Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@08:47:27 GMT

جزئیات آتش سوزی حوالی سکوی ۱۶ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۶۵۳۸

جزئیات آتش سوزی حوالی سکوی ۱۶ پارس جنوبی

شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: نشت گاز از خط انتقال در دریا و برخورد صاعقه با سطح آب، باعث آتش‌سوزی در ۱۵ کیلومتری سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی شده بود که بلافاصله مهار شد.
روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: پیرو درج اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در یکی از سکو‌های گازی پارس جنوبی به اطلاع می‌رساند، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سکوی ۱۶ پارس جنوبی اتفاق نیفتاده است و تاسیسات این سکو در وضعیت ایمن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به این گزارش، دیروز (جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰) خط لوله انتقال گاز سکوی ۱۶ در بستر دریا دچار نشتی شد که بلافاصله پس از بررسی و شناسایی موقعیت آن، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

در پی این حادثه و بر اثر برخورد صاعقه با سطح آب، گاز منتشر شده در سطح آب و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سکو دچار آتش‌سوزی شد، که بلافاصله پس از قطع تولید گاز، آتش نیز مهار شد.

اکنون سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: با وجود حادثه یاد شده، شرکت نفت و گاز پارس ضمن جبران کسری گاز از سایر سکو‌ها متعهد به نگهداشت تولید وفق برنامه مصوب است.

فاز‌های ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی دی سال ۱۳۹۴ به منظور تولید روزانه ۵۶.۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی،۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

این فاز‌ها دو سکوی حفاری (هرکدام شامل ١١ حلقه چاه) دارند که در فاصله ۱۱۵ کیلومتری ساحل عسلویه در آب‌های خلیج فارس واقع شده‌اند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آتش آتش سوزی آتش نشانی آتش نشان شرکت نفت و گاز پارس ۱۶ پارس جنوبی آتش سوزی سکوی ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • خون هواداران زن پرسپولیس بر سکوی ورزشگاه
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها