Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نهمین فرماندار استان تهران را معرفی کردیم و سه گزینه دیگر هم به وزرات کشور معرفی کردیم و در مجموع، ۱۲ فرماندار تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: از ۱۶ فرمانداری شهرستان‌های استان تهران، معرفی چهار فرماندار باقی مانده است که پرونده‌ آنها در دست بررسی هستند و به زودی تعیین تکلیف خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری در خصوص شهرداران بیان کرد: مشکل و مسأله‌ای که پیش آمده به خاطر اختلاف نظر بین هیأت نظارت انتخابات و مجموعه دیوان عدالت اداری است.

استاندار تهران ادامه داد: در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر، هیأت نظارت بر انتخابات که در حقیقت خروجی منتخب اعضای مجلس شورای اسلامی است، مسأله‌ها و مشکلات را شناسایی کردند که برخی انتخابات شورای اسلامی شهرها با ورود هیأت نظارت ابطال شده، اما دیوان عدالت اداری رأی هیأت نظارت را وارد ندانسته است.

وی افزود: بر رأی دیوان عدالت، مجدد هیأت نظارت اعتراض کرده و این اختلاف نظر بین هیأت نظارت به نمایندگی از مجلس و دیوان عدالت باعث سردرگمی‌ در حوزه اجرایی شده است و متأسفانه ما نیز نتوانستیم خیلیاز امور را پیش ببریم.

استاندار تهران تصریح کرد: در این زمینه، بعضی از اعضای شوراهای اسلامی شهر با رأی هیأت نظارت بر انتخابات، از شورا خارج شده بودند و افرادی که در شورا باقی ماندند، شهردار مشخص کردند و اگر این افراد برگردند، احتمال تغییر شهردار وجود دارد.

منصوری ادامه داد: اگر دوباره رأی هیأت نظارت بر کرسی بنشیند، ممکن است که آن شهردار منتخب نیز جابه‌جا شود؛ این بلاتکلیفی و اختلاف حقوقی که بین دیوان و هیأت نظارت وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی را نیز بلاتکلیف گذاشته است.

وی تأکید کرد: ما تقاضا داریم که در اسرع وقت و صادقانه این مسائل را تعیین تکلیف کنند و برای ما به عنوان مجموعه استانداری و وزارت کشور موضوع علی السویه است، یعنی هر آرایی که صادر شود، ما آن را اجرا می‌کنیم، اما هیچ کدام هنوز نهایی نشده است.

استاندار تهران تصریح کرد: ما گزینه‌های خود را برای شهرهای بدون شورا انتخاب کردیم، اما منتظر هستیم که تصمیم نهایی در مجموعه هیأت نظارت یا دیوان عدالت چه می‌شود و بی‌صبرانه منتظر تعیین تکلیف هستیم.

منصوری بیان کرد: ۹ شورا در استان تهران وجود دارد که شهرداران برخی از آنها تعیین شده، ولی ممکن است که با برگشت شورا تغییر پیدا کنند و سه شهر نیز روند انتخاب شهردار متوقف شده تا تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ۶ شورا که به صورت کامل منحل شده است که شهردار آنها را استاندار یا وزیر کشور انتخاب می‌کند. 

منبع: الف

کلیدواژه: استاندار تهران دیوان عدالت تعیین تکلیف هیأت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود