Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ  وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هم اندوه از دست دادن فرماندهی شجاع و فداکار را زنده می کند و هم فرصتی برای تأمل و درس آموزی برای همه ما فراهم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ اسلام، از ثمرات ناب انقلاب اسلامی و از پرورش یافتگان مکتب تربیتی امام و رهبری بود. من او را از زمان تشکیل  لشکر ثارالله می‌شناسم. او در دفاع مقدس و در فرماندهی لشکر ثارالله آبدیده شد و در قرارگاه قدس شرق کشور و سپس در سپاه قدس و نبردهای عراق و سوریه به اوج رسید. از همان آغاز او را فرماندهی شجاع و عمل گرا یافتم که به خوبی محاسبه می کرد، استراتژی را به دقت ترسیم می نمود و شجاعانه عمل می کرد. سال‌ها در مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهانی با یکدیگر گفتگو کرده بودیم؛ هر دو نظرات و تحلیل های یکدیگر را می‌شناختیم و علیرغم برخی تفاوت ها، روابط ما همواره توأم با احترام و محبت عمیق دوطرفه بود.

۲. حاج قاسم بیش از آن‌که فرمانده  میدانی باشد، یک مربی میدانی بود؛ او به لشکریانش در عمل می‌آموخت که چگونه فرمانروای نفس خود و فرمانبر پرودگار خود باشند. او به این جمله خود، با تمام وجود باور داشت که برای شهید شدن باید شهید بود. او رزم در بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها و میدان‌های نبرد را بر راحت طلبی و  زدوبندهای قبیله ای و جناحی و  لفاظی‌های سیاسی ترجیح داده ‌بود.

۳. حاج قاسم نه فقط یک فرمانده نظامی بلکه یک تحلیل‌گر برجسته سیاسی و یک استراتژیست بود. حضور حاج قاسم در شورای عالی امنیت ملی و دیگر جلسات، حضوری تأثیرگذار، آرامش بخش، انگیزه‌ساز و امید آفرین بود.

۴. تروریسم داعشی برای ایران یک تهدید امنیتی بود و حاج قاسم با درکی عمیق و راهبردی، اولویت اول امنیت کشور، و دفاع از امنیت منطقه و ارزشهای اسلامی و شیعی را نه فقط شکست میدانی داعش، بلکه بی‌آینده کردن آن می‌دانست.

۵.  مقابله همه جانبه با تروریسم منطقه ای مستلزم پشتیبانی و هماهنگی اقدامات دفاعی و دیپلماتیک بود. از این رو از وزارت امور خارجه و سپاه قدس خواستم که در مسائل منطقه‌ای با هماهنگی کامل عمل کنند و تأمین مالی طرحهای مصوّب به طور منظّم صورت گیرد که مورد قدرشناسی مکرّر سردار سلیمانی بود.

۶. تصمیم ترامپ برای ترور فرمانده ارشد نظامی ایران برآیند یک فشار سازمان یافته صهیونیستی از درون منطقه و غلبه استراتژی جنگ طلبانه در هیأت حاکمه آمریکا بود. فصل مشترک این دو جریان شوم، هراس از توان کشورمان در خنثی سازی توطئه‌هایی نظیر پروژه سازش کشورهای منطقه با  رژیم صهیونیستی، حذف سوریه از محور مقاومت و طرح بی دولتی و شبه جنگ داخلی در عراق و تضعیف مقاومت لبنان بود. سپاه قدس  نهاد مؤثّر ایران در مواجهه با چنین اقداماتی  بود؛ پس انتقام از  فرمانده غیور و با تدبیر این سپاه پیروز -که بسیاری از این توطئه ها را بی اثر کرده بود – می‌توانست خواسته مشترک رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه‌ از ترامپ باشد. علیرغم امکان ترور حاج قاسم، مسأله در آمریکا این بود که  هیچ مسئولی چنین ریسکی را نمی پذیرفت و تنها ترامپ بود که برای خودنمائی حاضر شد چنین ننگی را بپذیرد.

۷. ترور شهید سلیمانی، تنها جنایت ترامپ نبود. جنایت بزرگتر او ، تحمیل جنگ تمام عیار اقتصادی بر ملت ایران بود که با هدف فروپاشی نظام و آشوب و تجزیه کشور، دنبال می شد. اگرچه او در این هدف، ناکام ماند ولی راه را بر ادامه مسیر رشد مطلوب چهارساله ۹۲ تا ۹۶ بست و سختی طاقت فرسائی بر ملت مقاوم ایران وارد آورد.

۸. آنچه برای ترامپ غیرقابل تحمل بود تحرک منطقه ای و تعامل جهانی ایران اسلامی بود. او از سوئی «ترور شهید سلیمانی» را فرمان داد و از سوی دیگر «ترور برجام» را کلید زد تا با تحریک ایران به خروج از برجام، یک ایران هراسی گسترده جهانی را سازماندهی کند. او در این هدف هم با هوشیاری دولت و هدایت رهبری فرهیخته نظام، ناکام ماند و در مصاف دیپلوماسی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیوان دادگستری بین المللی شکست های مفتضحانه ای را پذیرفت.

۹. شهادت سلیمانی، وحدت ملی در مقابل متجاوزان را به نمایش گذاشت. بزرگداشت راه او هم باید در مسیر حراست از وحدت و انسجام ملی باشد. سلیمانی سرباز ایران و خادم ملت ایران بود. هیچ جریانی نمی تواند او را در انحصار خود بگیرد و او را ابزار صف کشی های جناحی و سازمانی کند.

۱۰. زندگی و فداکاری شهید سلیمانی، شاهد روشنی بود از این حقیقت که اقدام دفاعی و اقدام دیپلوماتیک، هر دو در خدمت راهبرد عزت ملی با حفظ استقلال و پیشرفت کشور است. به جای دوگانه سازی های کاذب، باید با هوشمندی و زمان آگاهی، از همه روشها و ابزار ها برای خنثی کردن نقشه انزوای کشور و تحقق تعامل سازنده و گسترده با جهان استفاده کنیم.

۱۱. امنیت ملی و استقلال کشور، آرمان و دستاوردی فراجناحی است و نهادهای نقش آفرین و مسئول در دفاع و امنیت کشور، باید با استقلال از هرگونه دسته بندی جناحی و دوری از هرگونه مداخلات و وابستگی های سیاسی داخلی، ضامن و پاسدار عزت و استقلال کشور باشند.

سرمایه اصلی سردار سلیمانی، ایمان قوی و اخلاص واقعی او در خدمت بود و هرکس این دو سرمایه گرانقدر را کسب کند، می تواند مسیر سلیمانی را طی کند. نسل جوان و زمان آگاه امروز ما نیز، با ایمان و روشن بینی و اخلاص نخواهند گذاشت راه سلیمانی که راه پیروی از اسلام عدل و آزادی و آگاهی است بی رهرو بماند و پرچم پر افتخار دفاع شجاعانه از عزت و استقلال ملت های مسلمان، همواره به دست شاگردان مکتب اسلام راستین در اهتزاز خواهد ماند.

حسن روحانی – دی ماه ۱۴۰۰

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روحانی شهید سلیمانی شهید سلیمانی حاج قاسم منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، همشهری آنلاین مروری بر این خاطرات داشته است

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم:

«وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم؛ حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند و فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم؛ همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خانواده باید صحیح و سالم برگردند ایران.»

کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در گفت‌وگویی گفته است: «پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد؛ این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد.
سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملاً هماهنگ بودیم… یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند؛ بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم…»

این کارگردان همچنین عنوان کرده است: «حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.»

کد خبر 749660

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی