Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این بررسی که هنوز بوسیله کارشناسان مستقل بازبینی نشده است، بوسیله پژوهشگران دانشگاه ییل آمریکا، وزارت بهداشت جمهور دومینیکن در آمریکای جنوبی و موسسات دیگر انجام شده است.

این بررسی نشان داد  ترزیق دو دوز واکسن شرکت چینی سینوواک که از نوع واکسن‌های غیرفعال است و سپس تزریق دوز یادآور واکسن فایزر باعث ایجاد پاسخ ایمنی مشابه با تزریق دو دوز واکسن‌های از نوع mRNA مانند واکسن فایزر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این وضعیت میزان آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ضد سویه اُمیکرون در مقایسبه با سویه‌ اصلی کروناویروس ۶.۳ کمتر و در مقایسه با سویه دلتا ۲.۷ برابر کمتر بود.

این پژوهشگران می‌گویند ممکن است دریافت‌کنندگان این واکسن چینی به نام تجاری «کروناواک» نایز به دریافت دو دوز یادآور یا تقویتی داشته باشند تا میزان حفاظت لازم در برابر سویه اُمیکرن بوجود آید.

بر اساس این بررسی که با آنالیز نمونه‌های خونی به دست آمده از ۱۰۱ نفر در جمهوری دومینیکن انجام شده است، در افرادی که فقط دو دوز واکسن سینوواک را دریافت کرده بودند، اثر خنثی‌کننده بر ضد سویه اُمیکرون مشاهده نشد.

یک بررسی در هفته پیش در هنگ‌کنگ نشان داد که حتی سه دوز واکسن سینوواک نمی‌تواند پاسخ آنتی‌بادی کافی بر ضد اُمیکرون ایجاد کند و برای ایجاد اثرات حفاظت‌کننده باید افراد یک دوز واکسن فایزر/بیونتک دریافت کنند.

واکسن کروناواک شرکت چینی سینوواک و واکسن BBIBP-CorV گروه دولتی چینی سینوفارم  بیشترین واکسن‌هایی هستند که در چین استفاده شده‌ یا به کشورهای دیگر صادر شده‌اند. هنگ‌کنگ از هر دو واکسن سینوواک و فایزر/بیونتک استفاده کرده است.

کد خبر 647157 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دوز واکسن ا میکرون دو دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است