Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:41:41 GMT

دختر سردار سلیمانی: پدرم مخلص و مرد میدان عمل بود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۱۰۳۳

دختر سردار سلیمانی: پدرم مخلص و مرد میدان عمل بود

نرجس سلیمانی روز دوشنبه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اگر مدیر یا فرمانده در میدان، خود درگیر با نوک پیکان مشکلات باشد به چند دلیل اثر گذار خواهد بود، اظهار داشت: شاید یک وجه آشنا در این میان همان اثر معنوی حضور و قوت قلبی است که در دیگران بر اثر روشن شدن مسیر ایجاد می شود اما غیر از آن  نیز برکات فراوان دیگری دارد از جمله اینکه، مدیری که خود در نقطه تماس با مشکل حضور دارد در زمان تصمیم گیری نسبت به مدیر خارج از میدان و حتی مدیر حاضر ولی دور از صحنه، مزیت نسبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورت مواجه شدن با مسایل گوناگون ابتکار عمل از آنِ مدیری است که در کوتاه ترین زمان به دقیق ترین اطلاعات دسترسی دارد گذشته از سرعت تصمیم گیری که در مدیریت تعیین کننده است درک بلاواسطه نیز موجب دست اول بودن تجربه و به همان میزان بالا بردن دقت تصمیم گیری می شود.

به گفته دختر سردار سلیمانی، بدیهی است همین روش در مدیریت در مقیاس های خرد و کلان دیگر نیز صادق است؛ فقط تشخیص آن لبه دانش یا مرز مدیریت است که باید درست و مستدل تبیین و تعیین شود.

وی تاکید کرد: اگر مدیر شهری در میدان حاضر باشد در خط مقدم مشکلات هم باشد اما به جای رفع مشکل عاجل و راهبردی گرفتار مسایل کم اهمیت و در خطوط  فرعی شود، تمام آن توان و قوه ایی که باید در گشایش حوزه های اصلی بکار گرفته شود صرف حل مسایل فرعی و دست چندم خواهد شد و اینجاست که سابقه مجاهدت و رابطه آن با ایثار در عمل ، اخلاص را فانوس راه می سازد و در چارچوب تدبیر و مدیریت در سطوح خرد و کلان تدابیر بر افق راهبردها تراز شده و با ابزار شجاعت در تصمیم گیری می توان مسیرهای به ظاهر بن بست را گشود و از برآیند تهدیدها فرصت خلق کرد.

سلیمانی ادامه داد: همانگونه که لحظه ای آشفتگی یک فرمانده در میدان نبرد سرنوشت یک جنگ را ممکن است تغییر دهد، لحظه ای غفلت و از دست دادن ابتکار عمل در کوتاه مدت نیز می تواند موجب ضربه های جبران ناپذیری در سطوح محلی و ملی شود.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، آنچه می تواند جوشن مدیریت در سطوح مختلف باشد، صداقت است و در تمام سطوح نقطه قوت مدیریت در نحوه پذیرش و مقبولیت عام رخ می نمایاند، اخلاص برآمده از مجاهدت مستمر مدیران ، مولد اکسیری است که همراهی قلب و زبان مردم را به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص اخلاص در مدیریت هم یادآورشد: نکته مستتر در باب اخلاص این است که اخلاص در مقوله عمل است از جنس نمایش و تبلیغات نیست ، اخلاص راه خود را از طریق قلوب به درون سینه ها باز می کند و مجرای درک اخلاص چشم نیست بلکه بصیرت است و جنس آن حصولی است؛ در باب شاخص‌های شهید می توان به چند نکته اشاره کرد و از آن جمله اخلاص در ایشان بود، این مهم باید در مدیریت شهری و جاری کشور نیز مصداق داشته باشد.

دختر حاج قاسم سلیمانی که از نزدیک با ویژگی های شخصیتی این سردار بزرگ اسلام آشنایی دارد، بیان کرد: شاید بعد از اخلاص بتوان توکل را در ایشان جزو مهمترین وجوه و شاخص‌ها دانست؛ روحیه سلحشوری و جنگاوری بدون اخلاص، توکل، پشتوانه شهادت طلبی و ولایت مداری نمی توانست این چنین کارساز باشد.

وی درباره دیگر شاخص های مدیریتی شهید سلیمانی توضیح داد: مدیریت در مقیاس های گوناگون اشکال متفاوتی به خود می گیرد اما وجوهی از مدیریت وجود دارد که فارغ از مقیاس هستند و در دین مبین اسلام فرآیندی وجود دارد که اساس و بن مایه مدیریت اسلامی را به نمایش می گذارد.

به گفته وی، در کلام شهید این مجموعه تحت عنوان عمل مقدس شناخته می شود، جهاد دریچه ای است به خلوص و طی فرآیندی دو سویه اخلاص منجر به جهاد و استمرار بر جهاد، تقویت کننده اخلاص می شود.

سلیمانی ادامه داد: در جهاد، مدیر پیش است و دیگران را دعوت به همراهی می کند و همین فرایند اگر در مدیریت شهری به دقت بکار گرفته شود در وهله نخست فرایندها را اصلاح خواهد کرد و در ادامه روابط و ضوابط از اشکال سنگین و ناکارآمد خود به سمت چابکی و برخط بودن حرکت خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: یک شاخص دیگر در ایشان کم خوابی بود گاهی که با ایشان در این مورد فرصت گفتگو پیش می آمد پاسخ کوتاهشان این بود که این دنیا و این فرصت کوتاه محل خواب نیست چه بسیار سال‌ها در زیر زمین به خواب اجباری فرو خواهیم رفت و این فرصت را برای غیر خدمت، مجاهدت، عبادت، صیقل زدن و زنگار زدودن از آینه دل تا جمال پرور شود، مجاز نمی دانستند.

وی اضافه کرد: این کلام خود ایشان است که «جهاد خیلی مهم است برادران، صیقل دهنده اساسی روح و جسم انسان است».

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهید سردار سلیمانی یادآور شد که هیچ چیز بهتر از کلام رهبری در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ در مورد شاخص های شهید روشنگر نیست؛ ایشان فرمودند: «شهید سلیمانی، هم شجاع بود هم با تدبیر بود صرف شجاعت نبود؛ بعضی ها شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم برای بکار بردن این شجاعت را ندارند. بعضی ها اهل تدبیرند، اما اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارند؛ این شهید عزیز، هم دل و جگر داشت به دهان خطر می رفت و ابا نداشت، نه فقط در حوادث این روزها، در دوران دفاع مقدس هم در فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله همین جوری بود، خودش و لشکرش، هم با تدبیر بود فکر می کرد، منطق داشت برای کارهایش؛ این شجاعت و تدبیر توامان، فقط در میدان نظامی هم نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود».

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت. 

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهید شورای شهر شهر تهران شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی قاسم سلیمانی تصمیم گیری شهر تهران شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»