Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@09:37:40 GMT

هکر پیج‌های بزرگ اینستاگرامی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۷۴۲۱

هکر پیج‌های بزرگ اینستاگرامی دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، از دستگیری هکر پیج‌های پر مخاطب بستر اینستاگرام خبر داد و گفت: در پی اعلام شکایت تعدادی از بلاگر‌ها و پیج‌های پر بازدید مبنی بر نفوذ و هک صفحات رسیدگی به پرونده در دستورکار قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که توسط گروهی از هکر‌ها پیج افراد از دسترس خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سر دسته این گروه در یکی از استان‌های جنوبی کشور توسط پلیس فتای البرز دستگیر شد.

به گفته این مقام مسؤول تعداد زیادی از پیج‌های پربازدید فضای مجازی توسط این گروه مورد هک قرار گرفته است؛ همچنین در ادامه اقدامات خود از صاحبان پیج درخواست مبالغی داشته است.

وی افزود: هدف وی از این قبیل اقدامات قدرت‌نمایی، کسب درآمد و شهرت بوده است.

وی با اشاره به اینکه این پرونده ۱۰ متهم دیگر دارد، تصریح کرد: تا این لحظه ۱۲ نفر شکات شناسایی شدند و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت متحمل صاحبان این پیج‌ها شده است.

وی در پایان ضمن هشدار به فعالان فضای مجازی یادآور شد: تاکید داریم افراد از رمز و پسورد قوی برای امنیت پیج خود استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هکر اینستاگرام البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 6095235

دیگر خبرها

  • تردد از کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • دستگیری ۳۰۰ نفر در دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس