Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، نشست رئیس، دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با ریاست و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل سالن جلسات شهدای امر به معروف ستاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با عرض تسلیت نسبت به فرارسیدن حجت خدا و فرمانده مقابله با جنگ نرم تاریخ حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین دومین سالگرد شهادت سیدالشهدا مدافع حریم ولایت حاج قاسم سلیمانی و گرامی داشت ایام دهه بصیرت اظهار داشت: حضرت زهرا(س) قربانی مسلخ امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مهمترین معروف در عالم امکان مسئله ولایت می باشد که حاکمیت خداوند متعال بر بندگانش از مجرای ولایت صورت می پذیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: حضرت زهرا(س) برای دفاع از بزرگترین معروف و مقابله با منکر به میدان جنگ سخت و نرم آمد.

او بیان داشت: حضرت زهرا(س) در جنگ سخت جلوی مهاجمین ایستاد و مانند یک لشکر از خاکریز ولایت سرسختانه دفاع کرد و تا زمانی که زنده بودند دست از محافظت از امیرالمومنین(ع) برنداشتند.

صدیقی افزود: درس بزرگ حضرت زهرا(س)به ما داشتن ایمان می باشد همچنان که ایمان باعث ایجاد قدرت می شود همچنان که محبت به ولی الله به انسان اراده می دهد.

وی اظهار داشت: داشتن قدرت ایمان و اراده محبت باعث می شود که شخصی حتی بدون نداشتن سلاح و نفرات جلوی همه عالم بایستد که نمود بارز معاصر آن حضرت امام خمینی(ره) می باشد که ایشان بدون همراهی ولی با داشتن این دوصلاح در مقابل تمام عالم کفر ایستاد.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: حضرت زهرا(س) با اینکه بعد از آن حمله به خانه شان بعد از بهوش آمدنشان به استراحت نپرداختند و با حالی که داشتند رفتند به سمت مسجد و از امام زمان خودشان تا لحظه آخر دفاع کردند.

وی افزود: تا زمانی که حضرت زهرا(س) زنده بودند هیچکس نتوانست از امیرالمومنین(ع) بیعت بگیرد که این درس بزرگی برای ما به حساب می آید.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در کنار جنگ سخت، جنگ نرم حضرت زهرا(س) نیز مثال زدنی است و این برای پژوهشگران می تواند سرمشقی باشد و آنها را به تحقیق در مورد نقش و تاکتیک حضرت زهرا(س) در مقابل هر جنگ نرمی وا دارد.

او گفت: جنگ نرم حضرت زهرا(س) گریه های ایشان در موارد مختلف بود، که این گریه ها افشاگری و مرزبانی از علم و بیرق ولایت بود که این گریه های حضرت صدیقه(س) مظلومیت امیرالمومنین(ع) به همه جهانیان نشان داد.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر اضافه کرد: گریه های حضرت زهرا(س) تاثیر گذاریش کمتر از شمشیر ذوالفقار امیرالمونین حضرت علی(ع) نبود.

وی افزود: جبهه امر به معروف و نهی از منکر هیچ موقع تعطیل نمی شود و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به ما تاکتیک چگونگی امر به معروف ونهی از منکر کردن در شرایط مختلف را می آموزد و از دیگر درس های بزرگ حضرت زهرا(س) به ما این است که در هر شرایطی می توان آمر به معروف و ناهی از منکر بود حتی اگر نفرات، سلاح و تجهیزات نداشتید.

صدیقی با اشاره به اشک های حضرت زهرا(س) افزود: اشک های حضرت زهرا(س) باعث فروپاشی هیمنه مستکبران در کل تاریخ شد و این اشک ها ثابت کرد که ایشان بزرگترین فرمانده مقابله با جنگ نرم در طول تاریخ می باشند که ما افتخار می کنیم که با لبیک خود به این فرمانده در تحت لوا وپرچم حضرت قدم برمی داریم و حرکت می کنیم.

وی به دیگر ابعاد سبک امر به معروف و نهی از منکر حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: زمانی که حضرت صدیقه طاهره(س) در حالت احتضار بودند زنان مهاجر و انصار به عیادت ایشان آمدند و حضرت نسبت به بی تفاوتی مردان آنها گلایه کرد،که این گلایه حضرت می تواند برای من و شما تذکر خیلی جدی باشد که نباید نسبت به منکرات بی تفاوت باشیم و با یک نهیب از سمت دشمنان عقب نشینی کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به گناه در جامعه باعث ترویج فساد و ایجاد منکرات گسترده در نهاد مقدس خانواده می شود.

صدیقی افزود: بی تفاوتی خواص نسبت به بزرگترین منکر که آن هم غصب خلافت بود باعث ایجاد جسارت به درب خانه ولی خدا و شهادت دختر رسول اکرم(ص) شد.

وی گفت: یکی از مهمترین معروفات که باید با زبان شیرین ولین به دانش آموزان، دانشجویان و نسل های آینده تزریق و تبیین شود بحث ولایت است که همین ولایت باعث ایجاد وحدت در جامعه می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: نماز عمود و ستون دین است و ستون نماز، ولایت می باشد و ستاد امر به معروف باید در زمینه ولایت به عنوان بالاترین معروف جهادی عمل کند.

وی به سه گناه ربا، ایجاد ناامنی و تزلزل در خانواده که در روایات متعدد به جنگ مستقیم با خداوند آمده است اشاره کرد و گفت: این گناهان متاسفانه در جامعه امروزی ما رواج پیدا کرده است که می توان در بحث تزلزل در خانواده به رواج بی عفتی ، بدحجابی، بی حجابی و مقوله سگ گردانی و دوری از فرزند آوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امر به معروف حجت الاسلام صدیقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر حضرت زهرا س جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران