Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@09:41:03 GMT

بررسی ادعای عجیب مربی سابق تیم ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۸۵۱

بررسی ادعای عجیب مربی سابق تیم ملی

بحث تغییر شماره پیراهن برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در دیدارهای اخیر، به سوژه عجیبی در فضای مجازی و در میان برخی پیشکسوتان تبدیل شده بود.

به گزارش "ورزش سه"، «چرا شماره های ۷ و ۹ بازیکنان تیم ملی تغییر می کند؟ شماره‌های تیم ملی در همه مسابقات باید ثابت باشد. مگر اینکه آن بازیکن کلا از تیم ملی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شماره مثلا برای جهانبخش که کاپیتان است، سمبل می‌شود. وقتی جهانبخش یک بازی محروم است چه لزومی دارد شماره‌اش را به بازیکن دیگری بدهند؟ این مسائل را مربیان تیم ملی باید جواب بدهند. با وجود این مسائل من هم شک می‌کنم.»

 

این صحبت های عجیبی بود که نادر فریادشیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگویی به آن اشاره کرده بود. این پیشکسوت فوتبال که در گفتگویی تند و صریح علیه شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال به انتقاد از او پرداخته بود، با طرح مسائل دیگری رئیس فدراسیون را به ارتباط با "خوبان عالم" متهم کرده بود. جدا از ارتباطات رئیس فدراسیون فوتبال، درباره بحث تغییر شماره پیراهن بازیکنان تیم ملی می توان به طور قطع اظهارنظر کرد که فریادشیران دچار اشتباه عجیب و بزرگی شده است.

 

پس از اینکه مهدی طارمی مهاجم پورتو با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی دچار اختلافاتی شدند، مربی کروات تصمیم گرفت تا از این بازیکن موثر در دو بازی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برابر لبنان و سوریه استفاده نکند و نام بازیکن بوشهری در لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی قرار نگرفت. به همین دلیل شماره 9 که بر تن طارمی است، به اللهیار صیادمنش داده شد و این مهاجم جوان با پوشیدن پیراهن مهاجم پورتو، برابر لبنان و سوریه به میدان رفت.

 

 

 

 

در دو دیدار رفت و برگشت تیم ملی ایران برابر قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و در زمان حضور کارلوس کی روش بر روی نیمکت تیم ملی، شماره پیراهن 7 نفر از بازیکنان تیم ملی تغییر کرد.

 

علاوه بر این، علیرضا جهانبخش به دلیل کارت زردی که در دیدار برابر لبنان دریافت کرد، 2 اخطاره شد و بازی با سوریه را از دست داد. این مسئله باعث شد امید نورافکن که در فهرست 23 نفره دیدار با لبنان حضور نداشت، به جمع نفرات تیم ملی اضافه شده و او پیراهن شماره 7 جهانبخشی که محروم بود را بر تن کند. این مسائل باعث شد تا برخی ها از جمله فریادشیران ادعاهای عجیبی درخصوص ارتباط تغییر شماره های 7 و 9 را مطرح کرده و آن را به مسائل خارج از فوتبال ربط دهند.

 

اما با نگاهی به رگولیشن و قوانین و مقررات حاکم بر نحوه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، به خوبی این قضیه را نشان می دهد که تغییر شماره پیراهن بازیکنان غایب در لیست تیم ملی نه تنها به مسائل ماورائی ارتباطی نداشته بلکه اجرای دقیق ضوابط و مقرراتی است که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص برگزاری مسابقات تعیین کرده اند که اجرای آن لازم الاجراست.

 

این اتفاق در زمان مارک ویلموتس نیز رخ داد. در دو بازی ابتدایی ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برابر هنگ کنگ و کامبوج، شماره پیراهن 5 نفر از ملی پوشان تغییر کرد.

 

در بند 4 از ماده 19 قوانین و مقررات برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی و در خصوص لیست تیم ها برای حضور در مسابقات آمده است: «درمجموع 23 بازیکن در لیست شروع (11 بازیکن و 12 بازیکن تعویضی) قرار خواهند گرفت. 11 بازیکن نخست باید مسابقه را شروع کنند و 12 نفر دیگر به عنوان بازیکنان تعویضی تعیین می شوند.»

 

بخش اصلی و کلیدی این بند از آیین نامه برگزاری مسابقات ذکر کرده است: «شماره روی پیراهن بازیکنان باید با اعداد مشخص شده در لیست شروع (فقط از شماره 1 تا 23) مطابقت داشته باشد. باید پست همه دروازه بان ها و کاپیتان تیم در لیست بازی مشخص شود. باید حداقل سه نفر از بازیکنان دروازه بان باشند و برای یکی از آنها پیراهن شماره 1 در نظر گرفته شده باشد.»

 

در بند فوق به صراحت ذکر شده است که شماره بازیکنان حاضر در لیست 23 نفره هر کدام از تیم ها، می بایست فقط از اعداد 1 تا 23 باشد. بنابراین در صورت غیبت هر بازیکن، می بایست شماره پیراهن او به فرد دیگری داده شود. این اتفاق تازه ای نیست و سالهاست که در مسابقات رسمی و تورنمنت های بین المللی اجرا می شود و شماره بازیکنان اصلی و ذخیره باید از عدد 1 تا 23 باشد.

 

پس از آسیب دیدگی سون هیونگ مین و غیبت برابر لبنان در همین مرحله فعلی مقدماتی جام جهانی، شماره 7 او به سونگ مین کیو رسید.

 

 

در زمان حضور کارلوس کی روش بر روی نیمکت تیم ملی  نیز بارها این اتفاق رخ داد. به طور مثال در دو دیدار رفت و برگشت ایران برابر قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی، 7 تغییر در شماره پیراهن بازیکنان تیم ملی رخ داد. به طور مثال علیرضا بیرانوند در مسابقه رفت پیراهن شماره 12 را بر تن کرده بود در حالیکه علیرضا حقیقی شماره یک را پوشیده بود اما در بازی برگشت، بیرانوند پیراهن شماره یک را پوشید و شماره 12 نیز به مظاهری رسید. در همان مسابقه نسبت به بازی رفت، شماره پیراهن اشکان دژاگه، وریا غفوری، مهرداد محمدی، داریوش شجاعیان و مهدی ترابی یا تغییر کرد و یا به بازیکنانی شامل میلاد محمدی، محمد انصاری، ساسان انصاری و عزت الله پورقاز رسید.

 

در بند 4 از ماده 19 قوانین و مقررات برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی و در خصوص لیست تیم ها برای حضور در مسابقات آمده است که شماره روی پیراهن بازیکنان باید با اعداد مشخص شده در لیست شروع (فقط از شماره 1 تا 23) مطابقت داشته باشد.

 

 

این اتفاق در زمان حضور مارک ویلموتس بر روی نیمکت تیم ملی نیز رخ داد. در دو دیدار ابتدایی ایران در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی برابر هنگ کنگ و کامبوج، شماره پیراهن مجید حسینی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، اللهیار صیادمنش و سیدحسین حسینی به نفراتی چون امید نورافکن، مهرداد محمدی، محمد محبی، مهدی طارمی و پیام نیازمند رسید.

 

 

حتی اگر بخواهیم این داستان را با سایر تیم ها مقایسه کنیم، می توان به بحث تغییر شماره ستاره تاتنهام نیز اشاره کرد. سون هیونگ مین که در بازی نخست کره جنوبی از مرحله فعلی مقدماتی جام جهانی برابر عراق دچار مصدومیت شد، بازی با لبنان را از دست داد و کره ای ها نیز شماره 7 او را به سونگ مین کیو دادند که این کار نیز مطابق با قوانین و مقررات در نظر گرفته شده بود.

 

بدین ترتیب می توان درخصوص نظریه عجیب تغییر شماره پیراهن های تیم ملی در بازی های گذشته و یا حتی بازی های آینده نیز گفت که این کار تنها در راستای انجام آیین نامه و مقررات برگزاری مسابقات بین المللی تیم های ملی فوتبال بوده است و ربطی به مسائل خارج از زمین ندارد.

الهیار صیادمنش مهدی طارمی زوریا لوهانسک تیم ملی ایران اوکراین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: الهیار صیادمنش مهدی طارمی زوریا لوهانسک تیم ملی ایران اوکراین تغییر شماره پیراهن مقدماتی جام جهانی بازیکنان تیم ملی برگزاری مسابقات پیراهن بازیکنان قوانین و مقررات پیراهن شماره برابر لبنان شماره 1 تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب مورایس درباره لیست تیم ملی فوتبال + جداول

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در حالی اعتقاد به دعوت هادی محمدی به تیم ملی دارد که تیمش بالاترین میزان گل دریافتی در جمع شش تیم بالای جدول را دارد! - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از تساوی پرسپولیس- سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، انتقاداتی به سبک بازی هر دو تیم وارد شد. در همین رابطه ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی برای فرار از فشار انتقادات گریزی به تعداد ملی‌پوشان طلایی‌پوشان زد و در بخشی از صحبتش مدعی شد «نفراتی چون علی‌اصغر اعرابی و هادی محمدی ستاره تیم سپاهان هستند، ولی در تیم ملی حضور ندارند».

مورایس: ترجیح می‌دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم

ادعای سرمربی پرتغالی سپاهان که پیش از این دستیار مورینیو بوده و با علم و اطلاعات فوتبال روز دنیا آشناست، کمی عجیب به نظر می‌رسد! مهمترین منبع پاسخگویی به این موضوع ستون تفاضل گل‌ و گل‌های دریافتی تیم سپاهان و رقبای این تیم است که بر این اساس تیم اصفهانی در جمع شش تیم بالای جدول بالاترین میزان گل دریافتی را دارد. جدول نشان می‌دهد هر چقدر میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا می‌کند، رتبه تیم تنزل می‌یابد. با این اوصاف آمار حاکی از  ضعف خط دفاعی سپاهان است. جالب اینجاست که از نظر سقف بودجه طلایی‌پوشان در زمره بالاترین‌ها هستند.

حال پرسش اینجاست سرمربی تیم ملی چطور می‌تواند در بازی‌های حساس به مدافعان تیمی خشنی اعتماد کند که طی 35 مسابقه فصل 74 کارت (شامل 61 کارت زرد و 13 کارت قرمز) از داوران دریافت کردند؟ هادی محمدی مقابل تیم نیروی هوایی عراق از زمین مسابقه اخراج و به دلیل رفتاری که با بازیکنان رقیب داشت با حکم چهار جلسه محرومیت مواجه شد. وقتی محمدی حتی مقابل تیمی مانند استقلال ملاثانی در جام حذفی کارت زرد دریافت می‌کند چگونه می‌توان در بازی با رقبای آسیایی به او اعتماد کرد؟  آقای مورایس حتماً مستحضر هستند که بارها کارشناسان و پیشکسوتان  سپاهان درباره ضعف خط دفاعی این تیم که هادی محمدی هم بخشی از آن است، تذکر دادند!

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جود بلینگام: پدرم همیشه پیراهن رئال مادرید با نام و شماره زیدان را در خانه بر تن می‌کرد
  • گل‌گهر با دو پیراهن در بازی خانگی!
  • ادعای عجیب مورایس درباره لیست تیم ملی فوتبال + جداول
  • اتفاق عجیب؛ بازیکنان گل گهر بین دو نیمه لباس شان را تغییر دادند!
  • اتفاق عجیب در گل گهر؛ تغییر پیراهن در نیمه دوم!
  • تغییر عجیب پیراهن گل گهر در دیدار با شمس آذر
  • ادعای جالب رضا عنایتی: مثل من پیدا نمی‌شود!
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • ادعای عجیب ژاوی بعد از قهرمانی رئال!
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت