Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز روز شنبه اعلام کرد : مهندس مرتضی شاه میرزایی در بازدید سر زده  و پیش بینی نشده از پتروشیمی شیراز که بدون هیچ تشریفاتی انجام گرفت، افزود: حرکت در مسیر پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نیز در راستای گستردگی زنجیره ارزش می بایست تقویت شود و به منظور سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از توان داخلی به ویژه بهره گیری از ظرفیت و قابلیت شرکت های دانش بنیان در بومی سازی تجهیزات و نیازهای راهبردی از جمله تولید کاتالیست ها از جمله اولویت هایی است که صنعت پتروشیمی آن را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: مأموریت اصلی این شرکت راهبری، هدایت و بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری و گسترش متوازن صنعت پتروشیمی با رویکرد گسترش زنجیره ارزش است ، مواضع شجاعانه و انقلابی رئیس جمهور اسلامی در این مسیر  پشتوانه ای عظیم برای شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت ارزش آفرین است.

مهندس شاه میرزایی با تأکید بر اینکه  صنعت های موجود در صنایع تکمیلی مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی باید قدرت ایجاد مزیت رقابتی جهت رقابت با کالاهای وارداتی و یا صادرت را داشته باشند افزود: با گسترش زنجیره ارزش محیط کسب و کار  از حیث ساختاری، قانونی و رفتاری به محیط  مطلوب نزدیک می شود ، این رویکرد سبب می گردد به منظور کاهش هزینه های تولید  و نتیجتا افزایش حاشیه سود و کسب مزیت رقابتی صنایع پتروشیمی بتوانند فعالیت های رونق و جهش تولید را به خوبی سازماندهی و هدایت نمایند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با نگاهی به زنجیره ارزش صنایع کشور در می یابیم که که زنجیره محصولات صنایع پتروشیمی از گستردگی بیشتری برخوردار است  توسعه متوازن صنعت پتروشیمی موضوعی است که با ارج نهادن به زنجیره ارزش نمودی عینی پیدا می کند ، صنایع پتروشیمی بنا دارد با توسعه متوازن بر پایه اتیلن و گاز سنتز و مشتقات آن طرح های توسعه ای بیشتری را در دستور کار قرار دهد و برنامه ریزی های توسعه در این راستا با مشارکت شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد .

دکتر امین امرایی،مدیرعامل پتروشیمی شیراز نیز در حاشیه بازدید سرزده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نخستین بازدید مهندس شاه میرزایی از پتروشیمی شیراز را گرامی داشت و آن را بیانگر حضور ارزشمند و بدون تعارف دولتمردان در عرصه کار و تلاش دانست و با ارج نهادن به این حضور  در جمع همکاران و مدیران پتروشیمی شیراز ، اشراف مدیران این صنعت بر پیچیدگی های صنعت  پتروشیمی را شایسته تحسین دانست.

دکتر امرایی با بیان اینکه شیراز مهد صنعت پتروشیمی ایران است، گزارشی از مجموعه اقدامات و طرح ها و برنامه های مجموعه تحت مدیریت خود ارایه داد و گفت: در سال مانع زدایی از تولید ، پتروشیمی شیراز با حرکت رو به جلو از همه ظرفیت های پیش رو برای افزایش محصولات تولیدی بهره گیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با اراده همگانی که در  استان فارس در راستای توسعه صنعتی حاکم است شاهد برداشته شدن گام‌های بلند و اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی و افزایش محصولات صنایع پتروشیمی هستیم که در ثروت آفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اثر گذار است.

دکتر امرایی ،مدیرعامل پتروشیمی شیراز تغییر نگرش مثبت در صنعت نفت و پتروشیمی با اعتماد به توانمندی جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: صنعت پتروشیمی نقش پراهمیتی در ایجاد ارزش افزوده منابع نفتی کشور دارد. توسعه چشمگیر صنایع پتروشیمی در سال های اخیر و رشد فزاینده ای که با راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات این صنایع حاصل می شود بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی فراهم نموده است.

در پایان این بازدید سر زده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، مدیر عامل پتروشیمی شیراز و سایر مسوولان با حضور در بین همکاران و بازدید از بخش های مختلف به دیدگاهها و نظرات همکاران برای بهتر شدن روند تولید در این صنعت پیشتاز پتروشیمی گوش فرا دادند و رهنمودهای سازنده برای توسعه صنعت پتروشیمی ارایه گردید.

برچسب‌ها پتروشیمی وزارت نفت شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی وزارت نفت شیراز پتروشیمی وزارت نفت شیراز فارس شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی شیراز صنعت پتروشیمی زنجیره ارزش مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند