Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@00:11:16 GMT

نیاز به خون همیشگی و روزانه است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۶۶۵۳

نیاز به خون همیشگی و روزانه است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل سرما نیازمند استمداد همراهی مردم جهت اهدای خون برای بیماران هستیم ،نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی و روزانه است و باید استمرار داشته باشد.

او با اشاره به اینکه امسال پویش اهدای خون در سراسر کشور همزمان با فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دلها در حال برگزاری است گفت: تمام مراکز انتقال خون سراسر کشور آمادگی دارند تا از مردم استقبال کنند، امیدواریم شاهد حضور گسترده عزیزان اهدا کننده خون باشیم، حضور جوانان برای اهدای خون حائز اهمیت است باید شاهد تولد نسل جدید اهدا کنندگان خون در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بیگی با اشاره به اینکه سن اهدای خون از ۱۸ سالگی آغاز می‌شود و تا ۶۵ سالگی ادامه پیدا می‌ کند، تصریح کرد: وزن اهدا کنندگان خون باید بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد لذا باید کارت شناسایی همراه داشته باشند ،عزیزانی که برای بار اول مراجعه می کنند حتماً باید کارت ملی همراه داشته باشد و همچنین کسانی که اهداکننده مستمر خون هستند با ارائه کارت شناسایی معتبر برای اهدای خون می‌توانند اقدام کنند.

سخنگوی انتقال خون کشور عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۸۹۶ هزار نفر به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحد خون اهدا شده است که نسبت به سال ۹۹ با رشد ۷ درصدی در کل کشور مواجه بودیم .

او ادامه داد: بیشترین مشارکت مردم در اهدا خون مربوط به تهران، مازندران ،فارس، خراسان رضوی و اصفهان است، سازمان انتقال خون از نظر تامین خون و فرآورده باید جوابگوی ۹۷۰ بیمارستان در سراسر کشور باشد ،فقط ۱۶۰ بیمارستان در تهران وجود دارد که باید خدمت رسانی کنیم.

حاجی بیگی افزود: ۲۰ درصد خون اهدای خون را بیماران تالاسمی مصرف می‌کنند، فرآورده به نام پلاک باید به صورت روزانه تهیه شود، اهدای خون باید به صورت روزانه باشد ،مصرف خون و فراورده افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون انتقال خون سراسر کشور اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور

پس از سال‌ها انتظار پیکر‌های مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهر‌ها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشر‌های مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس