Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:50:51 GMT

ایران، ماوای امن برای تمام اقوام است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۸۰۳

ایران، ماوای امن برای تمام اقوام است

توماس میرم شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی در ارومیه افزود: به جهان گواهی می دهم که ما در صلح و آشتی بوده و زندگی مسالمت آمیزی در ایران به ویژه شهر ارومیه داریم.

وی به امنیت موجود در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که کشورهای منطقه به خاطر نبود امنیت، آرامشی ندارند در کشورمان در سایه تدابیر خردمندانه مسوولان در کمال آرامش و امنیت زندگی می کنیم و برخود می بالیم و خدا را هزاران مرتبه شاکر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسقف اعظم آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه عید میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را عید امید به آینده دانست و اضافه کرد: این عید، عید برادری و انسان دوستی است.

حضور اقوام مختلف در مناسبت های مذهبی زیباترین نماد جمهوری اسلامی است

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان هم‌ در این مراسم اظهارداشت: حضور اقوام و ادیان آسمانی در مراسم مذهبی یکی از زیباترین نمادهای جمهوری اسلامی بوده و گرامیداشت یاد شهدا نیز از دیگر نمادهای زیبای این نظام به شمار می رود.
گریگور چیفچیان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور در متزل شهدای مسیحی این پیام را دادند که تفاوتی بین ادیان الهی وجود ندارد.

وی به حضور امامان جمعه در منزل شهدای مسیحی اشاره کرد و گفت: این حضور نشان می دهد که تفاوتی بین ادیان وجود ندارد.

وی افزود: یک و نیم سال است که ‌کرونا مشکلاتی را در جهان به وجود آورده و همگی یک صدا دعا می کنیم این بیماری از جهان رخت بر بندد.

تاریخ سردار سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم در این آیین بیان کرد: تاریخ جهان، سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد.

داریاووش عزیزیان اضافه کرد: در این شرایط کسانی بودند که جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به مبارزه پرداختند که سردار سلیمانی پیشرو آنها بود.

وی ادامه داد: نه ما و نه‌تاریخ، سردار سلیمانی را فراموش نخواهد کرد زیرا او داعش را از بین برد و صلح و آرامش را به وجود آورد.

وی بیان کرد: سردار در دل های ما جای دارد چون برای بشریت زحمت کشید.

تمام‌ ادیان الهی مورد احترام جمهوری اسلامی ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی‌ گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حقیقت ادیان الهی به ویژه مسیحیت و اسلام با هم فرقی ندارند.

علیرضا نوروزی افزود: قرآن کریم با سوره ها و آیات خود عزت و عظمت حضرت مسیح (ع) را در جهان نشر داده و به مودت ادیان الهی بشارت می دهد؛ بر همین اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه پیام مودت انقلاب، جایگاه ادیان الهی را درقانون، ارج نهاده و حفظ حریم و حرمت آنها را فرض دانسته که ما در آذربایجان غربی این مودت را بیشتر احساس می کنیم.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) با حضور مدیران و مسوولان استانی و شهروندان مسیحی در ارومیه برگزار شد.

براساس این گزارش همچنین در این مراسم از تابلوی نور دوستی و سلامت اثر مهدی خاقان در خصوص حضرت عیسی مسیح (ع) رونمایی شد.

برچسب‌ها کریسمس آذربایجان غربی ارومیه ادیان الهی عیسی مسیح سال نو میلادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کریسمس آذربایجان غربی ارومیه کریسمس آذربایجان غربی ارومیه ادیان الهی عیسی مسیح سال نو میلادی میلاد حضرت عیسی حضرت عیسی مسیح جمهوری اسلامی ادیان الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از طاقبستان تا بیستون همسفر با رادیو ایران

«هفته های ایرانی» در بیست و سومین سفر استانی، از استان «کرمانشاه» و دیدنی‌ها و شنیدنی‌های این استان می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، شهر «کرمانشاه»  نهمین شهر پر جمعیت ایران و یکی از مهمترین شهرهای غربی ایران است و از لحاظ جغرافیایی رشته کوه زاگرس این سرزمین را از همسایه‌های خود جدا کرده است. 

بخش بزرگی از مردم «کرمانشاه» را اقوام کرد تشکیل می دهند و در کنار آنها اقوام دیگری از ارمنی‌ها، ترک ها، عرب‌ها، لرها و لک‌ها با مهاجرت به این منطقه در این شهر و استان ساکن شده‌اند.

 رایج‌ترین زبان مردم «کرمانشاه» کُردی و بعد از آن زبان فارسی کرمانشاهی  و زبان لکی ست. 

یکی از جذابیت‌های بارز «کرمانشاه»  تنوع غذایی و خوشمزه‌های آن است.

برخی از جاذبه‌های گردشگری استان «کرمانشاه» عبارتند از: «طاقبستان، غار آبی قوری قلعه، گوردخمه دکان داوود، تالاب هشیلان، گوردخمه اسحاق وند، سراب نیلوفر و طاق گرا و...» 

در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از 8 تا 14 اردیبهشت یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «کرمانشاه» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی و فرهنگ و رسوم و موسیقی ها و غذاهای محلی این استان بیشتر آشنا شوید.

برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاک هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش‌های مختلف از استان «کرمانشاه» خواهند گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از طاقبستان تا بیستون همسفر با رادیو ایران
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • به وقت انتقام؛ عیسی به مورایس رسید
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)