Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:11:36 GMT

آرمان سردار سلیمانی رسیدن به تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۱۸۶۵

آرمان سردار سلیمانی رسیدن به تمدن اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه دور اول و افتتاحیه دور دوم طرح اندیشه تمدن‌ساز دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی که به مناسبت نکوداشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، افزود: انسان به عنوان اشرف مخلوقات بالقوه و به استعداد است که استعداد انسان شدن را دارد و آن استعداد باید تولید شود و به وسیله خود او هم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امتیاز هم به همین است که انسان تلاش کند وگرنه اگر دیکته را دیگران بنویسند که کمالی نیست و کمال آن است که خودش رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بسیار شنیدیم که انسان مدنی الطبع است یعنی در نظام تدوین و خلقت انسانی طوری آفریده شده که یکی از مقدمات شکوفایی استعدادهایش باید در سایه اجتماع باشد.

وی بیان کرد: انسان موجودی است که همه چیز را باید یاد بگیرد و آنچه انسان را پرورش و رشد می‌هد و به جایگاهش می‌رساند، جامعه است لذا انسان مدنی و انسان بدوی داریم و انسان بدوی برای خودش امتیازات و یکسری محرومیت‌هایی دارد، محرومیت این است که هیچ کمالی را نمی‌تواند کسب کند و امتیازش این است که دیگران نمی‌توانند چیزی بر او تحمیل کنند و پای فرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مدنیت که انسان به‌صورت جمعی، شهری و اجتماعی زندگی کند امتیازش این است که همه چیزها را با همه شرایط می‌تواند یاد بگیرد و به کمال برسد اما مشروط است زیرا هر جامعه‌ای قابل قبول نیست و آن جامعه‌ای که کمال، علم، تزکیه،  ادب، اخلاق و ایمان ببخشد، در چنین جامعه انسان به امتیاز بزرگی می‌رسد که می‌تواند به جایگاه خود برسد.

وی افزود: اما تاریخ را بردارید و تحلیل کنید و بدتر از همه شرایط زمان معاصر را، این چه بلایی است که سر بشر آورده‌اند، افرادی با مکر و حیله، زور و زر و آنهایی که مسلح هستند و هیچ منطقی ندارند،  انسان‌ها را می‌کشند، شهرها را ویران و مردم را آواره می‌کنند، زن و کودک را در دریا غرق می‌کنند و بدترین برخورد را با مردم دارند به طوری که همه جهان را یک قفس و زندان کردند.

امام جمعه بیرجند گفت: کشورهایی که خیلی با اسم و آوازه هستند، می‌گویند ۱۰ هزار کودک پناهنده ناپدید شدند که خیلی قابل تامل است و اگر بچه شما یک ساعت دیرتر به خانه بیاید به شما چه می‌گذرد؟

وی گفت: اخبار جهان را شبانه‌روز مشاهد می‌کنید مدعیان این چنین پرآوازه نه اینکه تماشاگر این میدان هستند بلکه خودشان این میدان را ایجاد می‌کنند و به هر کشوری که ضعیف باشد، می‌تازند،  انواع و اقسام مظالم و مفاسد را بوجود می‌آورند و برای مردم اختلاف و عقیده ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این مدنیت و تمدن کجاست؟ اینکه به مراتب از وحشی‌گری بدتر است، چون وحشی که پای فرار دارد و اینکه پای فرار ندارد و همه امور آن را کنترل کردند.

وی تصریح کرد: تنها یک راه دارد و راهی است که انبیا و با پیام الهی یعنی خدایی که آفریننده عالم و آدم است، طرح و برنامه‌ای باشد که انسان اجتماع کند و جامعه‌ای که بتواند به مدنیت مورد نظر برسد نه مثل حیوانات داخل یک محوطه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آرمان شما با دین و دانش این است که طرحی از نو درانداخته شود و سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای به خانواده خود می‌نویسد «من لباس نظامی نپوشیدم که انسان بکشم، من لباس نظامی را پوشیدم که انسان‌کش‌ها را بکشم» چون انسان اشرف مخلوقات و محبوب خداوند به شمار می‌رود و حرمت انسان از کعبه بالاتر است که این مکتب انبیا است.

وی افزود: وقتی حقوق انسان در فقه دین مطرح می‌شود، هیچ انسانی حق حکومت بر انسان دیگر را ندارد؛  علم و قدرت امتیازی نیست مگر آنچه براساس قانون الهی برای مدیریت بندگان خدا که به کمال می رسد باید تشکیل حکومت دهد و تشکیل حکومت همان ولایت انبیا و ولایت فقیه است که انبیا تبعا حق تصرف دارند.

امام جمعه بیرجند گفت: در دین خداوند حقوق همه انسان‌ها و حیثیت و حرمت همه انسان‌ها باید حفظ شود و در این مرحله کوچک و بزرگ هم نداریم زیرا حق همه مساوی است تا چه برسد به اینکه انسانی را بکشد و این گناه کبیره است.

وی اضافه کرد: در جریان داعش اگر سردار سلیمانی و امثال این سردار نبودند و آنها سلطه و براساس سلطه، قدرت مضاعف پیدا می‌کردند خیلی بدتر از مغول عمل می‌کردند چرا که مغول ابزار نداشت پس مدنیت به معنای صحیح جزو برنامه‌های دین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مردم ما نهضت و انقلاب کردند و پیروز شد که فرصتی فراهم آمد تا به مکتب انبیا برگردیم و ما به عنوان انقلاب در این بیش از ۴۰ سال یک سیلی هم نزدیم، مگر دفاع کردیم اما دنیای کفر به‌صورت همه‌جانبه و به گفته خودشان با همه گزینه‌های روی میز به ما تهاجم کرده‌ند.

وی افزود: مردم نهضت و انقلاب کردند و پیروز شد که قدم اول است و نه شرق کمونیست و نه غرب لیبرال این را بر نمی‌تافت لذا در جنگ جهانی علیه ما به اسم صدام اکثر کشورها بودند و یک لحظه حاضر نبودند ما مستقل شویم و در این ۴۰ سال هرچه توانستند انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما خداوند خواست و نهضت پیروز و نظام جمهوری اسلامی تاسیس شد، تمام اقدامات برای مدیریت جامعه اسلامی ما برخلاف میل آنها انجام شد اما اینها کافی است.

وی ادامه داد: در این ۴۰ سال دولت‌های مختلف را عوض کردیم اما مشکل ما این بود که دولت‌ها براساس قانون اساسی عمل نکردند و براساس سلیقه یا حزب خودشان عمل کردند لذا سرمایه‌های مردم سوخته شد و قانون اساسی ما غریب مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: چقدر مقام معظم رهبری تذکر داده‌اند اما دولت‌ها از اختیارات قانونی خود استفاده کردند و سلیقه و حزب را بر مردم و قانون اساسی ترجیح دادند لذا فرصت‌های عظیمی را سوختند و این حداقلش بود،  به دشمن رو دادند، دشمن به ما،  اقتصاد و فرهنگ تهاجم کرد، کارشکنی و تحریم کرد و بقیه ضایعاتی که داشتیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نهضت، پیروزی انقلاب، تشکیل نظام اسلامی و قانون اساسی و بعد باید دولت اسلامی شکل بگیرد لذا تمدن را دولت دینی و اسلامی می‌تواند بسازد چون یکی از شرایطی که جامعه را به کمال می‌رساند اجتماع سالم است.

امام جمعه بیرجند گفت: اجتماع سلیقه‌ای، حزبی و گروهی و سوء‌استفاده نفسانی، اجتماع سالم ایجاد نمی‌کند و هر وقت دولت اسلامی مطابق قانون اساسی ما که پیشرفته‌ترین قانون جهان است، عمل کرد، خانواده‌ای می‌شود که فرزند را می‌پروراند.

وی افزود: این مردم عزیز جامعه باید در دامن یک دولت اسلامی پرورش پیدا کنند، نه دولت سلیقه‌ای که خودش مردم را گرانفروش، خائن و دزد بار می‌آورد و با نفود و غیره به فرهنگ مردم آسیب می‌زند و می‌گوید ما که نمی‌توانیم مردم را به زور بهشت ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دولت اسلامی یعنی دقیقا طبق قانون اساسی عمل کند و جامعه اسلامی محصول کار فنی، علمی و فرهنگی و سیاسی در جهت ایجاد تمدن اسلامی است و زمانی است که جامعه اسلامی محصول دولت اسلامی است و گرنه جامعه آسیب می بیند.  و از همه قشرها نمی‌توان انتظار تحلیل داشت و این کار دولت است تا مردم به خیر، صلاح، عقل، عصمت و پاکدامنی، صیانت، غیرت و وفای به عهد تربیت شوند.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی یک آشیانه برای تربیت جامعه اسلامی و یک خانواده برای تربیت فرزند اسلامی است اضافه کرد: ترتیبی که مقام معظم رهبری در برنامه فرمودند یک ترتیب علمی است و آنگاه بعد از جامعه اسلامی، تمدن اسلامی رقم می‌خورد که برنامه شما برای مدنیت و تمدن اسلامی است و باید این مراحل یکی پس از دیگری انجام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: تمدن اسلامی یعنی اینکه به جایی برسیم، کودکانی که در جامعه ما رشد می‌کنند بدون اینکه تعلیم و تربیت ویژه شوند و برایشان برنامه کارآمد بگذارید جامعه‌ به گونه‌ای باشد که جامعه، انسان‌پرور شود و نتیجه تلاش دولت اسلامی در جامعه سبک زندگی خواهد شد که افراد همه ارزش‌ها و کمالات را به خودی خود یاد می‌گیرند.

وی افزود: همان طور که خورشید نور می‌دهد وقتی جامعه به تمدن می‌رسد، نور می‌دهد و همه را به رشد و کمال می‌رساند و ما به سمت این آرمان حرکت می‌کنیم، خدا شما را خیر دهد دختران و پسران حاج قاسم؛ حاج قاسم سلیمانی فدای این مکتب شده و به سوی این آرمان حرکت می‌کرده لذا هر کسی در دامن آن بزرگ شود جز خیر نمی‌بیند و در زندگی او شر نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شما باید آرمان حاج قاسم در مقابل همه ظالمین، مفسدین و طواغیت و ستمگران را پیاده کنید و این کار شدنی است، خداوند شما را یاری کرده به دلیل اینکه دیگران آیه یاس می‌خواندند و دو یا سه سال قبل طوری می‌گفتند که ما ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهیم داشت حتی داخل هم به این مسائل استناد می‌شد اما همان زمان رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب را می‌نوشت که این الهام است.

وی اظهار داشت: در یک شرایط بسیار نامساعد، چه از نظر سیاسی و چه از نظر سلطه و احاطه دشمن و چه از نظر شیوع کرونا یک انتخابات سالم برگزار شود، کار سختی است اما در این شرایط سخت خداوند متعال مشکلات را فروکش کرد و شما یک مجلس انقلابی به دست آوردید که اینها کار خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: چه طور شد در ۲۸ خرداد ماه کرونا فروکش کرد و شما یک انتخابات سالم و آن هم هم با چنین انتخابی داشتید که این هم کار خداست، قوه قضاییه که از چند سال قبل در حال خانه‌تکانی بوده، امروز فعال و تازه نفس در کنار بقیه قوا و مردم در حال فعالیت است.

وی گفت: این مقدمات فراهم شده و شما فرزندان حاج قاسم می‌توانید به آرمان تمدن اسلامی برسید و گذر از دولت اسلامی و جامعه اسلامی کار شما چه در حوزه چه دانشگاه است،  مردم هم از ما جلوتر هستند و سعی کنید در این قضایا شما از مردم جلوتر باشید و با مردم عزیز همکاری کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: مردم ما آسیب‌دیده و خسته هستند و آن قدر دشمنان و دشمن‌پرستان بر مردم آسیب زدند که مردم خسته شدند اما مردم ما با این تحمل از همه این تلخی‌ها میوه شیرین گرفتند ولی منتظر ابتکار شما هستیم و طرحی از نو دراندازید و برای بعد از ۴۰ سال آزمون و خطا و با برنامه منسجم برای رسیدن به تمدن اسلامی که بوی ظهور مهدی (عج) به مشام همه برسد، تلاش کنید.

برچسب‌ها خراسان جنوبی دانشگاه قاسم سلیمانی گام دوم انقلاب امام جمعه بیرجند پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی دانشگاه قاسم سلیمانی خراسان جنوبی دانشگاه قاسم سلیمانی گام دوم انقلاب امام جمعه بیرجند نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت امام جمعه بیرجند جامعه اسلامی تمدن اسلامی دولت اسلامی قانون اساسی حاج قاسم ۴۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است