Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که دولت پیشین آمریکا قصد داشت عراق را به عرصه‌ای برای تسویه حساب تبدیل کند.

پایگاه خبری المسله گزارش داد که الاعرجی میزبان اریک شوالیه سفیر فرانسه در بغداد بوده و گفته است که جنایت به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهندی المهندس، یک تجاوز نابخشودنی و نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن استقبال از مذاکرات ایران و عربستان سعودی، تأکید کرد که عراق نمی‌پذیرد خاکش، عرصه جاسوسی از همسایگانش باشد، بلکه باید محل دیدار برادران و دوستان باشد.

سفیر فرانسه هم درباره تظاهراتی که اخیرا در سالگرد این جنایت در بغداد برگزار شد، گفت که تظاهرات، با انضباط بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد.

شوالیه همچنین ادعا کرد که فرانسه حامی هر دولتی است که در عراق تشکیل شود و از حاکمیت این کشور، حمایت می‌کند.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات سیاسی  و امنیتی منطقه و روابط عراق و فرانسه و اهمیت تکمیل ساخت بیمارستان فرانسوی در سنجار را بررسی کردند.

الاعرجی همچنین پیش از این دیدار، به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، در صفحه توئیتر خود، بار دیگر این جنایت را تجاوز آشکار به حاکمیت ملی عراق دانست.

او نوشت: «در دومین سالروز حادثه فرودگاه بین‌المللی بغداد (که بی شک تجاوزی مجرمانه و نقض آشکار حاکمیت عراق بود) و با توجه به شرایط کشورمان و منافع ملت، می‌بایست در مواجه با چنین حوادث سهمگینی حکمت و عقلانیت و صبر در پیش گرفت.»

قاسم الاعرجی در توئیت دیگری با تأکید بر نقض حاکمیت عراق و اقدام خلاف اصول بین‌المللی در جریان ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نوشت: «رحمت و بهشت جاویدان برای شهدا باد...شهادت گوارایتان باد ای فرماندهان پیروزی».

شهرهای عراق به خصوص بغداد در روزهای گذشته شاهد تجمعات و مراسمات مختلف در یادبود شهدای فرودگاه بغداد بود. شب گذشته نیز هزاران نفر در محل ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جمع شده و یاد شهداء را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم الاعرجی عراق قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم

حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)  با گرامیداشت هفته عقیدتی با اشاره به عدم بصیرت و همراهی مردم در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام به تحلیل خیانت و کارشکنی خواص جامعه بعنوان یکی از موانع بالندگی حکومت اسلامی در آن مقطع پرداختند.

او می‌گوید: الان به برکت رهبری خردمندانه امامین انقلاب و حضور مردم در صحنه و هشیاری و خردورزی نیرو‌های مسلح تمام دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رستگار ادامه داد: یکی از مهمترین رموز موفقیت سپاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب، تلاش‌های جامع نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده است که با آموزش‌های مدون عقیدتی و سیاسی زمینه بصیرت دینی و سیاسی پاسداران و بسیجیان را فراهم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟