Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یک پژوهش علمی جدید که از سوی محققان روسیه به انجام رسیده، نوشیدن قهوه به طور منظم در صبح می‌تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۵ درصد کاهش دهد.

طبق اعلام روزنامه «روسیسکایا گازتا»، دکتر «آنا کورنیویچ» (Anna Korenevich) متخصص بیماری‌های قلبی در روسیه می‌گوید برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند، خوردن یک تا دو فنجان قهوه به شکل روزانه می‌تواند تأثیری مثبت بر سلامتی آن‌ها داشته باشد

وی می‌گوید: محققان هیچ تأثیر منفی از قهوه بر روی قلب و عروق خونی در زمانی که به شکل متعادلی مصرف شود، کشف نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافئین گردش خون را بهبود می‌بخشد و سطح التهابی که سبب تصلب شرایین در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد. کافئین همچنین فعالیت مغز را تحریک کرده که این مسأله در صبحگاه امری مهم است.

این متخصص بیماری‌های قلبی همچنین توصیه می‌کند قهوه بدون شیر و شکر مصرف شود؛ چرا که در این صورت استفاده از فایده آن به حداکثر می‌رسد. او می‌گوید اضافه کردن افزودنی‌ها به قهوه، با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

دکتر کورنیویچ همچنین توصیه می‌کند: مهم آن است زمانی که می‌خواهید کاری سخت را انجام داده و یا رژیم غذایی خود را تغییر دهید، درصورتی که از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برید، با پزشک مشورت کنید.

گفتنی است باید به یاد داشته باشیم طبق توصیه متخصصان قلب، اگرچه خوردن قهوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد، اما قهوه سطح فشار خون را برای مدتی کوتاه، اندکی بالا می‌برد.

2323

کد خبر 1587405

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلامت قهوه بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده

افرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل