Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:11:26 GMT

حمایت از محصولات فرهنگی بومی در لرستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۷۷۴

حمایت از محصولات فرهنگی بومی در لرستان ضروری است

حجت الله یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لرستان از نظر تعدد و تنوع در محصولات فرهنگی، کالاهای عشایری، صنایع دستی روستایی و شهری جایگاه قابل توجهی دارد که جشنواره های کالا و محصولات فرهنگی حلقه اتصال میان هنرمندان و مخاطبان هستند.

وی افزود: فضای فرهنگی کشور و محصولات تولید شده باید به سمتی پیش رود که ارتباط نزدیکی بین هنرمندان و مخاطبان ایجاد شود تا مردم علاوه بر تامین نیازهای روزانه فرهنگ های بومی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برگزاری جشنواره های مختلف در خصوص محصولات فرهنگی، حمایت از تولید محصولات بومی را به دنبال خواهد داشت.

یارمحمدی با بیان اینکه در این راستا جشنواره کالا و محصولات فرهنگی لرستان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات طراحی و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی برگزار می‌شود که ثبت نام و مهلت تحویل آثار تا ۲۰ دی ماه جاری می‌باشد و نمایشگاه آن دهه اول بهمن برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون فرصت مناسبی برای معرفی هنرمندان می باشد و از افراد فعال برای شرکت در جشنواره کالا و محصولات فرهنگی لرستان دعوت می شود تا بتوانند صنایع دستی استان را به خوبی معرفی کنند.

وی ادامه داد: جشنواره کالا و محصولات فرهنگی با هدف ترویج و گفتمان سازی تولید و مصرف فرهنگی با نگاه ویژه به کالای تولیدی استان‌ها، شناسایی محصولات، شبکه‌سازی تولید تا فروش و تعریف تولیدات نو برگزار می شود.

برچسب‌ها گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان کالا و محصولات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد

 شامگاه چهارشنبه اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با موضوع «انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری، حماسه حضور» در مرکز لرستان برگزار شد.

این جشنواره رسانه‌ای با حضور «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

«رضوان پاک منش» در بخش کلیپ و ویدئو به‌عنوان برگزیده این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد