Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:26:51 GMT

مطالعه طرح پسماند خراسان شمالی انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۲۴۹۴

مطالعه طرح پسماند خراسان شمالی انجام می شود

به گزاش ایرنا علیرضا باغچقی روز دوشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: در استان طرح جامع پسماند تهیه نشده است و تلاش داریم تا با تهیه این طرح اقدامات لازم برای مدیریت پسماند انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از پسماند و با اشاره به تعطیلی کارخانه کمپوست در بجنورد افزود: این واحد تولیدی به علت مشکلات اجتماعی و اعتراض مردمی به تعطیلی کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری  و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: اجرای کارخانه کمپوست هنوز هم تعیین تکلیف نشده است و تلاش داریم تا این موضوع با همکاری سایر دستگاه ها به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضعف ارتباط شورای شهر در استان با تهران گفت: دیپلماسی مدیریت شهری و تعامل و ارتباط اعضای شورای شهر استان با سازمان شهرداری های کشور باید برقرار باشد تا بتوان بهتر برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری  و شوراهای استانداری خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف وضعیف به کارگیری کارگران پسماند در شهرداری گفت: این اقدام بارمالی برای شهرداری ندارد و نباید در این باره نگرانی وجود داشته باشد. 

قدرت رایزنی در استان با نهادهای بالادستی ضعیف است

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم نبود ارتباط و تعامل اعضای این پارلمان محلی با تهران را حلقه مفقوده عنوان کرد و گفت: شورای شهر متصل به مدایران است این در حالی است که داشتن استقلال در مدیریت یکی از الزامات این شورا است.

سید محسن موسوی اظهار داشت: قدرت رایزنی در استان با نهادهای بالادستی ضعیف است و این امر سبب محرومیت و مهجور بودن این خطه از کشور شده است، باید ارتباط و تعامل با وزارت خانه ها بویژه راه و شهرسازی و وزارت کشور برقرار شود.

بلاتکلیفی ۱۲ ساله اجرای پایانه مسافربری 

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این نشست از بلاتکلیفی ساخت پایانه مسافربری مرکز استان انتقاد کرد  گفت: بر اساس تفاهم با استانداری که در سال ۸۸ انجام شد، مقرر شد  با واگذاری زمین به ساخت ساختمان استانداری، ساخت پایانه مسافربری هم همزمان اجرایی شود اما تاکنون این امر ابتر مانده است.

احمدرضا یزدانی اظهار داشت: ساخت پایانه مسافربری بجنورد با گذشت ۱۲ سال هنوز به نتیجه نرسیده است و اکنون به نوعی مالکیت زمین استانداری با شهرداری است.

وی با اشاره به بلاتکلیفی اجرای کارخانه کمپوست گفت: تعیین تکلیف اجرای این واحد تولیدی بر عهده وزارت کشور است، شهرداری اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ندارد و در این زمینه کمک دولت مورد نیاز است.

گلایه ها از دفن غیراصولی زباله در باباموسی 

یزدانی با اشاره به اینکه وزارت کشور می تواند اعتبار برای اجرای این کارخانه را در اختیار شهرداری قرار دهد اظهار داشت: اکنون به علت نبود دفن گاه مناسب، زباله ها در کوه باباموسی دپو و به صورت غیراصولی دفن می شود البته این وضعیت باید خاتمه یابد.

وی گفت: به علت تکمیل نبودن ایستگاه میانی زباله، زباله ها در ایستگاهی در مکانی در نزدیکی مجموعه مسکونی گلستان شهر دپو می شود که بوی تعفن ناشی از آن سبب گلایه مردم این مجموعه مسکونی شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه های اجرایی افزود: این رقم معادل بخش زیادی از بودجه شهرداری است که انتظار می رود با توجه استانداری، به شهرداری مرکز استان پرداخت شود.

مهدی معلم، دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم دفن زباله در کوه باباموسی را غیرمجاز عنوان کرد و گفت: دفن زباله ها در این مکان مجوز ندارد و البته مردم روستاهای علی آباد و باغچق و نیز ساکنان مجموعه گلستان شهر از بوی ناشی از دپوی زباله ها در این مکان گلایه مند هستند.

بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور است که  ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

برچسب‌ها بجنورد مدیریت پسماند خراسان شمالی شهرداری بجنورد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدیریت پسماند خراسان شمالی بجنورد مدیریت پسماند خراسان شمالی شهرداری بجنورد عضو شورای اسلامی شهر بجنورد پایانه مسافربری خراسان شمالی زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد