Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه تصفیه آب و لزوم استفاده از آن ,قبل از هر توضیحی راجع به دستگاه تصفیه آب شاید این سوال برای همه ما پیش بیاید با توجه به تصفیه بودن آب لوله کشی چرا باید آب را تصفیه کنیم؟

در واقع اب شهری که از طریق لوله کشی آب به خانه هایمان روانه میشود تصفیه شده است.اما بعضی از آلاینده ها از طریق این تصفیه از بین نمیروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی بعضی از آلاینده ها به دلیل قدیمی و یا معیوب بودن لوله ها به وجود می آیند.این آلاینده ها میتوانند رنگ بو و مزه آب را تغییر بدهند و حتی باعث بیماری های ناشی از آب در جوامع شوند.

پس آب شهری هم به تصفیه نیاز دارد تا با حذف آلاینده های موجود در آب,آبی سالم و به دور از هرگونه عوامل بیماری  زا را در اختیار ما قرار دهد.

آلودگی آب شهری

آلودگی آب شهری همانند حفظ آب یکی از مسائل مهم در جهان است زیرا منابع آب  آشامیدنی در جهان بسیار محدود است و باید در حفظ آب و همچنین محدود کردن آلودگی آن کوشا باشیم.شاعر بریتانیایی W.H Auden برای نشان دادن اهمیت آب نقل کرده است :

هزاران نفر بدون عشق زندگی کرده اند،ولی نه بدون آب

همه ما اهمیت آب در زندگی مان را میدانیم با این حال حدود ۸۰% از فاضلاب جهان(عمدتا تصفیه نشده )به محیط زیست ریخته میشود و رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها را آلوده می کند.از اصلی ترین عوامل در آلودگی آب لوله کشی میتوان به ۵ مورد زیر اشاره کرد:

۱.فضولات انسانی و حیوانی

فضولات انسانی و حیوانی یکی از روش های آلودگی آب است.بیش از ۸۵% از فضولات مدفوع جهان از حیوانات اهلی مانند طیور,گاو,گوسفند و خوک است.فضولات انسانی و حیوانی حاوی باکتری و نیترات است و می تواند آب را آلوده کند.دستگاه تصفیه آب این الودگی را به صورت کامل دفع کرده و ابی سالم در اختیار ما قرار میدهد.

۲.فلزات سنگین

مهم ترین عامل ورود بیش از اندازه فلزات سنگین در آب میتوان به عدم تصفیه و تخلیه فاضلاب ها اشاره کرد.فلزات سنگین در آب همواره وجود دارند اما اگر مقدار این فلزات از حد مجاز بالاتر رود میتواند سلامت انسان را به خطر بیندازد. در جدول زیر به چند مورد از فلزات سنگین و بیماری های ناشی از آن ها اشاره کرده ایم.


۳.کودها و آفت کش ها دستگاه تصفیه اب خانگی می تواند مقدار این فلزات سنگین را به استاندارد ترین مقدار در آب برساند.

کودها و آفت کش ها دارای مواد مغذی هستند که از طریق رواناب و  فرسایش خاک وارد دریاچه ها و نهرها می شوند.به طور کلی زمانی که مقدار نیتروژن N و فسفر P در خاک افزایش می باید مقدار زیادی از این فسفر و نیتروژن موجود در گیاه با  آب حرکت میکند.زمانی که غلظت فسفر و نیتروزن در آب  به حد بالایی برسد در اینصورت خطر آلودگی رودخانه ها و تالاب را افزایش میدهد.

۴.فاضلاب کارخانه و صنایع

 فاضلاب کارخانه و صنایع، به ویژه از تولیدات شیمیایی و دارویی، اغلب حاوی موادی هستند که ورود این مواد به آب ها باعث آلودگی آب میشود.جریان‌های زباله فرآیند تولید در کارخانه ها و صنایع که یکی از راه های ورود این آلاینده ها ه آب است .می‌تواند شامل آلاینده‌های معمولی (یعنی قابل کنترل با سیستم‌های تصفیه ثانویه)، آلاینده‌های سمی (مانند حلال‌ها، فلزات سنگین) و سایر ترکیبات مضر مانند مواد مغذی باشد.منابع فاضلاب صنعتی عبارتند از: باتری سازی، نیروگاه های برق، صنایع غذایی، صنایع آهن و فولادو.... این منابع میتواند باعث آلودگی آب شوند

۵.فاضلاب بیمارستانی

فاضلاب بیمارستانی حاوی مواد دارویی خطرناک است و می تواند باعث بیماری های عفونی جدی شود. از این رو، بسیار مهم است که فاضلاب بیمارستانی قبل از رهاسازی به فاضلاب و محیط آبی تصفیه شود. فرآیند تصفیه آب در این مرحله باید شامل تصفیه بیولوژیکی فاضلاب  و همچنین حذف کامل باکتری ها باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به ۵ روشی که باعث آلودگی آب میشود اشاره کردیم.میدانیم تصفیه شهری نمیتواند تک تک این آلودگی ها را از بین ببرد و امکان وجود آلودگی بعد از تصفیه شهری همچنان وجود دارد. بنابراین تنها راه حل استفاده از دستگاه تصفیه آب است این دستگاه باید  مطابق استاندارد های جهانی باشد و آبی سالم در اختیارتان قرار دهد.

استفاده از آب سالم و پاک در زندگی روزمره ما بسیار تاثیرگذار است و میتواند سلامتی ما را تحت تاثیر قرار دهد. برای خرید دستگاه تصفیه آب  داشتن آب سالم روی لینک آن کلیک نمایید.

کد خبر 1588668

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دستگاه تصفیه آب فلزات سنگین آلاینده ها آلودگی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر