاملاتی استفاده کرد، اما رایج‌ترین نوع نمایش قیمت‌ها (نوع چارت)، نموداری است که در آن از کندل استیک یا همان شمع‌های ژاپنی استفاده شده باشد. این نمودارها اطلاعات بیشتری نسبت به سایر انواع نمایش می‌دهند که شامل نقاط باز و بسته شدن در تایم فریم انتخابی، حد بالا و حد پایین قیمت در یک بازه‌ی زمانی مشخص است.

در نمودارهای شمعی ژاپنی، معامله‌گر می‌تواند الگوهایی همانند هارامی، انگلفینگ و سه سرباز سفید را به سادگی تشخیص دهد، اما در سایر نمودارها انجام چنین کاری عملا امکان پذیر نخواهد بود. الگوهای زیادی در این روش معاملاتی وجود داشته و تشخیص آن‌ها به معامله‌گر می‌گوید که احتمالا در آینده‌ی نزدیک، نمودار به چه سمتی حرکت خواهد کرد. در حقیقت، هدف پرایس اکشن این است که: نظمی را در میان تغییرات به ظاهر اتفاقی قیمت، پیدا کند. برای مثال، اگر الگوی مثلث صعودی در چارت ایجاد شود، معامله‌گر متوجه خواهد شد که احتمالا به زودی برک آوت رخ خواهد داد. چرا که گاوها (در مقابل خرس‌های بازار) تا کنون چندین بار تلاش کرده‌اند و حال قوت (تکانه و مومنتوم) کافی را پیدا کرده‌اند که این تغییر را ایجاد نمایند.

تریگر پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن یک سبک معاملاتی است که توانسته کاربردی بودن و دقت عمل خود را اثبات نماید. افراد متعددی این روش معاملاتی را آموزش داده‌اند. اما در میان آن‌ها، پرایس اکشن خاکستر توانسته یک دوره‌ی کامل و جامع آموزشی را ارائه نماید که علاقه‌مندان بسیار پیدا کند. پرایس اکشن خاکستر یک سبک معاملاتی را با نام تریگر یا همان ماشه‌ و محرک پرایس اکشن معرفی کرده و به دلیل ساده بودن یادگیری و کیفیت بالای آموزش‌های ارائه شده، به سرعت توانست جزو بهترین دوره‌های آموزشی قرار گیرد.

بنابراین، پرایس اکشن با عنوان تریگر پرایس اکشن شناخته شد و از سال ۱۳۹۶ تا کنون، جزو بهترین دوره‌های آموزش معامله‌گری در بازارهای مالی بوده است. در کنار این دوره، دوره‌های دیگری نیز وجود داشته که با نام‌های متفاوتی از جمله پرایس اکشن پیشرفته و ... ارائه شده‌اند. اما این دوره به دلیل کیفیت بالای محتوای آن  به سرعت جزو محبوب‌ترین‌ ها قرار گرفت.

دوره ی اختصاصی پرایس اکشن خاکستر

اکثر افراد فقط با دو دوره‌ی پرایس اکشن خاکستر آشنا بوده و از دوره‌ی اختصاصی  خبری ندارند. پرایس اکشن خاکستر یک دوره‌ی آموزشی اختصاصی را  ارائه کرد که شامل ۹ جلسه‌ی آموزشی از طریق اسکایپ بود. این ۹ جلسه در قالب ۲۵ ویدئو ارائه شده که کمتر کسی از وجود آن خبر دارد. این دوره‌ی اختصاصی نیز در وبسایت تجارت اف ایکس ارائه شده است. علاوه بر این سه دوره، به بیش از ۴،۰۰۰ سوال تخصصی در خصوص تریگر پرایس اکشن پاسخ داده که تمامی این سوال و جواب‌ها به صورت دسته‌بندی شده در وبسایت تجارت اف ایکس ارائه شده است. اگر شما هم به این سبک معاملاتی علاقه مند هستید، می‌توانید مقاله خاکستر پرایس اکشن را مطالعه کنید.

مزایای روش تریگر پرایس اکشن چیست؟

تریگر پرایس اکشن یا در کل، سبک معاملاتی Price Action تمرکز خود را فقط برروی قیمت آنی دارایی گذاشته و به گذشته‌ی آن توجه کمتری دارد. این امر باعث شده تا آثار اخبار و تغییرات قیمت در گذشته، نتواند خللی در تحلیل‌های معامله گران ایجاد کند. به صورت خلاصه، از مزایای تریگر پرایس اکشن را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این روش کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. در این سبک معاملاتی، معامله‌گر تنها باید با کندل‌ها، نقاط باز و بسته‌ی آن‌ها، بیشینه و کمینه‌ی قیمت، روندها و ... آشنا باشد تا بتواند الگوهای مختلف را شناسایی کند. تمامی این موارد در هر پلتفرم معاملاتی (حتی ساده‌ترین آن‌ها) وجود دارد. این سبک معاملاتی کاملا جامع است. این بدان معناست که فارغ از نوع بازار (بورس، سکه، طلا، فارکس و ...)، می‌توان از آن استفاده کرد. در حقیقت، هر کجا که قیمت و نمودار قیمتی وجود داشته باشد (چه بهتر که حجم معاملات هم باشد)، می‌توان از تریگر پرایس اکشن استفاده کرد. روش معاملاتی پرایس اکشن به پلتفرم‌ها یا نرم‌افزارهای معاملاتی و تحلیل نیاز نداشته و تمام آنچه که معامله‌گر نیاز دارد، تنها قیمت و تاریخچه‌ی معاملات است. این سبک معاملاتی هم سریع بوده و هم تصمیم‌گیری و تحلیل‌ها بر پایه‌ی قیمت کنونی انجام خواهد شد. یکی از معایب تحلیل تکنیکال، تمرکز بر گذشته بوده و در بعضی موارد، این نگاه رو به عقب، ممکن است باعث تحلیل اشتباه شود. تکنیک پرایس اکشن را می‌توان به همراه سایر تکنیک‌ها یا تحلیل‌ها استفاده کرد و از روش‌های دیگر برای گرفتن تایید بیشتر استفاده نمود. این روش تحلیلی، هیچ محدودیتی نداشته و بنابراین، یادگیری دوره‌های آموزش سرمایه‌گذاری دیگر، به سودآوری بیشتر کمک خواهد کرد. پرایس اکشن به صورت خلاصه

اگر بخواهیم این سبک معاملاتی را بسیار خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که معامله‌گران در این سبک معاملاتی ابتدا اندازه نسبی، شکل، موقعیت و گاهی میزان رشد حجم کندل یا همان شمع‌ها را در نظر می‌گیرند. سپس سعی می‌کنند تا شکل‌گیری یک الگوی مشخص در نمودار را پیدا کرده و بر مبنای آن، نسبت به خرید، فروش و یا نگهداشتن معاملات اقدام نمایند. البته دقت داشته باشید که سبک معاملاتی پرایس اکشن به این سادگی که بیان شد، نبوده و حتما معامله‌گر باید با تمرین و تکرار، توانمند خود برای استفاده از این تکنیک را بالا ببرد.

دوره‌های آموزش پرایس اکشن پیشرفته و همچنین پرایس اکشن سعید خاکستر در وبسایت تجارت اف ایکس به صورت رایگان و دسته بندی شده ارائه شده که اگر مایل به یادگیری این تکنیک باشید، به سادگی می‌توانید مجموعه مقالات را مطالعه کرده و با تمرین و تکرار، توانمندی خود را ارتقاع ببخشید.

سایت تجارت فارکس تمامی تلاش خود را کرده است تا بهترین آموزش های بازارهای مالی را فراهم کند و یقینا یکی از محبوبترین آموزش های موجود آموزش تریگر پرایس اکشن خاکستر میباشد.

اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری حرفه ای پرایس اکشن هستید پیشنهاد می کنیم که سبک تریگر پرایس اکشن خاکستر را مشاهده کنید چرا که به جرئت کامل ترین و جامع ترین دوره پرایس اکشن همین دوره میباشد.

کد خبر 1588217

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سبک معاملاتی دوره های آموزش ی پرایس اکشن معامله گر ارائه شده ی اختصاصی ی قیمت دوره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود

ایسنا/قم ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در حالی آغاز شده است که قم در این نمایشگاه غرفه داشته و به معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان می‌پردازد.

 این نمایشگاه از صبح امروز هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

قم جزء ۳۱ استانی است که در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و صنایع دستی پرداخته است.

محصولاتی همچون انگشتر، پسته، کفش، آرایشی و بهداشتی، سنگ‌های زینتی بخشی از کالاهای صادراتی قم هستند که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گذاشته شده است.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴  در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران برپا شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس