Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای زعفران کاران استان خراسان رضوی،محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جمع مشورتی شورای ۳۳ شهرستان زعفران خیز استان خراسان رضوی افزود: در مسیر حمایت از زعفران کاران به شایعات توجه نمی کنم، برای بنده نیز شایعاتی در این زمینه درست کردند ولی همچنان تمام قد برای حمایت از زعفران کاران ایستاده ام و معتقد هستم زعفران نگینی خوب باید هر کیلوگرم ۶۰ میلیون تومان به فروش برود و تا یکماه آینده به این رقم دست خواهیم یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای قدرتمندی که در حوزه زعفران شکل گرفته‌اند و همه جا نفوذ دارند مانع از این شدند که این حوزه سر و سامان پیدا کند.

زنگنه با بیان اینکه بیشتر اعضای شورای ملی زعفران کسانی هستند که محل درآمدشان از محل صادرات زعفران است، تصریح کرد: همین افراد در همه جا از جمله وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون گیاهان دارویی مجلس ،اتاق تعاون و اتاق بازرگانی حضور دارند. من در مجلس به کرات این افراد را می بینم که به بهانه های مختلف در مجامع مشورتی حضور پیدا می‌کنند و چون رسانه در دست دارند، قدرت نیز دارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در رسانه های مختلف و حتی صدا و سیما شاهد هستیم که گزارشات منفی علیه سازمان مرکزی تعاونی روستایی زده می شود و به دروغ اعلام می دارند که دلیل پایین آمدن قیمت زعفران در هفته های اخیر عرضه زعفران توسط تعاونی روستایی است، در حالی که کاهش قیمت زعفران بخاطر موج سواری و مصاحبه های هر روزه برخی دلالان این حوزه است.

وی ادامه داد: علیرغم این گزارشات و جوسازی ها باید روی کارمان متمرکز شویم تا به نتیجه مطلوب که همانا سود کشاورز است برسیم. در این چند وقت مباحثی مبنی بر عدم پرداخت پول کشاورزان توسط تعاونی روستایی عنوان شده بود که به همه آنها پاسخ داده ایم. از زمانی که بنده در این زمینه مدیریت می کنم یعنی از سال ۹۹ همه پولها از طرف تعاونی پرداخت شده است و اگر عدم پرداختی از طرف تعاونی روستایی وجود دارد مربوط به سالیان قبل از مسوولیت بنده است که البته به آنها نیز رسیدگی می کنیم.

وی تاکید کرد: شورای شهر به مردم متصل است بنابراین پیشنهاد اول من این است که سال آینده مراکزی در شهرها داشته باشیم که بهتر است این مراکز تعاونی و در واقع نماینده حمایت از کشاورز در شهرها باشند. سال آینده دیگر نیاز نیست که دولت، زعفران را بخرد و بارها تاکید کردم که دولت باید هدایتگری کند تا محصولات کشاورزان به خوبی خریداری شود.

نباید در اقتصاد دخالت کنیم، مردم وام نمی خواهند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در اقتصاد نباید دخالت کنیم، مردم وام نمی خواهند. ما زعفران را به قیمت خوب از کشاورز میخریم و خودِ کشاورز می تواند مشکلات دیگرش مثل آب و برق را حل کند .

زنگنه ادامه داد: پیشنهاد دوم من این است که بر روی کار تعاونی ها نظارت شود تا تعاونی‌ها برای جیب یک عده ای خاص فعالیت نکنند و به فکر منافع همه کشاورزان باشند.

وی در عین حال تاکید کرد: نکته آخر بحث اقتصاد شهری است، شهرداری ها باید پول در بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه عضو هیچ گروه یا حزبی نیستم و صادقانه حرفهایم را بیان می کنم، گفت: اگر من به این نتیجه برسم که شورا توانسته شهرداری را خوب مدیریت کند خود بنده شخصاً تمام قد از شورا حمایت می کنم، متاسفانه روی بحث اقتصاد شهری کار نکردیم و این درحالی است که باید با مدیریت اقتصاد شهری، مردم را ثروتمند کنیم تا مردم در خدمات شهری بتوانند ما را کمک کنند.

زنگنه همچنین با طرح این سوال که شورای شهر درآمدش از زعفران چیست؟، گفت: پول زعفران باید به جیب شهرداریها و زیر مجموعه آن دهیاری‌ها و دراصل خود کشاورزان برود. بنده امسال با همکاری مجلس و دولت اقدامات حمایتی را انجام دادیم که ۵ هزار میلیارد تومان پول زعفران به جیب کشاورزان برود و خوشبختانه در این راه موفق بودیم وتنها نمادی در بورس کالا که در ۶ ماه گذشته ۱۰۰ درصد سود داده زعفران است.

کد خبر 5390481

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محسن زنگنه قیمت زعفران نهضت ملی مسکن لایحه بودجه 1401 وزارت صنعت معدن و تجارت تسهیلات بانکی بانک مرکزی وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی قیمت سکه بهار آزادی پتروشیمی وزارت راه و شهرسازی صادرات محصولات کشاورزی قیمت دلار بانک مرکزی ایران دلار 4200 تومانی تعاونی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است