Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:36:18 GMT

تفسیر موضوعی «نورالقرآن» در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۱۵۴۰

تفسیر موضوعی «نورالقرآن» در قم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله محمد یعقوبی در قم، مراسم رونمایی از کتاب تفسیر موضوعی «نورالقرآن» تالیف آیت الله شیخ محمد یعقوبی با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزوی در ساختمان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ قیس الطایی رئیس دفتر آیت الله یعقوبی در ایران ضمن تسلیت سالگرد شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، به توصیف ابعاد مختلف کتاب تفسیر نورالقرآن به عنوان یکی از تفاسیر مهم قرآن کریم در حوزه مسائل و ارتباطات اجتماعی بشر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روش آیت‌الله یعقوبی دراین اثر قرآنی حکایت از نگاه تازه‌ای دارد که به آن رسیده است و به اعتقاد بنده ایشان با دو نگاه عقلانی و الهامی به تفسیر موضوعی قرآن پرداخته است. از نظر آیت‌الله یعقوبی اگر انسان بتواند با زبان و نگاه قرآن در حوزه روابط اجتماعی ارتباط برقرار کند، امکان رستگاری‌ خود و جامعه را فراهم می‌‌سازد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر قطیش الموسوی نیز با اشاره به اینکه علمای امامیه همواره در طی دوران متمادی به تفسیر و علوم قرآن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: اما توجه مدارس و حوزه‌های علمیه شیعیان در دنیا به علوم قرآنی در این ۳۰ – ۴۰ سال اخیر کمتر شده و همین امر غربت و مهجور ماندن قرآن کریم در حوزه‌ها و مدارس دینی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: البته با توجه به بیداری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی ایران حاصل شده و افزایش توجه علمای جهان و در رأس آنها مراجع عظام تقلید، جایگاه علوم قرانی تغییر کرده و بهتر شده است که امروزه توجه بیشتری به علوم قرآنی در حوزه‌های علمیه شیعیان می‌شود.

این استاد حوزه در ادامه گفت: امروزه قرآن کریم و علوم قرآنی به عنوان یک برنامه درسی تخصصی و مستقل در حوزه‌ها ارائه می شود و همین امر محبت طلاب را نسبت به قرآن و علوم قرآنی افزایش داده است.

قطیش الموسوی در مورد کتاب تفسیر نورالقرآن اظهار داشت: تفسیر نور القرآن اقدام بسیار مهمی است که از توجه ویژه مراجع نجف اشرف نسبت به قرآن کریم و علوم قرآنی حکایت دارد. به ویژه آنکه آیت‌الله شیخ یعقوبی بسیار مشتاق بودند قرآن کریم به عنوان یک رشته درسی در حوزه علمیه تدریس شود و این تفسیر از اهتمام ایشان به علوم قرآنی در حوزه‌های علمیه حکایت دارد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تفسیر محمد یعقوبی رونمایی علوم قرآن علوم قرآنی قرآن کریم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»